تعمیر موبایل و تبلت در محل اصفهان

موبایل و تبلت محصولاتی هستند که دارای بیشترین خرابی در میان تمامی دستگاه های دیجیتالی و الکترونیکی دارا هستند. چرا که یک دستگاه پرتابل است و حمل همیشگی آن باعث بروز خرابی آن می‌شود. از طرفی با توجه به ضرورت استفاده از گوشی های هوشمند در همه کارها بخصوص، کارهای بانکی، ارتباطات، استفاده از اینترنت و … غیبت این وسیله ضروری حتی برای مدت کوتاه برای ما دردسر ساز خواهد بود. به همین دلیل شرکت پانته آ خدمت جدیدی با عنوان تعمیر موبایل در محل را به همشهریان عزیز اصفهانی ارائه کرده است که در ادامه با این خدمات آشنا می‌شوید.

موبایلت خراب شده؟

 

چرا تعمیر موبایل در محل؟

معمولا وقتی دستگاه خود را به مراکز تعمیر موبایل می‌برید، چند روز گوشی شما در تعمیرگاه می‌ماند. گوشی یک وسیکه کاملاً ضروری است که سریعا باید تعمیر شود تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. اگر از خدمات تعمیر موبایل در محل شرکت پانته آ استفاده کنید، گوشی یا تبلت شما طی چند ساعت تعمیر شده و بلافاصله می‌توانید آنرا تحویل بگیرید.

پس از انجام تعمیرات گوشی یک هفته مهلت دارید تا گوشی را تست کنید و اگر مشکل حل نشده بود یا مشکل جدید ایجاد شده بود، تماس بگیرید.

مواردی که تعمیرکار موبایل باید در هنگام تعمیر موبایل و تبلت رعایت کند:

ممکن است شما برای تعمیر موبایل خود به یکی از مراکز تعمیر موبایل در اصفهان مراجعه کرده باشید و از نتیجه کار راضی نباشید. درصورتیکه شما به مراکز مجاز مراجعه کنید قطعا نکات لازم مورد توجه قرار می‌گیرد که باعث رضایتمندی مشتری خواهد بود.

  1. قبل از اقدام به باز کردن گوشی مطمئن شوید که اشکال دستگاه ناشی از مشکلات نرم افزاری نیست. چرا که بی دلیل باز کردن گوشی هم باعث لغو گارانتی آن می‌شود و هم اگر دستگاه ضد آب باشد این خاصیت را از دست می‌دهد. همینطور باز شدن دستگاه قیمت آنرا درصورتی که قصد فروش داشته باشید کم می‌کند.
  2. تعویض قالب گوشی نیاز به دقت زیاد دارد و حتی ممکن است منجر به شکسته شدن تاچ و ال سی دی شود. در هر مدل از گوشی طریقه باز کردن قاب متفاوت استف بنابراین کارشناس حتما باید تجربه لازم در این زمینه را داشته باش. باز کردن قاب گوشی باید با ابزارهای مخصوص مثل آی‌اسکلک، آی اپنر، ساکشن کاپ، اسپاتول و پیک انجام شود تا به قاب گوشی و سایر قطعات آسیب وارد نشود.ابزار تعمیر موبایل درمحل اصفهان
  3. باز کردن پیچ های موبایل باید با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص موبایل استفاده شود نه پیچ گوشتی های معمولیمجموعه پیچ گوشتی تعمیر موبایل
  4. در برخی موارد فشار آوردن بیش از حد به قطعات موبایل در حین تعمیر می‌تواند آسیب جدی به آنها بزند. مثلا امکان دارد فشار زیاد باعث تاب برداشتن برد شود.
  5. حتما در انتهای کار و در مراحل جمع کردن قطعات گوشی همه پیچ ها بسته شود. در صورتیکه بعضی از تعمیرکاران بدلیل نداشتن تجربه کافی و یا رعایت نکردن نظم و ترتیب چینش قطعات در هنگام باز کردن موبایل یا تبلت، چند پیچ اضافه می‌آورند!!!! و بعد از بستن دستگاه اهمیتی به این موضوع نمی ‌دهند. در حالیکه این کار بعدا مشکلاتی را برای گوشی موبایل شما ایجاد می‌کند.میز کار تعمیر موبایل در محل اصفهان

برخی از خدمات تعمیر گوشی موبایل و تبلت در اصفهان

  • تعمیر و تعویض برد اصلی
  • تعویض تاچ و ال سی دی انواع گوشی های سامسونگ، آیفون و …
  • تعویض قاب موبایل
  • تعویض باطری گوشی و تبلت
  • تعمیر سوکت شارژ موبایل
  • تعویض اسپیکر و بازر گوشی
  • تعمیر دوربین موبایل
  • تعمیرات نرم افزاری موبایل
  • فلش انواع گوشی موبایل

مواردی که باعث میشود موبایل یا تبلت شما خراب شود به شرح ذیل است :

  • ضربه خوردن :

بعد از ضربه خوردن و افتادن تلفن همراه که اکثرا دلیل خرابی تلفن های همراه است باید نکاتی را انجام دهید.

تعمیر در محل گوشی ضربه خورده اصفهان

 

تست صفحه لمس و یا تاچ و ال سی دی:

اولین چیزی که بعد از افتادن تلفن همراه خود باید چک کنید سالم بودن تاچ و ال سی دی تلفن همراه است. در تنظیمات نیز می‌توانید از قابلیت تست تاچ  و ال سی دی تلفن همراه خود استفاده کنید.

راه اندازی و یا خاموش و روشن کردن تلفن همراه:

پس از افتادن و یا ضربه خوردن تلفن همرا خود حتما یکبار آنرا خاموش و روشن کنید. بیشتر اوقات در صورت ضربه خوردن و یا افتادن ، تلفن همراه دچار هنگی میشود که کاملا عادی است که شما با راه اندازی مجدد آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.

بالا نیامدن گوشی :

در صورت بالا نیامدن گوشی چند راه وجود دارد، ریست کردن گوشی و فلش کردن گوشی.  ریست کردن گوشی به معنی هارد ریست است. هارد ریست کردن در گوشی ها اغلب با همزمان فشار دادن دکمه های هوم و پاور و دکمه کم کردن صدا امکان پذیر می‌باشد. برای فلش کردن نیز بهتر از به مراکز تعمیر مراجعه کنید. در صورت درست نشدن صد در صد سخت افزار تلفن همراه شما دچار مشکل شده است.

داغ شدن بیش از حد :

در صورت داغ شدن بیش از حد بعد از ضربه خورد نیز شما می‌بایست به مرکز تعمیرات مراجعه کنید چون می‌تواند به دلایل مختلفی که صد در صد به سخت افزار مربوط است، باشد.

اجرا کردن برنامه های نصب شده :

بعد از ضربه شما می‌بایست تمامی نرم افزارهای نصب شده را یکبار اجرا کنید تا از سالم بودن سخت افزار تلفن همراه خود مطمئن شوید. در صورتی که برنامه های کاربردی اجرا نشوند به احتمال زیاد سخت افزار شما مشکل پیدا کرده است.

بیشترین خرابی موبایل و تبلت از این نوع است. که اکثرا در اثر ضربه خوردن اولین مکانی که آسیب جدی می‌بیند تاچ و ال سی دی گوشی است.

در صورت خرابی تاچ وال سی دی دقت کنید که بهترین نوع آن را جایگزین تاچ وال سی دی خود کنید و حواستان هم به قیمت های پایین تاچ و ال سی دی تعمیر کاران محترم باشد زیرا که تاچ و ال سی دی شامل چند مدل برای هر گوشی است و ممکن است مدل دیگری را به عنوان اصلی برای شما جایگزین کنند.

قطعات تشکیل دهنده ی یک موبایل یا تبلت :

  • برد :

برد اصلی ترین قطعه موبایل است که تمامی قطعات بر روی آن سوار شده و در اصل می‌توان آنرا به مادربرد کامپیوتر تشبیه کرد.

در صورت خرابی این قطعه می‌بایست آنرا تعویض کرده و در صورت تعویض، به شما یک برچسب کد سریال خواهند داد زیرا که در صورت تعویض برد در اصل گوشی شما کاملا گوشی دیگری می‌باشد و بطور کل تعویض شده است.

  • تاچ و ال سی دی :

این قطعه وظیفه ی نمایش تصویر را در تلفن همراه شما دارد.

انواع تاچ و ال سی دی :

ال سی دی های TFT  یا ای سی دار:

قطعات موبایل به طور کلی در ایران شامل چند کیفیت هستند. این نوع ال سی دی که به ای سی دار یا همان TFT  معروف اند نسخه بی کیفیت تر و بی رنگ تر از LCD ها هستند. در این نوع ال سی دی نیز خرابی بسیار زودتر از ال سی دی های اورجینال پیش خواهد آمد.

ال سی دی هایی که گلس(شیشه ی محافظ روی ال سی دی) و یا فلت ( فیش اتصال ال سی دی ) تعویض شده

ال سی دی ها غیر از شکستن مشکل دیگری مانند پاره شدن فلت دارند. مشکل دیگر نیز شکستن گلس روی ال سی دی است.

گاهی تعمیرکاران محترم فلت پاره شده یک ال سی دی را تعویض یا تعمیر کرده و یا گلس شکسته روی ال سی دی را تعویض کرده و به نام ال سی دی اورجینال و یا آک برای شما جایگزین می‌کنند. این جاست که میگویند هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

پس برای تعمیر تلفن همراه خود سعی کنید بهترین و قابل اعتماد ترین تعمیر کار را پیدا کرده و به آن مراجعه کنید.

  • سوکت شارژ و هندزفری :

در صورت خرابی این قطعه بسته به مدل موبایل شما میتوان این سوکت ها را تعویض کرد ولی در برخی از مدل ها امکان تعویض نیست که می‌باسیت در صورت خرابی برد گوشی را تعویض کنید.

  • بازر:

بازر گوشی همان قطعه ای است که صدای زنگ خوردن از یا موسیقی را از آن پخش می‌کنید . این قطعه به اسپیکر در میان مردم نیز معروف است.

  • اسپیکر:

اسپیکر گوشی نیز در اصل بازر دوم گوشی است که صدای مخاطب در حین تماس از آن پخش می‌شود.

  • باتری :

این قطعه که یکی از مهمترین قطعات است که در گوشی های مختلف به صورت غیر قابل جدا سازی و قابل جدا سازی موجود است. در صورتی که باتری شما قابل جدا سازی است می‌توانید خودتان به فروشگاه رفته، باتری را خریده و جایگزین کنید و در صورتی که این امکان وجود نداشته و باتری شما غیرقابل جداسازی و داخلی است می‌بایست به مرکز تعمیرات متعبر مراجعه و باتری جدید را بصورت اورجینال جایگزین کنید. زیرا باتری های تقلبی بسیار سریع تخلیه و در نتیجه عملکرد تلفن همراه شما را پایین می‌آورند.

  • شاسی :

شاسی همان کاوری است که روی برد و قطعات موجود بر روی برد را می پوشاند. در صورت خرابی در بازار موجود است.

  • درب پشت :

درب پشت گوشی نیز همان قطعه ای است که روی باتری و شاسی را می‌پوشاند و شما بیشتر اوقا برای جلوگیری از خط و خش و ضربه خوردن برای آن گارد تهیه می‌کنید. در هر حال در صورت خط و خش و ضربه شما می‌توانید این قطعه را تعویض کنید.

قطعات گوشی موبایلشرکت پانته آ در صورت خرابی قطعات شما ، قطعات جایگزین را بصورت اورجینال و مختص به گوشی مورد نظر برای شما جایگزین می‌کند. در صورت خرابی هر کدام از این قطعات شما می‌توانید با کارشناسان شرکت پانته آ تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید و در صورت تمایل فرم سفارش تعمیر را پر کرده و در صورت تمایل تلفن همراه یا تبلت خود را در محل خود تعمیر کنید.

منتظر تماس شما هستیم.