چاپگر, مقالات

آشنایی با پرینترهای قابل حمل به همراه معایب و مزایا

پرینترهای قابل حمل نوع جدیدی از پرینترها هستند که همانطور که از اسمشان پیداست قابلیت جا‌به‌جایی دارند. این پرینترها را می‌توانید در همه جا استفاده کنید، مسافرت ، سفرهای کاری، خانه و هرجایی که فکرش را بکنید. برخی مدل ها جیبی هستند و به اندازه کف دست هستند.

تکنولوژی چاپ این پرینترها معمولا حرارتی و یا جوهر افشان است. بسیاری از این پرینترها دارای یک باتری هستند و براحتی قابل شارژ هستند. برخی دیگر از این پرینترها دارای اتصال بیسیم(wireless) بوده و امکان پرینت از طریق گوشی و لپتاپ را بدون اتصال سیم فراهم می‌کنند.

در ادامه برخی از پرینترهای قابل حمل را معرفی می‌کنیم.

Brother PocketJet 773

یک پرینتر جمع و جور با تکنولوژی چاپ حرارتی، این مدل بسیار کوچک و سبک است و قابلیت چاپ سیاه و سفید دارد و از کاغذهای مخصوص خود برای چاپ استفاده می‌کند.

مزایا

جمع و جور بودن

جنس بدنه مقاوم

معایب

چاپ سیاه و سفید

سرعت پایین چاپ

هزینه‌ی بالای کاغذ حرارتی

Hp OfficeJet 250

این پرینتر از برند خوشنام Hp  دارای تکنولوژی چاپ جوهرافشان بوده و علاوه بر پرینت قابلیت اسکن و کپی را نیز در خود جای داده است. این پرینتر دارای درگاه USB 2.0، Wifi direct و Wifi برای اتصال بیسیم است.

عمرباتری حدود 225 برگ است و وزن آن حدود 3.5 کیلوگرم است.

مزایا

قابلیت چاپ رنگی

قابلیت پرینت، اسکن و کپی

اتصال بیسیم

کارتریج ها با بازدهی بالا

دارای صفحه نمایش لمسی

معایب

وزن دستگاه برای قابل حمل بودن کمی سنگین است.

شارژدهی نه چندان مطلوب باتری

Canon Pixma TR150

این مدل یکی از بهترین مدلهای قابل حمل است. این پرینتر با تکنولوژی چاپ جوهر افشان قادر به چاپ عکس با کیفیت بسیار مطلوبی است. دارای درگاه USB 2.0، Wifi direct و Wifi است.

این دستگاه فاقد اسکن و کپی است ولی قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. عمر باتری حدود 330 برگ است و نشان از شارژدهی خوب دستگاه است.

 مزایا

قابلیت چاپ رنگی

شارژدهی مناسب

کیفیت چاپ مطلوب

مقرون به صرفه

معایب

صفحه نمایش تک رنگ کوچک

چه مواردی را باید در هنگام خرید پرینتر قابل حمل در نظر گرفت؟

چاپ عکس یا متن

اگر صرفا به دنبال چاپ متن هستید پرینترهای قابل حمل با چاپ حرارتی مناسب هستند.

برای چاپ عکس دو مدل Hp OfficeJet 250  و Canon pixma TR150  به دلیل تکنولوژی چاپ جوهرافشان بهتر هستند. البته مدلهای دیگری هم در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با تحقیق راجب دیگر مدلها تصمیم نهایی را بگیرید.

باتری

یکی از مهمترین معیارها در هنگام خرید پرینترهای قابل حمل است، اگر دستگاه شارژدهی مناسبی نداشته باشد، تجربه ناخوشایندی برای شما به ارمغان می‌آورد. برخی از پرینترهای قابل حمل با شارژر خودرو نیز عرضه می‌شوند. و حتی برخی دیگر دارای یک باتری اضافه هم هستند.

قیمت

پرینترهای قابل حمل بازه‌ی قیمتی متفاوتی دارند از 1میلیون تومان تا 15 میلیون تومان، و هرکدام از این پرینترها قابلیت ها و امکاناتی متناسب با قیمت خود ارائه می‌دهند. پس باید قبل از خرید نیازهای خود را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *