ویندوز - ترفندها, مقالات

مروری بر مایکروسافت ویندوز 10

مروری بر مایکروسافت ویندوز 10

Microsoft Windows 10

ویندوز 10 پلی است بین رایانه های شخصی و تبلت ها که در واقع هیچکدام را نقض نمی کند.در واقع برنامه های آن، هم برای رایانه های شخصی و هم برای تبلت ها مناسب است. این سیستم عامل ترکیبی است ازبهترین مشخصات ورژن های قبلی و یکسری قابلیت های جدید در یک بسته منسجم، در حالیکه نقص ها و اشتباهات ویندوز 8 را دیگر ندارد. و به روز رسانی آن برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 کاملا ساده و بدون دردسر می باشد و کاملا رایگان می باشد.
از جمله معایبی که این سیستم عامل دارد اینست که بسیاری از قابلیت های آن برای کسانی که از صفحه نمیش لمسی استفاده نمی کنند، قابل دسترس نمی باشد. به عبارتی بسیاری از قابلیت های آن صرفا مخصوص صفحه نمایش لمسی است.
در حال حاضر این نسخه از ویندوز به عنوان آپدیت جدید ویندوز 7 و ویندوز 8 در دسترس است. این نسخه از ویندوز همچون نسخه های پیشین، زیر مجموعه ای از خانواده ویندوز NT است.


مزایای ارتقا سیستم عامل به ویندوز 10
1) منوی استارت با طراحی جدید: منو شروع این نسخه از سیستم عامل، هوشمند تر ازنسخه های ویندوز 8 و ویندوز 8.1 می باشد. به عنوان مثال چنانچه از تبلت و یا کامپیوتر شخصی استفاده می کنید، منو شروع به صورت هوشمند متناسب با محیط یا صفحه نمایش، نشان داده می شود.
2) Cortona : یا کورتونا دستیار مجازی جدید مایکروسافت می باشد. به عنوان مثال قادر است کلیه تنظیمات همچون شروع تماس، یادآوری برنامه ، تنظیم آلارم و… را باصدایی به شما اخطار دهد.
3) Notification: یا اخطاریه ها نسبت به ویندوز 8 افزایش یافته است.
4) واحد control panel: پنل جدید تنظیمات، که کلیه تنظیمات شخصی را هم برای رایانه شخصی و هم برای تبلت نشان می دهد. و برای هر وسیله، ظاهر مخصوص به خود را دارد.
5) پوشه home هوشمند
6) Boot to Desktop: این سیستم عامل مستقیما با صفحه desktop اجرا می شود. و به هنگام روشن کردن سیستم هیچ صفحه دیگری قبل از آن اجرا نمی گردد.
7) Desktop مجازی: این ویژگی در سیستم عامل های دیگر نیز به مدت طولانی بوده و در حال حاضر به عنوان صفحه خوش آمد گویی در این نسخه از سیستم عامل قرار دارد.
8) Metro Desktop Apps : برنامه ها می توانند همچون دیگر ویندوزها در دسکتاپ نقل مکان کنند.
9) Universal Apps : نرم افزار های این ویندوز بر روی هر بستری اعم از تبلت و یا ویندوزسرور اجرا خواهند شد. و بسیاری از تنظیمات آن، در دیگر برنامه ها، همگام سازی شده است.
10) Edge Browser : مرروگر جدید با نام Spartan جایگزین مرروگر قبلی internet explorer شده است. که این مرورگر یکپارچگی عمیقی با دستیار مجازی ویندوز دارد. به عنوان مثال زمانی که شما در مورد یک رستوران تحت عنوان یک کلمه جستجو می کنید، اطلاعات دیگری همچون هواشناسی مربوط به آن منطقه ، نقشه مربوط به آن منطقه، اطلاعات منو و جزییات دیگری را به شما نمیش می دهد.
11) Bonus : به عنوان آخرین مزیت این سیستم عامل، به روز رسانی یا upgrade آن رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *