مقالات, لپ تاپ - PC

رنگبندی هاردهای وسترن دیجیتال

هاردهای وسترن دیجیتال در رنگبندی های مختلفی وجود دارندو هر کدام از آنها برای کار خاصی طراحی شده اند.در ادامه‌ی این مقاله در خصوص انواع رنگ و نوع استفاده از آنها توضیحات مختصری میدهیم:

هارد آبی وسترن دیجیتال

از این نوع رنگ هارد برای کامپیوترهای خانگی و مصارف معمولی استفاده میگردد. انها طول عمر قابل قبولی دارند.نسخه‌ی آبی در حافظه های 256تا 5ترابایت موجود است.این مدل هارد از نظر سرعت دورانی در دومدل 5400 تا 7200 دور در دقیقه عرضه میشوند.

هارد قرمز وسترن دیجیتال

از این نوع هارد برای ذخیره سازی NAS استفاده می گردداین مدل حجم بالایی دارند و برای ذخیره سازی فیلم و عکس و دیتا مناسب هستند.و امنیت حفظ اطلاعات در آنها بسیار بالا است.

هارد سبز وسترن دیجیتال

رنگ سبز در هارد های وسترن دیجیتال اشاره به کم مصرف بودن آنها دارد.این مدل مناسب Back up گرفتن و مصرف معمولی هستند.

هارد مشکی وسترن دیجیتال

این نوع از هارد مناسب کارهای سنگین گرافیکی و گیمر ها می باشند.تفاوت اصلی رنگ مشکی و آبی در هاردها میزان حافظه کش آنها است که هارد مشکی دارای حافظه کش 64 مگابایت و سرعت 7200دور در دقیقه است .

هارد بنفش وسترن دیجیتال

این مدل از هارد مناسب دوربین های نظارتی و مدار بسته می باشندو بگونه ای طراحی شده اند که مناسب استفاده‌ی مداوم در 7روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را دارا هستند.و شباهت زیادی به هارد قرمز رنگ دارند.

هارد طلایی وسترن

این مدل،حرفه ای ترین نوع هارد برای ذخیره سازی هستند و مناسب دیتا سنتر ها و حداکثر فضای 10 ترابایت و دارای حافظه کش 128 و 256 مگابایت می باشند.هاردهای طلایی رنگ قابلیت کار مداوم شبانه روزی و دارای دمای کنترل شده هستند.

بطور خلاصه هارد آبی:برای مصارف خانگی دارای عملکرد متوسط

هارد سبز:کم مصرف،توقف تولید بدلیل استقبال کم

هارد قرمز:برای استفاده در سیستم های NAS و Raid

هارد مشکی:عملکرد بهتر از هارد آبی، مناسب گیم و انیمیشن سازی

هارد طلایی:استفاده در دیتا سنتر

هارد بنفش:مناسب دوربین های مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *