لپ تاپ - PC, مقالات

اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن چیست؟

واژه اپلیکیشن ( application ) در فرهنگ لغت به معنای ابزار کاربردی است ولی در عمل به هرچه که قابلیت نصب بر روی کامپیوتر و موبایل را داشته باشد و فضایی را اشغال کند اپلیکیشن میگوییم.

به طور کلی نرم افزار هایی که روزانه از آنها استفاده میکنیم را اپلیکیشن می نامیم.

علاوه بر سیستم های کامپیوتر و لپ تاپ تلفن های همراه نیز دارای اپلیکیشن هستند.

به طور مثال برای وب گردی نیاز به اپلیکیشن های مرورگر همچون گوگل کروم ( google chrome ) ، فایرفاکس (fire fox ) و مایکروسافت ادج ( Microsoft edge ) داریم.

همانطور که میدانید اپلیکیشن ها بر اساس نیاز کاربران به دسته های مختلف تقسیم شده اند .

به طور مثال :

فیلم و موسیقی

شامل اپلیکیشن هایی مانند vlc media player   و kmplayer .

فشرده سازی

شامل اپلیکیشن هایی مانند winrar  و 7-zip هستند

بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزارها نیز سعی نموده اند اپلیکیشن های خود را روی انواع سیستم عامل ارائه دهند.

بطور مثال نرم افزار های فوق بر روی انواع سیستم عامل ، اندروید ، ویندوز ، مک  و ios قابل دانلود هستند.

حال میخواهیم به بررسی انواع اپلیکیشن بپردازیم

اپلیکیشن ها در رابطه با آب و هوا

این اپلیکیشن ها به سازمان های هواشناسی متصل اند و اطلاعات خود را از این سازمان ها دریافت کرده و در صفحه خود نمایش میدهند. این اپلیکیشن ها در زندگی ما نیز تاثیر بسزایی دارند. برای مثال وقتی قصد سفر به نقطه ای از کشورمان یا نقطه ای از این جهان را داشته باشید میتوانید از این اپلیکیشن ها استفاده کرده و وضعیت آب و هوای آن منطقه را بسنجید تا در صورت تمایل به سفر به مشکلی برنخورید.

در این دسته  ( آب و هوا ) برنامه هایی مانند زلزله نگار یا دماسنج هم میتوانند جای داشته باشند و شما اغلب در استور ها میتوانید در دسته ی آب و هوا این نوع نرم افزار های متفرقه را نیز دیده و دانلود کنید.

اپلیکیشن های در رابطه با آشپزی و رستوران

این اپلیکیشن ها شامل آموزش های آشپزی ، شیرینی پزی و همچنین لیست رستوران ها یا فست فود هایی است که میتوانید از آن ها غذای مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. در این دوره از زندگی ما ، خدمات آنلاین به حدی پیشرفت کرده است که ما حتی برای تامین غذای خود از رستوران یا فست فود های شهرمان دیگر نیازی به خرید حضوری نداریم و همچنین بیشتر این رستوران یا فست فود ها نیز در خدمات خود پیک رایگان را اضافه کرده که در هزینه ما نیز در رابطه با حمل و نقل صرفه جویی شده و دیگر نیازی به حضور در رستوران یا فست فود مورد نظر نداریم. در این زمینه نیز به نسبت هر استان از کشورمان نیز اپلیکیشن هایی در رابطه با معرفی بهترین رستوران ها یا فست فود ها نیز ارائه شده است.

اپلیکیشن های در رابطه با موضوعات آموزشی

آموزش جزء جدا نشدنی از زندگی انسان است و هر فرد در طول زندگی همواره در حال یادگیری و آموزش است. شاید شما به دلیل مشغله های کاری یا به هر دلیلی امکان حضور در کلاس های آموزشی را نداشته باشید. خبر خوب برای شما این است که در رابطه با آموزش در هر زمینه ای اپلیکیشن های آموزشی بسیار زیادی ابداع شده اند که شما میتوانید از آنها بهره ببرید.

این آموزش ها در زمینه های درسی ( از ابتدایی تا دانشگاهی ) ، آموزش های تربیت کودک ، آموزش های برنامه نویسی کامپیوتر ، آموزش های برنامه نویسی اندروید ، آموزش های اپلیکیشن های عمومی و تخصصی ، آموزش تعیرات خودرو و ماشین آلات و آموزش تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل یا کامپیوتر وجود دارد. لازم به ذکر است برای دانلود این اپلیکیشن ها اغلب به پرداخت آنلاین ( پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی ) نیاز است و اغلب این اپلیکیشن ها رایگان نیستند.

اپلیکیشن های در رابطه با ابزار های کاربردی

این نوع اپلیکیشن ها ، بسیار پر کاربرد و با حجم کم در اختیار همگان است. این اپلیکیشن ها نقش مهمی در زندگی ما دارند مانند تبدیل واحد ها ( واحد های وزن ، واحد های متراژ ، واحد های دما و … ) و اپلیکیشن هایی مثل چراغ قوه ، بهینه سازی سیستم‌عامل

قطب نما ، قبله نما ، تقویم شمسی و میلادی ، مدیریت باتری ، مدیریت حافظه و اپلیکیشن های دیگر.

اپلیکیشن های در رابطه با ارتباط میان مخاطبین

اپلیکیشن های ارتباطی اپلیکیشن هایی هستند که با هدف کم کردن هزینه تماس یا تماس تصویری و متنی مورد استفاده قرار میگیرند.

با این اپلیکیشن ها میتوان به مخاطب مورد نظر پیام ارسال کرد و تماس صوتی برقرار کرد.

این اپلیکیشن ها میتوانند در زندگی ما نقشی مهم و برای کم کردن هزینه های ما جهت تماس از طریق سیم کارت ها موثر باشند.

اپلیکیشن های در رابطه با نشریات و اخبار

این دسته از اپلیکیشن ها سنت ها را شکاندند. سنت ها و عادت های عامیانه ی مردم مثل به رفتن دکه روزنامه فروشی و خرید روزنامه جهت خواندن اخبار. البته هنوز هم دکه های روزنامه فروشی یا مواد غذایی از این نوع روزنامه ها برای فروش میگذارند مانند روزنامه کیهان ، ولی با وجود در دسترس بودن اپلیکیشن های نشریات و اخبار دیگر کم تر کسی به سمت این نوع روش خبررسانی میرود. امروزه با طراحی این اپلیکیشن ها میتوانیم نه تنها از اخبار کشور ، بلکه از اخبار اقصی نقاط جهان و کشور ها باخبر شویم. امکان جست و جو نیز در این اپلیکیشن ها تعبیه شده که ما با سرچ هر موضوع ، میتوانیم اخبار آن موضوع را مطالعه کنیم.

اپلیکیشن های در رابطه با شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی پر استفاده ترین اپلیکیشن های موجود در هر فروشگاه نرم افزاری اند. این اپلیکیشن ها نقش مهمی در زندگی دارند. خیلی از افراد با شبکه های اجتماعی کار میکنند و شغلشان با شبکه های اجتماعی میگردد و خیلی از افراد نیز برای تبلیغ کار یا شرکت یا مغازه ی خود نیز از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و اتفاقا نتیجه خوبی هم داشته است. شبکه های اجتماعی حتی سرگرمی بسیار خوبی هم هستند که میتوانند مضوعات آموزشی را به صورت سرگرم کننده به ما آموزش دهند. شبکه های اجتماعی گسترده ترین نوع اپلیکیشن ها هستند که در انواع و اقسام موضوعات مختلف نیز فعالیت دارند .

اپلیکیشن های در رابطه با فیلم و عکس

یکی از سرگرمی های روزمره ما تماشای فیلم عکس است. فیلم ها و عکس نیز فرمت های بسیار مختلفی دارند که اغلب نمیتوانیم با اپلیکیشن پیشفرض تلفن همراه خود اجرا کنیم.

در نتیجه اپلیکیشن های تخصصی در رابطه با تماشای فیلم و عکس عرضه شده اند که میتوانند فرمت های مختلف را اجرا کنند.

اپلیکیشن های در رابطه با موسیقی

موسیقی جزئی جدانشدنی در زندگی انسان است . انسان در بیشتر زندگی خود در حال گوش دادن به موسیقی بوده و هست و ما همیشه دوست داریم اپلیکیشن پخش موسیقی ما دارای بهترین امکانات باشد مثلا در رابطه با جست و جو سرعت بالا و دقت کافی را داشته باشد.

و نمایش آهنگ ها را بصورت پوشه داشته باشد. همچنین دارای همسان ساز یا اکولایزر باشد تا بتوانیم بهترین صدا را بسته به سلیقه خود اجرا کنید.

ورزشی

این اپلیکیشن در رابطه با ورزش انواع اخبار و نتایج مسابقات مربوط به هر ورزش را داراست . این اپلیکیشن ها دارای امکاناتی جدید هستند مانند اینکه میتوانند فعالیت های ورزشی شما را زیر نظر داشته باشند . کافیست اطلاعات خود را وارد کرده و مکانیاب گوشی خود را روشن کنید تا به شما بگویند چند متر یا کیلومتر دویده یا پیاده روی کرده اید.

مارکت ها

مارکت ها اپلیکیشن هایی هستند که اپلیکیشن های دیگر را به اشتراک میگذارند.

شما از طریقاین اپلیکیشن ها میتوانید تلفن همراه خود را بروز رسانی کنید و یا اپلیکیشن های مورد نظر خود را دانلود کنید. بهترین مارکت موجود در اندروید play store بوده که پیشفرض تمامی اندروید ها بوده و معروف ترین مارکت ایرانی نیز کافه بازار میباشد.

بسیاری از مردم فرصت گشت و گذار در مارکت ها برای دانلود بازی و یا اپلیکیشن های مورد نیاز خویش را ندارند. یکی از راه های صرفه جویی در مصرف اینترنت و وقت شما استفاده از پک ها یا بسته های نرم افزاری به روز و جدید شرکت پانته آ است که میتوانید در اصرع وقت از این بسته ها استفاده کرده و در وقت و مصرف اینترنت خود صرفه جویی کنید.

شما در صورت نیاز داشتن به ااین بسته ها میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته و بسته های نرم افزاری ما را روی تلفن همراه خود داشته باشید. البته میتوانید فرم سفارش را پرکرده  و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. کارشناسان ما نیز به سرعت با شما تماس میگیرند و هماهنگی های لازم را جهت خدمات مورد نظر شما با شما انجام میدهند و در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهند شد.ما بروزترین نرم افزار ها یا اپلیکیشن های موجود را در پک خود داشته و آماده نصب بر روی تلفن همراه شما هستیم

هم اکنون میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات ارزنده ی ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *