چاپگر, مقالات

آشنایی با عملکرد پیکاپ در پرینتر

عملکرد پیکاپ در پرینتر

رولر پیکاپ قطعه ای استوانه ای شکل است که در پرینتر های لیزری قرار داردو وظیفه‌ی آن کشیدن کاغذ درون پرینتر است. نام دیگر این قطعه کاغذ کش است و از جنس پلاستیک می باشد. سطح بیرونی آن از جنس سیلیکون است که اصطکاک بالایی در تماس با کاغذ ایجاد می کند و همین اصطکاک موجب میگردد تا کاغذ به درون دستگاه کشیده شود.پیکاپ ها با توجه به نوع و مدل دستگاه در اندازه ها و ابعاد مختلف وجود دارند.در اثر هر گونه اشکال درعملکرد این قطعه مشکلاتی مثل:کشیده نشدن کاغذ داخل پرینتر،کندتر شدن روند انتقال کاغذ،خارج نشدن کاغذ کشیده شده در پرینتر،چروکیده و مچاله شدن کاغذ خارج شده از پرینتر و …بوجود می آید.

در برخی از انواع پرینتر که دارای 2سینی کاغذ هستند،طبیعتا 2پیکاپ وجود دارد.در اثر فرسایش زیاد و یا در اثر وجود آلودگی و گرد و غبار ممکن است این قطعه به درستی کار نکند.در صورت بروز هر یک از مشکلات ذکر شده در ابتدا اقدام به تمیز کردن کاغذ کش و در صورتی که مشکل رفع نشد،آنرا تعویض کنید.هنگامی که کاغذ بصورت چروکیده و مچاله از پرینتر خارج میشود،ممکن است یک شی کوچک مثل منگنه با سوزن،همراه باکاغذ وارد دستگاه شده باشد.که باید حتما خارج گردد.در این صورت علاوه بر مشکل ذکر شده،شی خارجی باعث آسیب رساندن به قسمت های دیگری در پرینتر مثل فیوزینگ یا درام میگردد.

گاهی اوقات با بررسی همه‌ی عوامل ذکر شده،مشکلی در پیکاپ دستگاه وجود نداردولی عمل کشیده شدن کاغذ به داخل دستگاه به درستی انجام نمیشود.این ممکن است در اثر بی کیفیت بودن کاغذ یا نازک و یا ضخیم بودن آن باشد.بنابراین حتما از کاغذ های استاندارد و با کیفیت استفاده کنید.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مطلب آشنایی مختصری با پیکاپ در چاپگرها و نحوه‌ی عملکرد آن پیدا کرده باشد. ما را در مقاله های بعدی شرکت پانته‌آ همراهی کنید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *