لپ تاپ - PC

تاریخچه آنتی ویروس ESET NOD32 Antivirus

ESET” یک شرکت تولید کننده نرم افزارهای امنیتی است و دفتر مرکزی آن در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی می باشد. این شرکت در سال 1992 از ترکیب دو شرکت خصوصی تاسیس گردید.

شروع به کار شرکت “ESET”

شروع فعالیت شرکت “ESET” به سال 1987 باز می گردد که دو جوان برنامه نویس و خلاق به نامهای “Peter Paško” و “Miroslav Trnka” در حال تحقیق و جستجو بر روی اولین و ابتدایی ترین ویروسها بودند که با یکی از آنها به نام “Vienna” مواجهه گردیده و اقدام به طراحی برنامه ای جهت شناسایی آن نمودند. پس از آن ویروسهای بسیاز زیادی ظاهر شدند و این امر سبب شد آنها به فکر طراحی نرم افزاری باشند که بتواند ویروسهای مذکور را شناسایی و پاکسازی نماید. 
در سال 1992 آنها با به اتفاق یکی از دوستان مشترکشان به نام “Rudolf Hrubý” اقدام به تاسیس شرکت “ESET” خصوصی با مسئولیت محدود نمودند. در این زمان آنچه بوجود آمده بود زاییده افکار چند دوست مشترک بود که ایده ساخت سریعترین و قدرتمندترین نرم افزار ضد ویروس را در سر داشتند.

1987

ساخت اولین نسخه نرم افزار ضد ویروس “NOD32” توسط “Peter Paško” و “Miroslav Trnka” عنوان “NOD32” برگرفته از نام یک سریال تلویزیونی با معنی “بیمارستانی در حاشیه دیسک” در کشور چکسلواکی می باشد.

1990

فروش جزئی و عضویت در سندیکای “A.T.A” اولین فروش جزئی نرم افزار ضد ویروس در فروشگاههای اتریش با نام “STOPVIR”

1992

ثبت شرکت “ESET” در کشور چکسلواکی (اعضا عبارتند از : “Peter Paško”، “Rudolf Hrubý” و “Miroslav Trnka” ) بنیان مرکز ضدویروس اسلواکی “SAC” و “SAC BBS”

1993

شروع همکاری با ارائه ستون “Virus Radar” در مجلات فنآوری اطلاعات کشور اسلواکی

1995ارائه نسخه نرم افزار ضد ویروس “NOD32-iCE”

1998

کسب اولین نشان “VB 100%” شرکت “ESET” از سازمان مستقل بولتن ویروس

1999

تاسیس دفتر شرکت “ESET” در شهر ساندیاگو ایالات متحده آمریکا

2001

تاسیس دفتر شرکت “ESET” در شهر پراگ کشور جمهوری چک

2002

اولین حضور شرکت “ESET” در نمایشگاه صنعت رایانه “CeBit” در هانوفر آلمان. دریافت نشان برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سال (IT Company of the Year) کشور اسلواکی. حضور شرکت در فهرست 50 شرکت برتر (Fast 50 CE) و 500 شرکت برتر (Fast 500 EMEA) از طرف موسسه “Deloitte”

2006

شرکت “ESET” برای دومین بار موفق به دریافت نشان برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات سال (IT Company of the Year) کشور اسلواکی گردید.

2008

ثبت نام شرکت “ESET” با مسئولیت محدود (LLC) در فهرست رسمی شرکتهای ایالات متحده آمریکا ایجاد مرکز تحقیقات و توسعه نرم افزار در کشور لهستان کسب عنوان برترین شرکت نرم افزاری در جمهوری چک دریافت پنجاهمین نشان “VB 100%” از سازمان مستقل بولتن ویروس

2009

راه اندازی پروژه امنیت شهر الکترونیک به منظور گسترش امنیت دیجیتالی دریافت جایزه و نشان “CNET Editors’ Choice” قرارگیری در فهرست چهار نرم افزار منتخب سال از نگاه “Gartner Magic Quadrant” برگزیده به عنوان نرم افزار منتخب از نگاه کاربران برگزیده به عنوان شرکت خصوص با بالاترین نرخ رشد در آمریکا برای سومین سال متوالی معرفی به عنوان ششمین شرکت خصوصی با بالاترین نرخ رشد در منطقه ساندیاگو

2010

اولین شرکت سازنده نرم افزارهای امنیتی که موفق به دریافت 60 نشان “VB 100%” گردیده است. برگزیده به عنوان شرکت خصوصی با بالاترین نرخ رشد در آمریکا برای چهارمین سال متوالی آنتی ویروس برگزیده از نگاه مجلات فناوری اطلاعات دریافت ماژول آنتی اسپم شرکت “Comdom”

“ESET” امروزی

شرکت “ESET” اکنون دارای بیش از 500 کارمند رسمی در سراسر جهان می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی بوده و دارای دفاتر فروش و تحقیقات و توسعه نرم افزار در شهرهای ساندیاگو (آمریکا)، وکسفورد (ایرلند)، لندن (انگلستان)، بوینس آیرس (آرژانتین)، پراگ (جمهوری چک)، سنگاپور (سنگاپور) و کراکو (لهستان) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *