مقالات

آیا چاپگرهای لیزری پرینتر مناسب چاپ عکس هستند؟

 
وقتی نوبت انتخاب پرینتر مناسب چاپ عکس می رسد، انواع متنوعی از چاپگرها ارائه می شود. دانستن اینکه کدام نوع برای شما مناسب است می تواند دشوار باشد. در این مقاله، ما بررسی می‌کنیم که که آیا چاپگرهای لیزری پرینتر مناسب چاپ عکس هستند یا خیر؟ ما همچنین برخی از بهترین چاپگرهای لیزری موجود در بازار  که مناسب چاپ عکس هستند را معرفی می‌کنیم.
 

چاپگرهای لیزری چه تفاوتی با سایر چاپگرها دارند؟

اولین چیزی که باید بدانیم این است که چاپگرهای لیزری چگونه کار می‌کنند، برای چه چیزی استفاده می شوند و چه نوع کارتریج چاپگر استفاده می کنند. در زیر برخی از تفاوت های اساسی بین چاپگر لیزری و چاپگر جوهر افشان را ذکر کرده ایم.
 

کارتریج چاپگر مناسب عکاسی

چاپگرهای لیزری معمولاً فقط از چهار کارتریج – سیاه ، فیروزه ای ، سرخابی و زرد استفاده می کنند. بنابراین رنگها از ادغام این رنگهای مختلف کارتریج با هم ایجاد می شوند. بدیهی است که این محدودیت هایی دارد و می تواند کیفیت کمتری از رنگ ها را در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان ارائه دهد. در مقایسه، پرینترهای جوهر افشان حداقل از 6 کارتریج مختلف استفاده می کنند، بعضی از آنها از 8 کارتریج استفاده می کنند. این باعث می شود مجموعه ای بیشتر از رنگ ها و نمایش واقعی تری برای چاپ های رنگی داشته باشد.

 

روند چاپ

روند چاپ اصلی چاپگرهای لیزری تفاوت زیادی با چاپگرهای جوهر افشان دارد. در چاپگرهای لیزری ، پودر تونر با استفاده از گرما و فرآیند الکترواستاتیک به کاغذ گیرنده منتقل می شود. کیفیت آن به کاغذ استفاده شده و جزئیات دقیق پودر موجود در کارتریج تونر بستگی دارد. در مقابل ، پرینترهای جوهر افشان از سیستم جوهر استفاده می کنند.  قطرات کمی از جوهر از طریق یک نازل روی کاغذ از کارتریج ها خارج می شوند. این فرآیند هزاران بار در کسری از ثانیه انجام می شود.
 

هدف

به طور کلی ، پرینترهای لیزری برای مشاغل در محیط های اداری استفاده می شوند. زیرا سرعت چاپ بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهر افشان معمولی است. یک دفتر کار می تواند با استفاده از یک چاپگر لیزری صدها صفحه را به سرعت پشت سر هم تولید کند. علاوه بر این ، هزینه های مداوم این نوع چاپگرها را برای استفاده تجاری مناسب تر می کند. برخی از چاپگرهای لیزری وجود دارد که مقرون به صرفه است و برای مصارف خانگی مناسب است.
از طرف دیگر ، چاپگرهای جوهر افشان معمولاً برای مصارف خانگی یا مشاغل کوچک در نظر گرفته می شوند. عموماً برای چاپ با حجم زیاد منظور نشده اند. این به دلیل سرعت چاپ، و مکانیسم چاپ است. اگر بخواهید از جوهر افشان برای چاپ همان حجم کاغذ چاپگر لیزری استفاده کنید، هزینه ها  به مراتب بیشتر خواهد بود.
 

مزایای استفاده از چاپگرهای لیزری برای عکس ها

اکنون که درک بهتری از عملکرد چاپگرهای لیزری پیدا کرده اید، می توانیم به مزایای اصلی آنها توجه کنیم. در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان ، چاپگرهای لیزری فقط چند مزیت دارند – عمدتا سرعت چاپ و تنوع کاغذ.
 

سرعت چاپ سریع تر

این مورد اصلی است که چاپگرهای لیزری از آن برتری دارند. همانطور که در بالا ذکر شد ، روند چاپ تفاوت زیادی با چاپگرهای جوهر افشان دارد. این امکان را برای سرعت چاپ بسیار بیشتر فراهم می کند. چاپگرهای لیزری می توانند چاپ های سیاه و سفید و رنگی را در حجم بسیار بیشتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان تولید کنند.
برای اینکه تصوری از تفاوت سرعت داشته باشید، اکثر چاپگرهای جوهرافشان می توانند حداکثر 10-15 صفحه رنگی در دقیقه تولید کنند. بعضی از چاپگرهای جوهرافشان ممکن است فقط بین 5-8 صفحه در دقیقه چاپ کنند. در مقابل ، چاپگرهای لیزری می توانند بیش از 20 صفحه در هر دقیقه و 30+ برای چاپ سیاه و سفید تولید کنند. اگر به سرعت تولید بیشتری نیاز دارید و می‌توانید مقداری از کیفیت را فدا کنید ، چاپگرهای لیزری بهترین انتخاب هستند.
 

انتخاب گسترده تر انواع کاغذ

چاپگرهای لیزری علاوه بر سرعت، انواع بسیار متنوعی از کاغذ را ارائه می دهند. این به دلیل شکل گیری کاغذ جوهر افشان و کاغذ لیزر است. کاغذ جوهر افشان طوری پوشانده شده است که جوهر اسپری را به خود جلب می کند. کاغذ لیزر برای جذب پودر خشک از کارتریج های تونر است.
شما می توانید طیف گسترده ای از انواع کاغذ چاپگرهای لیزری را خریداری کنید. علاوه بر این ، بسته های چاپگر لیزری اغلب حجم بیشتری از کاغذ دارند و ارزان ترند. این باعث می شود که هنگام انتخاب نحوه چاپ عکس ها دامنه بیشتری داشته باشید – به عنوان مثال ممکن است بخواهید اندازه های عکس غیر استاندارد را چاپ کنید.
 

محدودیت های چاپگرهای لیزری برای چاپ عکس

در حالی که پرینترهای لیزری دارای مزایایی هستند ، اما محدودیت هایی نیز دارند. در نهایت می تواند ذهن شما را در تصمیم گیری در مورد چاپگرهای لیزری مناسب برای عکس ها متزلزل کند. روند نصب، کیفیت رنگ و هزینه ها سه محدودیت بالقوه در پرینترهای لیزری است.
 

فرآیند نصب و بهینه سازی پیچیده

چاپگرهای جوهر افشان، عملاً نصب زیادی نیاز ندارند. دستگاه ها به طور کلی آماده هستند تا مستقیم از جعبه خارج شوند. شما فقط فقط باید یک عملکرد چاپ عکس را انتخاب کنید و کیفیت چاپ رنگی خارق العاده است. چاپگرهای لیزری برای راه اندازی نیاز به تلاش بیشتری دارند. و برای چاپ عکس های با کیفیت بالا ، باید تنظیمات متعددی مانند نوع کاغذ و گزینه های رنگ را پیکربندی کنید تا اطمینان حاصل شود که چاپ عکس مناسب است. این فرآیند نصب می تواند زمانبر باشد و شما ممکن است مجبور باشید برای یافتن تنظیمات مطلوب چاپ نیز تحقیق کنید.
 

کیفیت و رنگ ها را کاهش می دهد

یکی از محدودیت های اصلی چاپگرهای لیزری، نمایش رنگ است. در مقایسه ی نمونه، چاپگرهای جوهر افشان نمایش واقعی تری از رنگ ها را ارائه می دهند. این عمدتا به دلیل روند چاپ است. این واقعیت که چاپگرهای لیزری فقط 4 کارتریج تونر دارند ، به این معنی است که دامنه چاپ رنگی محدود است – در مقابل ، چاپگرهای جوهر افشان حداقل 6 کارتریج دارند. اگرچه کیفیت چاپ لیزر بد نیست ، اما چاپ جوهر افشان معمولاً نتایج بهتری می دهد. اگر به چاپ های پیشرفته و حرفه ای نیاز دارید ، مطمئناً چاپگرهای جوهر افشان گزینه بهتری هستند.
 

هزینه های نگهداری می تواند زیاد باشد

سرانجام، هزینه خرید و راه اندازی چاپگر لیزری می تواند گران تر باشد. برای مشاغل چاپی حجم زیاد عکس، چاپگر جوهر افشان به صرفه تر است، اما برای مصارف خانگی لیزری مناسب تر است. چرا که درصورتی که بطور مرتب از چاپگر جوهر افشان استفاده نشود، هد آن خشک می‌شود و هزینه شارژ مجدد زیاد است. پرینترهای لیزری در صورتی که بخواهید پس از اتمام شارژ کارتریج آنرا تعویض کنید شاید مقرون به صرفه نباشد ولی اگر آنرا شارژ کنید هزینه کمتری را به شما حمیل می‌کند.
 

چاپگر لیزری برتر برای عکسهای با کیفیت بالا

اکنون باید ایده خوبی در مورد مزایا و معایب چاپگرهای لیزری داشته باشید. همچنین باید به این سوال پاسخ دهید که آیا چاپگرهای لیزری برای عکسها مناسب هستند یا خیر. اگر احساس می کنید این نوع چاپگرها برای نیازهای شما مناسب است، ما سه پرینتر لیزری مناسب چاپ عکس با کیفیت بالا  ذکر کرده ایم:
 

  1. چاپگر لیزری Lexmark CS510de

Lexmark CS510de اغلب به عنوان یکی از بهترین چاپگرهای لیزری برای عکس ذکر شده است. کمی حجیم است، اما اندازه بزرگتر برای افزایش قدرت پردازش، ظرفیت چاپ و سرعت ضمانت می کند. کیفیت عکس فوق العاده است و چاپگر می تواند عکس های رنگی را با سرعت چشمگیری چاپ کند. علاوه بر این ، CS510de از انتخاب زیادی از انواع مختلف ورودی و اندازه کاغذ پشتیبانی می کند. اگر به چاپگر برای استفاده شخصی نیاز دارید ، Lexmark CS510de یک گزینه همه کاره است.

  1. چاپگر لیزری رنگی Canon ImageCLASS

Canon پیشتاز فناوری چاپگر است. آنها انتخاب بسیار خوبی از چاپگرهای لیزری و جوهر افشان دارند. چاپگر لیزری Canon ImageCLASS گزینه ای عالی برای چاپ عکس است. این دستگاه فوق العاده به نظر می رسد و قادر به چاپ 19 صفحه رنگی در دقیقه است. علاوه بر این ، این دستگاه از آخرین فناوری چاپ عکس کانن برای اطمینان از چاپ رنگی با کیفیت بالا استفاده می کند. سرانجام ، این دستگاه دارای قابلیت های بی سیم است – به عنوان مثال کاربران می توانند مستقیماً از تلفن های هوشمند خود چاپ کنند.

  1. چاپگر لیزری رنگی زیراکس

Xerox Phaser یک پرینتر مناسب چاپ عکس با کیفیت است که خیلی حجیم نیست و چاپ رنگی عالی را برای استفاده در خانه و دفتر ارائه می دهد. حداکثر وضوح چاپ 4800 × 1200 DPI است که با اکثر چاپگرهای جوهر افشان مطابقت دارد. بعلاوه ، سرعت چاپ فوق العاده است و حداکثر ظرفیت کاغذ 250 برگ است. همچنین چاپگر از اتصال WiFi برخوردار است ، بنابراین می توانید از دستگاه های خارجی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ چاپ کنید.
جمع بندی
اینکه چاپگرهای لیزری برای عکس مناسب هستند، در نهایت به نیاز و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر به چاپهای با کیفیت بالا وابسته نیستید و از پس هزینه چاپ این نوع چاپگر بر نمی آیید، یک چاپگر لیزری می تواند راهی عالی برای چاپ سریع عکس باشد. با این حال، اگر به عنوان مثال یک عکاس حرفه ای هستید و نیاز به چاپ عکس های با کیفیت بالا برای مشتری دارید، یک چاپگر جوهر افشان می تواند گزینه بهتری باشد. به شرایط و شرایط خود نگاه کنید.  این به شما کمک می کند پرینتر مناسب چاپ عکس را انتخاب کنید. اگر به عکسهایی با کیفیت استثنایی نیاز دارید، چاپگر لیزری بهترین انتخاب نیست. همانطور که در بالا گفته شد ، این نوع چاپگرها برای چاپ متن سیاه و سفید و کارهای اداری مناسب ترند. اگر شما نیاز به چاپ منظم عکس های حرفه ای دارید ، چاپگر جوهر افشان می تواند انتخاب بهتری باشد. چاپگرهای جوهر افشان غالباً بهترین نوع چاپگر برای عکس محسوب می شوند. پرینترهای جوهر افشان طیف بیشتری از کارتریج های رنگی دارند – در برخی موارد حداکثر 8 عدد. این به عمق بیشتری از رنگ ها می بخشد. فرآیند چاپ شامل جزئیات دقیق تر و نمایش بهتر شیب ها و زنگ های رنگی است.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *