مقالات, چاپگر

اشتراک گذاری  پرینتر در شبکه‌ی داخلی

شاید برای شما پیش آمده باشد که در اداره یا منزل خود تنها یک دستگاه چاپگر داشته باشید ولی بخواهید با چند کامپیوتر به آن متصل شوید.مقرون به صرفه است که به جای خرید چند چاپگر،بتوانید کلیه‌ی سیستم های خود را به یک پرینتر متصل کنید ،اینکار در ادارت یا بانکها اهمیت بیشتری پیدا میکند.

در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه یه دستگاه چاپگر را بین چند کامپیوتر به اشتراک بگذارید.

برای این کار مطمئن شوید که دستگاه پرینتر شما به درستی به کامپیوتر متصل باشد.(با استفاده از کابل usbو یا بصورت وای فای در چاپگرهایی که این قابلیت را دارند.)

ابتدا باید پرینتر مورد نظر را به روی کامپیوتر نصب کنید.به این صورت که وارد منویstart    شوید و سپسDevice and printer را انتخاب نمایید در پنجره‌ی بالایی روی Add a printerکلیک کنید.در صفحه‌ی روبرو گزینه‌یAdd a network را انتخاب کنید.در لیست پیش روی شما ،پرینتر مورد نظر تان را انتخاب و سپس Next را بزنید.به این ترتیب پرینتر و درایو های مربوط به آن روی سیستم شما نصب خواهد شد.

ابتدا مطمئن شوید که گزینه‌ی اشتراک گذاری در ویندوز شما فعال باشد. برای اینکار وارد Control panelشوید و گزینه‌ی Network and shairing center را انتخاب کنید و در بالای صفحه تیک گزینه‌ی Change advanced shairing settingرا بزنید.در سربرگ shair printerگزینه‌ی Turn on را فعال کرده و تغییرات را سیو کنید.

سپس دوباره وارد Start  وControl panel شوید و گزینه‌ی Device and printer  را انتخاب کنید .در لیست پرینتر های روبرو ،چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنیدو گزینه‌ی Printer  properties را بزنید.در سربرگ Shairing گزینه‌ی Shairing this printer را انتخاب کرده و در اینجا پرینتر شما به اشتراک گذاشته می شود.

برای استفاده از پرینتر به اشتراک گذاشته شده ،ابتدا باید نام کامپیوتر را در قسمت Runوارد کنید.در پنجره‌ی باز شده  نام پرینتر شما مشاهده می شود.روی آن دوبار کلیک کنید تا به روی ویندوز کامپیوتر نصب شود و در نهایت از آن استفاده کنید.

برای پیدا کردن نام کامپیوتری که به پرینتر متصل است،باید در قسمت My computer راست کلیک کرده و سپس Properties را انتخاب کنید تا نام کامپیوتر خود را مشاهده نمایید.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *