مقالات, لپ تاپ - PC

آموزش کامل نصب ویندوز از روی فلش مموری

چندین سال قبل شاهد جایگزینی فلاپی‌ها با لوح‌های فشرده و یا همان سی دی‌ها و دی وی دی‌ها بودیم. اکنون نیز همین روال برای لوح‌های فشرده پیش آمده و رفته رفته کاربرد آن‌ها کم می‌شود، چرا که کاربران ترجیح می‌دهند از حافظه‌های دارای قابلیت استفاده مجدد همچون فلش‌ مموری‌های یو اس بی و هارد دیسک‌های اکسترنال استفاده کنند. علاوه بر آن، در برخی لپ تاپ‌های قدیمی درایو نوری وجود ندارد و متاسفانه این بخش سخت افزاری در لپ تاپ‌های جدید نیز کمی زود خراب می‌شود. با توجه به این شرایط، نصب ویندوز از روی فلش مموری بهترین راهکار است. اما چگونه؟

مزایای نصب ویندوز از روی فلش مموری

  • سرعت در نصب و راه‌اندازی به مراتب افزایش پیدا می‌کند
  • تهیه نسخه پشتیبان بسیار راحت می‌شود.
  • نصب ویندوز از روی فلش مموری فرآیندی یکبار مصرف نیست و تا زمان فرمت کردن فلش مموری می‌توان بر روی دستگاه‌های مختلف ویندوز نصب کرد.
  • می‌توان تنها بر روی یک درایو یو اس بی، شرایط نصب چندین سیستم عامل را به صورت همزمان فراهم کرد.

نه تنها کاربران، بلکه بازار تکنولوژی نیز روش کار خود را تغییر داده و به شکلی متفاوت به لوح‌های فشرده نگاه می‌کند. به عنوان نمونه، اکنون می‌توان ویندوز 10 را به صورت درایو یو اس بی خریداری کرد. اگرچه لوح‌های فشرده همچنان وجود داشته و روش اصلی نصب سیستم عامل محسوب می‌شوند، اما مدت‌ها است که دیگر تنها روش انجام این کار نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در دستگاه‌های جدید مخصوصا تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، سیستم عامل به صورت پیشفرض نصب می‌شود و کاربر هرگز درگیر نصب ویندوز از روی فلش مموری و یا دی وی دی نخواهد شد.

یو اس بی درایوها نصب سیستم عامل را بسیار سریع و راحت کرده‌اند، با این وجود هنوز به یک کپی از دیسک نصب ویندوز نیاز است. انجام این کار به راحتی کپی و پیست کردن چند فایل نیست، اما نرم افزار WinToFlash کار را بسیار سریع کرده است. نسخه Personal Edition نرم افزار WinToFlash، به صورت مستقیم از دیسک نصب ویندوز، یک یو اس بی با قابلیت بوت کردن می‌سازد. نرم افزار WinToFlash Personal Edition را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را باز کرده و با قوانین استفاده از آن همچون مشاهده پیام‌های تبلیغاتی نه چندان آزاردهنده موافقت کنید. در ادامه به تب Advanced mode وارد شوید.

همانند تصویر بالا، گزینه Transfer Windows Vista/7/8/10 setup to a USB drive را برگزینید. در ادامه مسیر فایل نصبی ویندوز (Windows setup file path) را مشخص کنید. در مرحله بعدی فلش یو اس بی مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت کلید Run را بزنید. فراموش نکنید همواره برای فراهم کردن مقدمات نصب ویندوز از روی فلش مموری ، تمامی اطلاعات این یو اس بی فرمت خواهند شد. پس حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *