چاپگر, مقالات

علت کم شدن کیفیت چاپ در پرینتر

گاهی اوقات پرینتر یا چاپگر شما بعد از مدتی دچار افت کیفیت در چاپ میشود و یا اینکه در همان ابتدای استفاده این عیب را دارد. این اشکال میتواند دلایل زیادی داشته باشد. در صورتی که میخواهید با این دلایل آشنا شوید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

دلایل پایین آمدن کیفیت چاپ در پرینتر های لیزری:

  • عدم سرویس جنرال به موقع پرینتر: بطور کلی همه‌ی دستگاههای پرینتر باید بطور دوره‌ای ( هر 6 ماه یکبار) سرویس شوند.چون در طول مدت استفاده همیشه مقداری پودر به داخل دستگاه ریخته می شود و این پودر به قسمت های دیگر دستگاه مثل چرخ دنده ها، غلطک ها و …نفوذ کرده و باعث بوجود آمدن نقاط سیاه رنگ و یا خط های عمودی یا افقی و بطور کلی کثیفی در چاپ میگردد.
  • اتمام تونر: زمانی که میزان پودر یا تونر در کاتریج رو به اتمام باشد، کیفیت چاپ با هر بار پرینت گرفتن پایین و پایین تر می‌آید.
  • فیوزینگ پرینتر: در صورتی که هر یک از اجزای داخلی فیوزینگ مثل، فیلم فیوزینگ یا غلطک پرس آسیب دیده باشند، یا مثلا یک شی نوک تیز مثل منگنه همراه کاغذ وارد این بخش شده باشد و موجب پارگی فیلم فیوزینگ شده باشد، در چاپ نهایی مشکلاتی مثل وجود خطوط عمودی یا نقاط سیاه رنگ با فاصله‌ی یکسان بوجود می آید.
  • خرابی درام: از مهمترین اجزای داخلی کاتریج درام است. در صورت وجود هر گونه خط و خش و یا در معرض نور قرارآن، کیفیت چاپ پایین می‌آید.
  • تونر نامرغوب: شاید از اصلی ترین دلایل پایین بودن کیفیت چاپ، استفاده ازتونر یا پودر نامرغوب است. در صورتی که شما از انواعغیر استاندارد و نامرغوب پودر استفاده کنید، مسلما کیفیت چاپ پایین می‌آید و این به این دلیل است که پودر کمتری جذب مگنت میگردد.
  • کاغذ نامناسب: کاغذ غیر استاندارد و نامناسب نیز در چاپ اثر زیادی دارد.کاغذ هایی با وزن بیشتر از حد استانداردو یا کمتر از آن و یا کاغذ های تیره رنگ، میتوانند کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار دهند.

دلایل پایین آمدن کیفیت چاپ در پرینتر های جوهر افشان:

  • تنظیمات چاپ: در پرینتر های جوهر افشان برای داشتن کیفیت بالای تصویر یا عکس باید به این نکته دقت کنید که تنظیمات کاغذ متناسب با کاغذ استفاده شده‌ی شما باشد.( معمولی، گلاسه، های گلاسه و …)
  • استفاده از عکس با کیفیت بالا: ذر صورتی که برای عمل چاپ از اسناد یا تصویرهای کم کیفیت استفاده کنید، مسلما کاغذ چاپ شده دارای کیفیت پایینی است.
  • نوع کاغذ: حتما برای پرینت گرفتن نوع کاغذ را متناسب با نوع دستگاه و در بالا ترین سطح کیفیت تهیه کنید.
  • بررسی نازل های هد: کیفیت جوهر مصرفی در پرینتر‌های جوهر افشان در کیفیت تصویر یا متن چاپ شده بسیار موثر است.در صورتی که جوهر استفاده شده با پرینتر شما سازگار نباشد، کیفیت کاغذ چاپ شده به شدنت پایین می‌آید.

در صورتی که همه‌ی نکات ذکر شده را رعایت کرده و باز هم شاهد این هستید که متن یا تصویر چاپ شده دارای کیفیت مطلوب نیست، حتما با کارشناسان ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *