نصب و کانفیگ مودم در محل

امروزه یکی از نیازهای های اساسی مردم برای کامپیوتر و لپ تاپ و موبایل، خرید یک مودم یا روتر خوب با کیفیت بالاست. مودم ADSL بهترین راه برای متصل شدن به اینترنت است. زیرا هم از لحاظ قیمت بسته ها بسیار مقرون بصرفه تر است و هم در هر مکانی بالاترین سرعت ممکن را با توجه به سرعت بسته ما و البته بدون نوسان ارائه می‌دهد. تکنولوژی اینترنت راه طولانی را تا اینجا پیموده است. از آن زمانی که صدای دایلاپ و نوسان همیشگی و قطع شدن مداوم بود تا امروز که به اینترنت پر سرعت نسل 4 و 5  دسترسی داریم. امروزه وقتی گوشی خود را روشن می‌کنیم  به راحتی به اینترنت سیم‌کارت یا وای فای مودم محل کار یا منزل وصل می‌شویم. خرابی در مودم ها اصولا خیلی کم پیش می آید و خود شرکت های ارائه دهنده مودم ها نیز بر روی آن بین 1 تا 3 سال گارنتی می‌گذارند. در ادامه خدمات نصب و کانفیگ مودم در محل اصفهان به شما معرفی می‌شود.

نصب و کانفیگ مودم در محل اصفهان

شرکت پانته آ نیز با ارائه انواع مودم ها با برند های مختلف و درجه ۱ بازار در خدمت شما می‌باشد. علاوه بر آن درصورتی که تنظیمات مودم شما به هر دلیل به هم بخورد باید در محل شما این تنظیمات انجام شود یا به اصطلاح کانفیگ شود.شرکت پانته آ یکی از بزرگترین مراکز فروش مودم های وای فای و روتر و با داشتن مهندسان با تجربه برای ننصب و کانفیگ مودم در محل در خدمت شما مشتریان گرامی می‌باشد. شاید شما مودم را خریده و آماده داشته باشید ولی می‌خواهید نصب و راه اندازی را به یک متخصص حرفه ای شبکه بسپارید.  در این صورت میتوانید با ما تماس گرفته و یا فرم سفارش تعمیرات در محل ما را پر کنید. مهندسان ما نیز بعد از پر کردن فرم سفارش نیز به سرعت با شما تماس گرفته و در محل شما حاضر ، و مودم شما را نصب و راه اندازی خواهند کرد.

نیاز به نصب و کانفیگ مودم دارید؟
icon-left-open-big
کلیک کنید

مودم چیست؟

مودم یکی از راه های متصل شدن شما به اینترنت یا شبکه جهانی وب میباشد. در سال های پیشین مودم ها دستگاه های بزرگ و سنگینی بودند که میبایست سیم تلفن را به آن متصل میکردیم و بسیار جاگیر بودند و فضای زیادی را اشغال میکردند. بعد ها موردم بصورت کارتی در داخل کیس کامپیوتر ها و بصورت درایو یو اس بی برای لپ تاپ ها روی کار آمدند. و دوباره در قرن ۲۱ سر و کله ی مودم های امروزی با کاربرد بالاتر و سرعت بالاتر پیدا شد.

انواع مودم

بسته به سلیقه ی شما مودم ها به چند نوع هستند . مودم خارجی یا اکسترنال ( external ) – مودم داخلی یا اینترنال ( internal ) و مودم کارت پی سی ( card pc  ). هر سه کارشان یکی است و وظیفه ی متصل کردن شما به اینترنت را دارند ولی از یک طرف هرکدام مزایا و معیاب خود را نیز دارند.

مودم خارجی یا اکسترنال ( external ) :

این نوع مودم همان مودم های رایج منازل میباشد. این نوع مودم از لحاظ نصب و راه اندازی ساده تر از بقیه مودم هاست. زیرا دیگر نیازی به باز کردن درب کیس نیست . فقط کافی است خط تلفن را توسط یک کابل تلفن به پشت مودم متصل نمایید. اگر سیستم شما دارای وای فای باشد با وای فای و اگر سیستم شما دارای وای فای نباشد با کابل LAN به اینترنت متصل میشوید.مودم های خارجی از لحاظ تغذیه به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل نیستند و جداگانه از پریز برق ، تغذیه میکنند. در نتیجه میتوانید مودم را روشن بگذارید و سیستم خود را خاموش کنید. یکی دیگر از محاسن این روش تغذیه این است که مودم های خارجی دارای چراغ‌هایی بر روی خود هستند که نمایانگر وضعیت خود میباشند.بعد از نصب و راه اندازی کافیست به مرکز ارائه دهنده ی بسته ی اینترنت تماس گرفته و از قیمت بسته ها مطلع شده و در صورت تمایل اقدام به خرید بسته کرده و از گشت و گذار در اینترنت یا وب گردی لذت ببرید.

مودم داخلی یا اینترنال ( internal ) :

وقتی کیس آماده میخرید داخل خود از این نوع مودم برخوردارند و اگر نباشند میتوانید یک مودم برای کیس خود بخرید. در این صورت شما میتوانید از اینترنت دیال آپ با سرعت بسیار پایین ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه بهره ببرید. این نوع اینترنت هنوز هم با اینکه منسوخ شده ولی طرفدارن خود را دارا است و بعضی از شرکت ها هنوز ارائه دهنده این سرویس میباشند.در این روش کافیست کابل تلفن را به پشت کیس وصل کنید و از تنظیمات کنترل پنل به دیال آپ متصل شده و بعد از صدای خش خش و شنیدن بوق اتصال به اینترننت متصل شوید. در صورت خرابی یا در هر صورت برای تعویض باید درب کیس باز شود و مودم جدید را با قبلی جایگزین کنید. زیرا مکان قرار گیری این نوع مودم داخل کیس است.

مودم pc card  :

این نوع مدم ها به اندازه یک کارت عتباری هستند و داخل اسلات مخصوص به خود جا میخورند . در این نوع مودم نیازی به کابلهاییمانند LAN  نیست و فقط با کابل تلفن وصل میگردد. این نوع مودم ترکیبی از دو نوع مودم قبلی یعنی داخلی و خارجی ( external & internal  ) هستند. این نوع مودم تغذیه خود را از کامپیوتر و لپ تاپی که به آن متصل میشوند میگیرند . اگر به کامپیوتر متصل شوند خوب است و مشکلی ندارد ولی اگر به کامپیوتر قابل حمل دارای باتری ( لپ تاپ ) متصل شوند باعث کاهش عمر باتری میشوند.

مودم های سیم کارتی :

این نوع مودم ها که حدودا اندازه یک فلش هستند در داخل خود از باتری برخوردارند و اینترنت خود را از بسته های اینترنت سیمکارت میگیرند.به دلیل نداشتن صفحه نمایش رنگی مصرف کمی دارند. این نوع مودم ها رفته رفته به محبوبیت بیشتری دست پیدا میکنند ولی هیچگاه مانند مودم های خارجی ADSL نیستند. زیرا مودم های خارجی ADSL  سرعت بالاتر ، قیمت مقرون به صرفه ی بسته‌های اینترنت و منبع تغذیه کاملا جداگانه از سیستم دارند.پس در مورد انواع مودم ها بهترین نوع مودم از هر لحاظ فعلا تا اختراع روشی جدید برای رفتن به اینترنت مودم های خارجی یا همان ADSL هستند. و بهترین برند های مودم TP-LINK  و D- LINK است . البته مودم ها از لحاظ برند و کیفیت تفاوت چندانی ندارند ولی این دو برند به دلیل محبوبیت بیشتر بین کاربرن پیشنهاد میشود و نیز امتحان های خود را پس داده اند.  در صورت خرابی نیز تعمیر راحت تر و سریع تری نسبت به بقیه برند ها دارند.

سری های مودم های وای فای :

مودم های فای چند سری هستند ، سری های A , B , G , N  .مودم های سری B  و A سری های اولیه مودم و قدیمی اند و دارای پوشش حدودا 15.5 الی 23 متر هستند.

مودم های سری G

این نوع مودم های خوب ( حرف G مخفف کلمه GOOD است ) به نسبت مودم های پیشین پیشرفت بسیاری داشتند. این نوع مودم ها پوشش داخلی و خارجی 45.7 و 91.5 متر دارند که تفاوت محسوسی با سری های پیشین دارند. حدودا دو تا سه برابر مودم های پیشین. مودم های سری G یا مودم های خوب ، بهترین انتخاب برای کاربران خانگی میباشند.

سری N

این سری که آخرین و بهترین سری مودم ها اند در سال 2010 معرفی شدند که حرف N مخفف عبارت ( newest generation )است. پوشش داخلی و خارجی این نوع مودم حدودا بین 76 تا 182 متر است و با سرعت بسیار بالای 600 مگابیت بر ثانیه پرچمدار سری مودم ها است. این مودم ها از قیمت بالایی برخوردارند و بهترین انتخاب برای سازمان ها ، شرکت ها و منازل بزرگ هستند.

روتر چیست ؟

مودم وظیفه ترجمه داده ها را به اعداد 0 و 1 دارند. زیرا کامپیوتر در کل از اعداد 0 و 1 تشکیل شده اند. پس مودم نیز وظیفه ترجمه و انتقال داده را دارد.وظیفه ی روتر نیز پیدا کردن مسیر است . یعنی پیدا کردن بهترین راه برای و پیدا کردن مسیر و برای انتقال داده ها.بیشتر مودم ها نیز خود دارای روتر هستند یعنی شما با خرید مودم ، دیگر نیازی به خرید روتر ندارید و در اصل با یک تیر دو نشان زده اید.در هر حال در صورت نیاز به خرید روتر نیز بهترین انتخاب ها عبارتند از :برند های تخصصی مانند  دی لینک ( D-LINK ) ،   تی‌پی‌لینک ( TP-LINK ) و برند های دیگری مانند شیائومی و هواوی هستند ولی پیشنهاد میکنیم همواره از برند های تخصصی استفاده کرده و از خرید برند های متفرقه پرهیز کنید.

امنیت مودم ها چگونه است ؟

برای امنیت وای فای شما از دست کاربرانی که قصد ورود یا هک وای فای شما را دارند ، کارشناسان ما پیشنهاد میکنند در اولین قدم وای فای خود را مخفی کنید ( hidden ) ، در این صورت کاربرانی که به اینترنت شما متصل نیستند نمیتوانند وای فای شما را پیدا کنند.دومین راه گذاشتن پسورد خوب است. این بهترین راه برای جلوگیری از ورود یا هک شدن وای فای شماست. برای جلوگیری از هک شدن وای فای سعی کنید پسورد خود را مخلوطی از اعداد و ارقام ، حروف و کاراکترها ( مانند @ و $ و ! و * و ) و ( و _ ) انتخاب نمایید . زیرا پسورد گذاری به این روش امکان هک شدن را به حداقل رسانده و امنیت مودم وای فای شما را تامین میکند.

نصب و کانفیگ مودم در محل

امروزه یکی از نیازهای های اساسی مردم برای کامپیوتر و لپ تاپ و موبایل، خرید یک مودم یا روتر خوب با کیفیت بالاست. مودم ADSL بهترین راه برای متصل شدن به اینترنت است. زیرا هم از لحاظ قیمت بسته ها بسیار مقرون بصرفه تر است و هم در هر مکانی بالاترین سرعت ممکن را با توجه به سرعت بسته ما و البته بدون نوسان ارائه می‌دهد. تکنولوژی اینترنت راه طولانی را تا اینجا پیموده است. از آن زمانی که صدای دایلاپ و نوسان همیشگی و قطع شدن مداوم بود تا امروز که به اینترنت پر سرعت نسل 4 و 5  دسترسی داریم. امروزه وقتی گوشی خود را روشن می‌کنیم  به راحتی به اینترنت سیم‌کارت یا وای فای مودم محل کار یا منزل وصل می‌شویم. خرابی در مودم ها اصولا خیلی کم پیش می آید و خود شرکت های ارائه دهنده مودم ها نیز بر روی آن بین 1 تا 3 سال گارنتی می‌گذارند. در ادامه خدمات نصب و کانفیگ مودم در محل اصفهان به شما معرفی می‌شود.

نصب و کانفیگ مودم در محل اصفهان

شرکت پانته آ نیز با ارائه انواع مودم ها با برند های مختلف و درجه ۱ بازار در خدمت شما می‌باشد. علاوه بر آن درصورتی که تنظیمات مودم شما به هر دلیل به هم بخورد باید در محل شما این تنظیمات انجام شود یا به اصطلاح کانفیگ شود.

شرکت پانته آ یکی از بزرگترین مراکز فروش مودم های وای فای و روتر و با داشتن مهندسان با تجربه برای ننصب و کانفیگ مودم در محل در خدمت شما مشتریان گرامی می‌باشد. شاید شما مودم را خریده و آماده داشته باشید ولی می‌خواهید نصب و راه اندازی را به یک متخصص حرفه ای شبکه بسپارید.  در این صورت میتوانید با ما تماس گرفته و یا فرم سفارش تعمیرات در محل ما را پر کنید. مهندسان ما نیز بعد از پر کردن فرم سفارش نیز به سرعت با شما تماس گرفته و در محل شما حاضر ، و مودم شما را نصب و راه اندازی خواهند کرد.