چاپگر, مقالات

دلایل مهم صدای بلند پرینتر

پرینتر جزء از پرکاربرد ترین ماشین های اداری است که در حالت معمول سر و صدای کمی از خود تولید می کند. گاهی در اثر وجود برخی اشکالات در آنها، در حین کار صدای بلندی شنیده میشود. داشتن سر و صدای معمولی در حین کار با دستگاههای دیجیتالی به دلیل داشتن قطعات متحرک تا حدودی طبیعی است، ولی در صورتی که این صدا بیش از حد معمول باشد، حتما باید دلیل آن بررسی گردد.در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با اصلی ترین دلایلی که موجب بروز این اشکال می شوند آشنا کنیم:

صدای بلند پرینتر مربوط به کاتریج

اصلی ترین دلیل شنیده شدن صدای بلند از پرینتر، درست قرار نگرفتن کاتریج در دستگاه است. در اینصورت کافیست که یکبار کاتریج را از دستگاه خارج کنید و دوباره در دستگاه قرار دهید. دلیل بعدی دیگر این است که احتمالا پودر یا تونر در کاتریج تمام شده است. در اینصورت در اثر تماس بلید و مگنت در داخل کاتریج، صدای ناهنجاری شنیده میشود. در اینصورت شارژ یا تعویض کاتریج موجب از بین رفتن صدای بلند شنیده شده می شود.

صدای بلند دستگاه ناشی از خرابی موتور پرینتر:

شنیده شدن صدای بلندی شبیه سوت می تواند به دلیل اختلال در کار موتور دستگاه باشد. در اینصورت اولین قدم آن است که دستگاه را خاموش کنید و فورا برای حل این مشکل از تعمیرکاران حرفه‌ای و مجاز کمک بگیرید.

صدای بلند دستگاه ناشی از اختلال در عملکرد چرخ دنده ها:

در صورتی که جنرال سرویس چاپگر به موقع و به صورت دوره انجام نشده باشد، یا در اثر عواملی مثل پودر ریزیز کاتریج، تونر به قسمت های داخلی دستگاه مثل گیربکس نفوذ پیدا می کند. این آلودگی باعث اختلال در عملکرد چرخ دنده ها در این قسمت می گردد.برای حل این مشکل کافیست که کلیه‌ی چرخ دنده های قسمت گیربکس دستگاه را تمیز و گریس کاری کنید.

صدای بلند دستگاه در اثر اشکال در فیوزینگ پرینتر:

وظیفه‌ی اصلی هیتر در فیوزینگ، پخش تونر یا جوهر به روی کاغذ است. در صورت وجود هر گونه اشکال در این قسمت صدای بلند از دستگاه شنیده می شود.بهه این نکته توجه کنید که هر گونه تعمیر یا تعویض قطعات این قسمت باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام می گردد.

صدای بلند پرینتر در اثر خطای Paper jan:

این خطا ممکن است به یکی از دلایل زیر نمایش داده شود:

-کاغذ به همراه منگنه یا سوزن وارد دستگاه شده باشد.

-چند برگه کاغذ بطور همزمان وارد دستگاه شده و مچاله شده باشد.

-در قطعات داخلی پرینتر گرد و غبار و آلودگی وجود داشته باشد.

راه حل ساده برای از بین بردن صدای پرینتر:

گاهی اوقات با وجود رعایت همه‌ی نکات ذکر شده،مشکل صدای پرینتر حل نمیشود.راه حل ساده این است که پرینتر را خاموش کنید و همه‌ی کابل های اتصال را جدا کنید و به مدت چند ثانیه صبر کنید. -اصطلاحا دستگاه را ریست کنید. سپس دستگاه را روشن نمایید. در این صورت ممکن است مشکل صدای دستگاه شما حل شود.

چگونه از ایجاد صدای زیاد دستگاه جلوگیری کنیم؟

همیشه برای استفاده از دستگاه پرینتر آن را در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت و در مکانی خنک و خشک و همچنین روی سطح صاف قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دلایل مهم وجود صدای بلند در پرینتر آشنا کنیم. همکاران ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *