مقالات, موبایل و تبلت

تغییر رمز وای فای با استفاده از تبلت یا گوشی همراه

در این نوشته سعی داریم به کاربران آموزش دهیم که به کمک گوشی موبایل یا تبلت رمز مودم را تغییر دهند.حتما برای شما پیش آمده است که بخواهید رمز مودم محل کار یا منزل خود را تغییر دهید .این کار به کمک سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ راهحت به نظر می رسدولی شاید شما بخواهید اینکار را به کمک گوشی موبایل یا تبلت انجام دهید.با مطالعه‌ی این مقاله میخواهیم اینکار را با بیانی ساده به شما بیاموزیم:

-در گام اول باید شما یکی از مرورگرها‌ی Google یا Chrome را در موبایل یا تبلت خود داشته باشید.

-در نوارآدرس بالای صفحه آدرس IP مودم را وارد کنید.به طور پیش فرض آدرس اکثر مودم ها 192.168.1.1 است، ولی ممکن است کسی که برای اولین بار مودم را نصب و راه اندازی کرده است،آدرس آنرا تغییر داده باشد،همچنین آدرس اولیه‌ی مودم شما در دفترچه‌ی راهنمای آن نوشته شده است،به شرطی که آنرا تغییر نداده باشید میتوانید از آن استفاده کنید.

وقتی وارد صفحه‌ی تنظیمات مودم می شوید،کادری برای شما باز میشود که نام کاربری و رمز عبور را از شما میخواهد.در این قسمت باید باید رمز عبور و نام کاربری تنظیمات مودم را وارد کنید.بعد از وارد کردن این دو گزینه ،وارد صفحه‌ی تنظیمات مودم میشوید.در این صفحه دنبال گزینه‌ی Wifi یاWireless یا Wlan بگردید. ممکن است این گزینه ها در قسمت تنظیمات پیشرفته وجود داشته باشد.در قسمت تنظیمات وای فای به گزینه‌ی Security و سپس گزینه‌ی Wifi Password بروید.این گزینه رمز وای فای شما است.میتوانید آنرا به نام دلخواه تغییر دهید.

توجه داشته باشید که بهتر است رمز شما ترکیبی از اعداد،حروف و نشانه هایی مثل *.&.^.%.$.# و…باشد.در آخر تنظیمات خود را بوسیله‌ی Save یا Apply ذخیره کنید.

نکات مهم:بعد از انجام دادن این تغییرات،اتصال همه‌ی دستگاههای متصل به مودم قطع میشود.باید همه‌ی آنها را دوباره با رمز جدید نتصل کنید.برای اینکار به تنظیمات وای فای در گوشی یا تبلت وارد شوید وانگشت خود را روی نام وای فای 2ثانیه نگه داریدو سپس گزینه‌ی Forget را فعال کنید تا رمز قبلی پاک شود و بعد رمز جدید را وارد کنید.

برای انجام کلیه‌ی این مراحل باید از طریق وای فای به مودم وصل باشید یعنی نمیتوانید با اینترنت سیم کارت انجام دهید چون با اینترنت سیمکارت این مراحل امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *