مقالات, چاپگر

تفاوت سری های پرینترهایHP چیست؟

سری های پرینترهایHP

شما می خواهید یک چاپگر HP بخرید، اما مطمئن نیستید کدام چاپگر مناسب شما است. برای سهولت در انتخاب شما، HP چاپگرهای خود را به سری محصولات مختلف تقسیم کرده است. چاپگرهای HP DeskJet و ENVY برای خانه و HP OfficeJet ، LaserJet و PageWide برای محل کار. ما تفاوت سری های پرینترهایHP را توضیح خواهیم داد.
 

پرینتر اچ پی سری دسک جت HP Deskjet

HP DeskJets برای مصارف خانگی طراحی شده است. اگر گهگاه نیاز به چاپ دارید،  اما فضای بزرگی  برای چاپگر ندارید، DeskJet انتخاب خوبی است. این چاپگرهای جمع و جور علاوه بر چاپ می توانند اسکن و کپی کنند. برای این کار به دستگاه اضافی نیاز ندارید. HP DeskJets طراحی رنگارنگی دارد و برای ماندگاری ساخته شده است.

 

پرینتر اچ پی سری ان وی HP ENVY

چاپگرهای HP ENVY نیز برای مصارف خانگی ساخته شده اند، اما اغلب گزینه های بیشتری نسبت به DeskJets دارند. علاوه بر چاپ ، اسکن و کپی، یک چاپگر ENVY چاپ دوطرفه و چاپ عکس را نیز ارائه می دهد. به لطف وضوح چاپ بالا، جوهر عکس ویژه HP و قابلیت چاپ بدون حاشیه، به راحتی می توانید تمام عکسها و اسناد رنگی خود را چاپ کنید. علاوه بر این، Envy دارای یک صفحه نمایش رنگی یا صفحه لمسی کاربردی است که می توانید تنظیمات را روی آن انجام دهید.

پرینتر اچ پی سری آفیس جت (HP OfficeJet (Pro

همانطور که از نام آن انتظار دارید چاپگرهای OfficeJet مخصوص دفتر کار هستند. OfficeJet یک چاپگر جوهر افشان با متوسط ​​سرعت چاپ 15 پی پی ام است ، بنابراین بخصوص برای دپارتمان های 1 تا 3 نفره مناسب است. OfficeJet Pro هایی برای دفاتر کوچک با 4 تا 5 کارمند در دسترس هستند که سریعتر هستند و کشوی ورودی و خروجی بزرگتری دارد. یک OfficeJet Pro تقریباً همیشه می تواند اسکن و کپی کند. برخی از مدل ها دارای یک فیدر اتوماتیک نیز هستند که به شما امکان می دهد دسته ای از اسناد را با یک بار دستور اسکن یا کپی کنید.

پرینتر اچ پی سری لیزرجت (HP LaserJet (Pro

یک چاپگر HP LaserJet Pro از جوهر استفاده نمی کند، اما از کارتریج های تونری برای چاپ استفاده می کند. کارتریج این نوع پرینتر ارزان تر از جوهری هستند و نیازی نیست که آنها را جایگزین کنید. این باعث می شود که یک LaserJet در مکانهایی که چاپ بسیار زیاد است مانند یک دفتر کار با اندازه متوسط ​​یا یک مدرسه بسیار مناسب باشد. این چاپگرها سرعت چاپ بالایی دارند ، بنابراین می توانید به طور مداوم چاپ کنید. بسیاری از این مدل ها دارای گزینه های مفیدی مانند چاپ دوبلکس یا اسکن دوبلکس هستند.

پرینتر اچ پی سری صفحه گسترده HP PageWide

HP PageWide برای مکانهایی طراحی شده است که چاپ زیادی انجام می شود. این چاپگر در یک حرکت یک صفحه تمام عرض را چاپ می کند و به شما امکان چاپ با سرعت برق را می دهد. همچنین هد چاپی وجود ندارد، بنابراین هرگز مسدود نمی شود. PageWide می تواند اسکن کند، چاپ دو رو ارائه می دهد و دارای یک منبع تغذیه خودکار اسناد است. با این کار می توانید مجموعه ای از اسناد را به طور خودکار اسکن یا کپی کنید. به راحتی می توانید این چاپگرها را به شبکه شرکت متصل کرده یا یک کار چاپ بی سیم ارسال کنید.
 

مدلمکان مورد استفادهنوعسرعتاندازه
DeskJetکوچک خانگیInkjet8ppmکوچک
ENVYمتوسط خانگیInkjet11ppmمتوسط
OfficeJetکوچک اداریInkjet19ppmمتوسط
LaserJetاداری کوچک و متوسطLaser28ppmبزرگ
PageWideاداری بزرگInkjet35ppmبزرگ

 

پرینتر اچ پی سری HP DesignJet

این چاپگرها که معمولاً به آنها پلاتر گفته می‌شود برای شرکت های معماری ، مهندسی و ساختمانی و شرکت های سیستم اطلاعات جغرافیاییGIS ایده آل هستند. HP DesignJet برای کاربران حرفه ای، در صورت نیاز به چاپ، اسکن یا کپی کردن نقشه ها، نقشه های فنی یا تفاسیر با کیفیت دقیق، خط و متن واضح، گزینه مناسبی است.
سری جدید Z جدیدترین سری اضافه شده به خانواده HP DesignJet ، گرافیک با کیفیت بالا ، جوهرهای رنگی برای چاپ عکس را ارائه می دهد. علاوه بر بهبود کیفیت کلی، سری Z نیز ساخته شده است تا 2.5 برابر سریعتر باشد درحالیکه جوهر کمتری استفاده می کند. همه این چاپگرها از سازگاری برای اندازه رسانه بین 24 تا 44 اینچ برخوردار هستند.
 

انواع پرینترهای HP جوهر افشان

در بیشتر خانه ها احتمالاً چاپگرهای جوهر افشان را مشاهده کرده اید. بیشتر آنها ارزان هستند ، اگرچه جایگزین کردن مداوم کارتریج های جوهری، اگر چاپگر شما به خوبی طراحی نشده باشد، می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. چند نوع جوهر افشان وجود دارد که معمولاً به عنوان چاپگر خانگی و همچنین برای استفاده در مشاغل کوچک خریداری می شوند.
 

چاپگرهای همه در یک یا چند منظوره

پرطرفدارترین چاپگر برای استفاده خانگی معمولاً چاپگر جوهر افشان “همه در یک” یا چند منظوره است. هزینه آنها ، عملکردهایی که انجام می دهند و اندازه آنها همه متفاوت است ، که گزینه های زیادی برای شما فراهم می کند.
امکانات:

  • قابلیت چاپ، اسکن و کپی کردن
  • نیاز به جایگزینی کارتریج جوهر دارد
  • می تواند به صورت سیاه و سفید یا رنگی چاپ کند

گزینه پیشنهادی از سری های پرینترهایHP :

چاپگر همه کاره HP OfficeJet Pro 8710 تمام اصول لازم برای دفتر کار منزل را ارائه می دهد در حالی که در هزینه جوهر صرفه جویی می کنید. اگر به رنگهای با کیفیت احتیاج دارید ، HP OfficeJet Pro جایگزین مناسبی برای گزینه لیزر است و یک کار چاپی خوب بدون هزینه زیاد ارائه می دهد. این گزینه همچنین شامل گزینه فکس است و یک ویژگی امنیتی برای اتصال محافظت شده با شبکه WiFi محلی شما را ارائه می دهد.
 

چاپگرهای جوهر افشان عکاسی

پرینتر عکس جوهر افشان به گونه ای طراحی شده اند که تصاویر را به خوبی چاپ میکنند و در عین حال برای کار با اندازه های مختلف چاپ مناسب هستند. این چاپگرها معمولاً کمی گرانتر از گزینه جوهر افشان معمولی شما هستند، به دلیل نوع جوهر استفاده شده و این که معمولاً هم رنگ و هم رنگدانه دارند.
امکانات:

  • توسط عکاسان استفاده می شود
  • چاپ ، اسکن و کپی کردن
  • از 6 تا 12 کارتریج جوهری استفاده می کند

گزینه پیشنهادی:
HP DeskJet Ink Advantage 5275 All-in-One Printe برای تمام ویژگی های یک چاپگر چند منظوره با قابلیت چاپ عکس اضافه شده ، رابط کاربری آسان با تصاویر به سبک حرفه ای را فراهم می کند. چاپ بی سیم نیز یک گزینه است که هم برای کاربران خانگی و هم برای صاحبان مشاغل کاربرد دارد.
 

چاپگرهای جوهر افشان تک کاره HP

برای ابتدایی ترین عملکردهای چاپ، یک چاپگر تک کاره می تواند کار را انجام دهد. کار با آنها ساده است و می تواند به خوبی در یک خانه یا محل کار کوچک که در آن اسناد بزرگ باید به طور موثر چاپ شوند، استفاده شود.
آنها معمولاً کاملاً مقرون به صرفه نیز هستند، اما بسته به حجم چاپ می کنید می توانند جوهر زیادی مصرف کنند.
امکانات:

  • چاپ سیاه و سفید و رنگی
  • آسان برای استفاده
  • بسته به مدل می تواند تصاویر را چاپ کند

گزینه پیشنهادی:
چاپگر HP OfficeJet Pro 8210 سادگی و قدرت کافی را برای پنج کاربر فراهم می کند. این محصول همچنین دارای فناوری صرفه جویی در جوهر است که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند زیرا از جوهر 50٪ کمتر از چاپگرهای دیگر بازار استفاده می کند.
 

انواع پرینترهای HP لیزری

چاپگرهای لیزری معمولاً برای دفتر کار و محیطهای مشابه که به چاپ بسیاری از اسناد متنی وابسته هستند، اختصاص داده می شوند.
بسته به نوع کارهای چاپی، می توانید گزینه های بزرگتر و کوچکتری پیدا کنید. قیمت آنها بیش از یک چاپگر جوهر افشان است، اما برای چاپ حجم بالای کاغذ بهینه شده اند، بنابراین قیمت تونر معمولاً مقرون به صرفه است.
 

چاپگرهای لیزری رنگی HP

برای کسانی که می خواهند اسناد خود را با رنگ عالی برجسته کنند، چاپگر لیزری گزینه خوبی است. اگر گرافیک یا تصاویر روی اسناد خود داشته باشید و بخواهید بهترین شکل را داشته باشند، می تواند بسیار مفید باشد. همچنین استفاده از چاپگر لیزری رنگی می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا فقط چهار کارتریج را باید تعویض یا شارژ کنید.
امکانات:

  • فقط چهار کارتریج برای جایگزینی
  • عالی برای مشاغل کوچک
  • هزاران چاپ بدون تعویض تونر

گزینه پیشنهادی:
چاپگر HP LaserJet Pro MFP M128fw با بهینه سازی سازگار با محیط زیست، به دفاتر کار در صرفه جویی در مصرف تونر کمک می کند. چندین گزینه قالب بندی برای گزارش ها و ارائه ها نیز دارد.
 

چاپگرهای لیزری تک رنگ HP

پرینترهای لیزری تک رنگ کمتر رایج شده اند زیرا دستگاه های رنگی مقرون به صرفه تر شده و توانایی چاپ با سرعت بیشتری را دارند.
این چاپگرها فقط به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند، بنابراین فقط یک کارتریج برای جایگزینی دارید. اگر می خواهید هزینه های چاپ خود را کاهش دهید، این عامل آن را به گزینه خوبی تبدیل می کند.
امکانات:

  • یک کارتریج تونری
  • کارتریج های سازگار با LD می توانند هزینه ها را کاهش دهند
  • مناسب  برای کسب و کارها

گزینه پیشنهادی:
چاپگر چند منظوره لیزری Samsung Xpress SL-M2071 یک چاپگر تک رنگ است که اگر قصد چاپ فایلهای بزرگ یا متعدد را دارید و به سرعت به آنها احتیاج دارید، بازدهی را با هم ترکیب می کند و چاپ با کیفیت بالایی را تولید می کند.
 

انواع دیگر چاپگرهای اچ پی

چاپگر عکس قابل حمل

HP Sprocket یک گزینه شگفت آور کوچک و با محبوبیت روزافزون برای چاپ عکس بدون حاشیه با سرعت و کیفیت بالا است.  HP Sprocket برای چاپ مستقیم عکس های کیفیت بالا از طریق تلفن هوشمند یا تبلت طراحی شده است و از طریق بلوتوث فعال است و استفاده از آن برای همه آسان است. این گزینه های قابل حمل را میتوانید به راحتی هر کجا بروید با خود بگیرید و با خود ببرید.
 

چاپگر A3

به عنوان یک کسب و کار ، ممکن است لازم باشد گزینه های چاپی را خارج از اندازه های استاندارد در دسترس داشته باشید. اگر قصد دارید از اندازه کاغذی استفاده کنید که در چاپگر جوهر افشان با لیزر شما متناسب نباشد، یک چاپگر A3 می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگر قصد ایجاد پروژه های بزرگ یا عکاسی را دارید و می‌خواهید این کار را بدون مراجعه به یک مرکز تخصصی انجام دهید، این گزینه می تواند مفید باشد. ممکن است گران باشد و برای قرار دادن این قطعه بزرگ باید مطمئن شوید که فضای مورد نیاز را در اختیار دارید.

چاپگرهای جوهری جامد

با استفاده از فناوری جدید، چاپگرهای جوهر جامد از جوهر ساخته شده از روغن های گیاهی غیر سمی برای تولید چاپ های با کیفیت و تأثیر کمتر بر محیط استفاده می کنند. در داخل چاپگر، جوهر ذوب می شوند.
در نتیجه رنگ های فوق العاده روشن و اسنادی زیبا ارائه می شود. همچنین بسیاری از آنها کوچک و قابل حمل هستند. از طرف دیگر،  ممکن است مدتی طول بکشد تا دستگاه گرم شود.
امکانات:

  • سازگار با محیط زیست
  • رنگ های روشن
  • طراحی فشرده

چاپگرهای LED

چاپگرهای LED مانند نمونه های لیزری خود بسیار قابل اعتماد هستند و می توانند در انجام کار به کسب و کارها کمک کنند. آنها از فناوری ساطع کننده نور استفاده می کنند و تولید آنها را ارزان می کند. هزینه نگهداری آنها نیز بسیار کم است. چاپگرهای LED اصولاً چاپگرهای لیزری هستند. تفاوت در نحوه کار چاپگر است. هر دو چاپگر لیزری و LED از درام های حساس به نور استفاده می کنند و با استفاده از ذوب کردن تونر روی کاغذ چاپ می کنند. تفاوت در نحوه روشن شدن درام هایشان است: پرتوی لیزر در مقابل. آرایه ای از LED ها. بهترین چاپگر LED دارای سرعت چاپ برابر برای چاپ تک رنگ و رنگی است. پرینترهای LED بیشتر مناسب برای حجم زیاد کار و چاپ سریع هستند. متأسفانه، شرکت های بسیار کمی هستند که آنها را تولید می کنند، که باعث می شود در صورت خرابی مشکلی تعمیر یا تعویض شود.
امکانات:

  • سرعت چاپ سریع
  • معمولا شامل تمدید ضمانت نامه است
  • سازگار با محیط زیست

چاپگرهای ماتریس نقطه ای

امروزه پرینترهای ماتریس نقطه ای زیادی در بازار پیدا نخواهید کرد، اما اگر بخواهید هزینه های خود را به حداقل ممکن برسانید می توانند بسیار مفید باشند. چاپگر از نقطه برای ترسیم یک تصویر یا چاپ متن استفاده می کند. کارتریج ها گران نیستند و از این نوع چاپگرها به دلیل قابلیت استفاده در انواع محیط ها می توان استفاده کرد.
امکانات:

  • هزینه های اولیه کم
  • هزینه نگهداری کم
  • تقریباً در همه شرایط می تواند اجرا کند

چاپگرهای سه بعدی

چاپ سه بعدی به عنوان جدیدترین فن آوری بازار، درهای جدیدی را برای علاقه مندان در خانه و کسب و کارها باز کرده است. یادگیری نحوه کار چاپ سه بعدی آسان است. با داشتن یک چاپگر سه بعدی، محدودیتی برای تصورات شما تا زمانی که مواد و بودجه کافی را داشته باشید، وجود ندارد. در حال حاضر پرینت سه بعدی گران است، اما انتظار می رود با گذشت زمان مقرون به صرفه تر شود.
امکانات:

  • تکنولوژی جدید
  • امکانات بی پایان برای تولید
  • برای خانه و مشاغل مفید است

خلاصه بررسی سری های پرینترهایHP

یافتن چاپگر مناسب می تواند یک چالش باشد، خصوصاً اگر پروژه های متنوعی دارید که باید انجام دهید. خوشبختانه در این فضا جای نوآوری وجود دارد و مدلهای جدید چاپگر به طور مداوم در حال به روزرسانی و بهبود هستند.
قبل از خرید چاپگر ، اطمینان حاصل کنید که عملکردهای لازم برای تکمیل کارهای چاپی را که باید انجام دهید ، در عین حال مقرون به صرفه است. چاپگر مناسب کار را سریع و کارآمد انجام می دهد بدون اینکه هزینه ای بیش از آنچه نیاز دارید هزینه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *