اخبار تکنولوژی, مقالات

راهنمای خرید مانیتورهای تخت یا خمیده

با ورود نسل جدید مانیتورهای خمیده به بازار کامپیوتر و تلویزیون، ممکن است که شما در هنگام انتخاب و خرید این نوع از نسل جدید مانیتور در مقایسه با مدل های تخت قدیمی دچار تردید شوید. مانیتورهای خمیده از لحاظ قیمت نسبت به انواع قدیمی تخت در سطح بالاتری قرار دارند و از نظر فناوری و تکنولوژی بکار رفته بسیار به روز تر و پیشرفته تر می باشند. در این مقاله سعی میکنیم تا مزایا و معایب هر دونوع را بیان کنیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای مانیتورهای خمیده:

  • کیفیت بیشتر: در هنگام تماشای فیلم و یا بازی در این مانیتورها واقعی بودن تصاویر و و لذت بردن از تماشای آنها بیشتر احساس میشود و این بدلیل برخورداری از ابعاد سه گانه‌ی طول، عرض و ارتفاع در تکنولوژی آن است. بطوری که درمانیتورهای تخت فقط از دو بعد طول و عرض استفاده میگردد.
  • امکان تمرکز بیشتر: در مانیتورهای خمیده بعلت آن که تصاویر بصورت متمرکز نمایش داده میشوند، نیاز به چرخاندن مداوم سر، برای بهتر دیدن وجود ندارد و بیننده میتواند بدون خستگی در ناحیه‌ی گردن یا کمر براحتی به تماشای فیلم یا بازی بپردازد.
  • خستگی کمتر چشم: مانیتورهای خمیده به گونه‌ای طراحی شده اند که انتهای قرینه‌ی چشم انسان با لبه‌ی کناری سطح مانیتور تطابق داشته باشد. این امر باعث خستگی کمتر چشم ها در طولانی مدت میگردد. این ویژگی در کاربرانی که به مدت طولانی در محل کار یا منزل مشغول کار یا تماشای تلویزیون یا بازی کردن هستند، اهمیت پیدا میکند.
  • شفاف و واضح بودن تصاویر یا فیلم ها: از معایب مانیتورهای تخت این است که گاهی اوقات تصویر- بخصوص در کناره و لبه ها- بصورت تار یا موج دار دیده میشود و این ایراد در سایز های بزرگتر صفحه نمایش بیشتر وجود دارد. در حالیکه در انواع مانیتورهای خمیده این اشکال وجود ندارد.

معایب مانیتورهای خمیده:

-برای نصب این نوع از مانیتور به دیوار دچار مشکل خواهید شد و انواع خمیده در استفاده‌ی رومیزی کارایی بهتری دارند.

-این مانیتورها برای افرادی که دقیقا در مقابل آن قرار دارند، بهترین کیفیت تصویر را نمایش میدهد. در عوض مثلا در هنگامی که بطور دسته جمعی در حال دیدن فیلم و یا مشغول بازی باشید، کیفیت بالای تصویر و کمترین میزان خستگی برای افرادی است که در مقابل آن نشسته باشند.

– ساختار این نوع مانیتور به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام استفاده‌ روی میز محل کار یا در منزل فضای بیشتری اشغال میکنند.

نکته‌ی مهم: تفاوت در کیفیت تصویر انواع منحنی نسبت به مانیتورهای تخت، در ابعاد بزرگتر صفحه‌ی نمایش، محسوس است و در ابعاد کوچکتر تفاوت چندانی احساس نمیشود.

همکاران ما در شرکت پانته آ آماده‌ی کمک به شما برای انتخاب مناسب در این زمینه هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *