مقالات, چاپگر

دلایل رایج برای پایین آمدن عملکرد تونر کارتریج

در حال حاضر، احتمالا فکر می‎کنید که این تست‎ها‎ی استاندارد شده چیز بی معنایی است. چون با وجود چیزهایی که گفته شد، بازدهی کارتریجشما اغلب به اندازه تعداد صفحات ذکر شده روی جعبه نیست. حقیقت این است که کمتر بودن بازدهی کارتریجها نسبت به تبلیغات موجود روی جعبه، تقریبا رایج است. این امر به دلایل متعددی رخ می‎دهد، اما در اینجا شایعترین آنها آمده است.

  صفحات شما دارای پوشش بیش از 5٪ هستند: این مورد کاملا واضح است. عملکرد کارتریج تونر شما کمتر از میزان تخمین زده است، صرفا به این دلیل که صفحات چاپ شده را با پوشش بیش از 5٪ تونر چاپ می‎کنید. این مورد می‎تواند به طرق مختلف اتفاق بیفتد. تصاویر و گرافیک تقریبا همیشه نیاز به تونر بیشتری نسبت به صفحات پوشش 5٪ دارند. در عین حال، بسیاری از اسناد متنی نیز درصد پوشش بالاتری دارند. در مورد اسناد متنی، درصد پوشش ممکن است به فونتی که شما از آن استفاده می‎کنید نیز، بستگی داشته باشد.
چاپ دوطرفه انجام می‎دهید: آنچه که بسیاری از مردم نمی‎دانند این است که زمانی که صحبت از مصرف تونر می‎شود، صفحاتی که در هر دو طرف چاپ می‎شوند، در واقع دو صفحه به شمار می‎آیند. این ممکن است به نظر شما عادی باشد، اما صاحبان پرینترها عموما تنها تمایل به شمارش تعداد صفحاتی دارند که از روی بسته‎های کاغذ برمی‎دارند. این تعداد، شمار صفحاتی را که استفاده کرده‎اند به آنها می‎دهد، اما تنها زمانی که آن را دو برابر کنند، برآوردی از تعداد واقعی کاغذهای چاپ شده به دست می‎آید. چاپ دوطرفه همچنین به این معنی است که کاغذ باید فاصله‎ها‎ی زیادی را به سمت عقب برگردد. در حالیکه کاغذ در حال چرخش است، فرآیند چاپ هنوز فعال است. این بدان معناست که هنگام چاپ دوبلکس، قطعات چاپ و کارتریج شما بیش از مدت زمان لازم برای چاپ دو صفحه فعال هستند.


اجازه می‎دهید پرینتر/چندکاره برای مدت طولانی بیکار بماند: عملکرد کارتریج تونر بر اساس شرایط مطلوب است. شرایط بهینه برای هر پرینتر و کارتریج “استفاده منظم” از آن است. این به این معنی است که اگر شما فقط پرینتر خود را خاموش و روشن استفاده می‎کنید، تعداد صفحاتی که می‎توانید توسط یک مجموعه کارتریج چاپ ‎کنید، برآورده نمی‎شود. این اتفاق به این دلیل می‎افتد که پرینتر و کارتریج دارای اجزای مکانیکی هستند که نیاز به حرکت دارند تا بتوانند کارآیی خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، هنگامی‎که یک پرینتر اغلب اوقات به اندازه کافی استفاده نمی‎شود، ذرات تونر ممکن است با هم مخلوط شوند یا سفت شوند و مانع از استفاده بهینه گردند.
شما به صورت کامپوزیت سیاه چاپ کرده‎اید: به طور معمول افراد ​​در مورد چاپ سیاه و سفید چیز زیادی نمی‎دانند. آنها فکر می‎کنند که اگر از حالت سیاه و سفید چاپ استفاده کنند، از کارتریج‎ها‎ی رنگی استفاده نمی‎شود. با این حال، بسیاری از فن آوری‎ها‎ی چاپ مدرن به گونه‎ای هستند که هنگام چاپ صفحات سیاه و سفید، از تونر رنگی نیز استفاده می‎شود. این کار برای ایجاد چاپ سیاه و سفید درخشان و زنده در صفحات انجام می‎گیرد. این حالت به عنوان کامپوزیت سیاه شناخته می‎شود.
 تونر به اتمام نرسیده، اما کارتریج به آخر کار خود رسیده است: همانطور که قبلا ذکر شد، عملکرد کارتریج تونر، تخمینی بر اساس شرایط بهینه است. برخی از اجزای موجود در داخل کارتریج شامل تیغه‎ ها‎ی تمیز کننده (بلید)، فوتوکونداکتورها (مگنت) و دولوپرها هستند. گاهی اوقات زمانی که شرایط بهینه در دسترس نیست، یک یا چند جزء در کارتریج ‎ها‎ ممکن است قبل از اینکه تونر به اتمام برسد، از بین بروند. مثال خوبی از این مورد را می‎توان برای کاربرانی که تعداد زیادی پاکت ‎و یا دیگر رسانه‎ ها‎ی باریک را چاپ می‎کنند مشاهده کرد. این نوع از چاپ قبل از همه چیز باعث فرسودگی درام می‎شوند، بطوری که تونر در کارتریج موجود است، اما کارتریج دیگر نمی‎تواند چاپ کند.

چه عوامل دیگری می‎تواند به پایین آمدن عملکرد کارتریج تونر منجر شود؟

در بخش قبلی، رایج ترین دلایلی که باعث می‎شود صاحبان پرینترها اغلب کارتریج خود را قبل از برآورده شدن بازدهی تخمین زده شده برای آن، از دست بدهند ذکر شد. با این حال، اینها تنها دلایل نیستند. دلایل بسیاری وجود دارد که باید آنها را به حساب آورد. در اینجا چند تایی بیان شده‎اند.

  چاپ نامنظم: هر بار که یک دستور پرینت ارسال می‎کنید، متوجه خواهید شد که همه چیز حتی قبل از آنکه کاغذ به داخل کشیده شود، شروع به حرکت می‎کند. به همین ترتیب، پس از اینکه کاغذ چاپی خارج می‎شود، همچنان صداهایی از داخل پرینتر می‎شنوید. این امر به این دلیل است که اجزای خاص حتی پس از چاپ کاغذ نیز حرکت می‎کنند. بنابراین، دو کار چاپی که هر کدام حاوی پنج صفحه هستند و یک کار چاپ شامل 10 صفحه، میزان سایش و استهلاک متفاوتی در پرینتر و کارتریج باعث می‎شوند. ساییدگی در مورد کار اول بیشتر است و باعث می‎شود که عملکرد مورد انتظار کارتریج تونرتان برآورده نشود.
 رطوبت بالا: چاپ، در پایان ، ترکیبی از نیروهای مکانیکی و شیمیایی است. هر دوی فرایندهای مکانیکی و شیمیایی نیاز به شرایط مناسب دارند. حتی اگر فرآیند تولید پرینتر و کارتریج شما به گونه‎ای باشد که برای کار در شرایط مختلف مناسب باشند، باز هم رطوبت بالا عاملی است که می‎تواند کارهای آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، اگر پرینتر خود را در یک اتاق با رطوبت بالا قرار داده و یا در محلی با رطوبت بیش از حد زندگی می‎کنید، کارتریج شما ممکن است عملکرد تخمین زده شده را برآورده نکند.
 سیستم بیگانه شدن: سیستم بیگانه شدن سیستمی است که هنگامی‎که یک کار چاپ تک رنگ توسط پرینتر دریافت می‎شود، تضمین می‎کند که کارتریجهای رنگی از جریان فرآیند جدا شوند. با این حال، این سیستم با طراحی خاص خود به نحوی عمل می‎کند که سرعت چاپ دستگاه را تحت تاثیر قرار ندهد. این بدان معنی است که اگر شما نوع چاپ را بارها از رنگی به تک رنگ و بالعکس تغییر دهید، سیستم بیگانه شدن مدام برای اطمینان از سرعت چاپ بالا در حال تلاش است. این امر باعث می‎شود که کارتریج ‎ها‎ی شما زودتر فرسوده شوند و از اینرو عملکرد کارتریج تونر را کاهش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *