چاپگر, شارژ کارتریج

مشکلات رایج پرینترهای لیزری سیاه و سفید . کاتریج 4 .

در ادامه‌ی مبحث قبل با موضوع اشکالات کاتریج، در این بخش به کیفیت پایین چاپ در یک قسمت صفحه می پردازیم.

گاهی اوقات مشاهده میکنیم که نوشته‌ی چاپ شده در یک طرف صفحه خوب و پر رنگ و در طرف دیگر آن کم رنگ و بی کیفیت است واین ایراد ممکن است به علت های مختلفی باشد:

1-با توجه با اینکه داخل کاتریج چند قطعه وجود دارد که کار آنها مرتبط با همدیگر است و زمانی که این قطعات نتوانند به خوبی و در فاصله‌ی استاندارد و مناسب و از پیش تعریف شده قرار داشته باشند، عملکرد مناسب حذف شده وچاپ دستگاه در قسمتی از کاغذ کم رنگ میشود.

یکی از این موارد عدم وجود فشارلازمه توسط دو طرف کاتریج است که در اکثر موارد توسط فنرهای دو طرف آن اعمال میگردد.اگر یکی از این فنر‌ها از جای خود خارج شده باشند و یا مثلا کج شده باشند، فشار وارده به یک طرف کم شده و چاپ دستگاه در یک طرف کمرنگ تر میگردد.

2-گاهی اوقات این اشکال در چاپ در اثر ایراد در فنر ها نیست بلکه دلیل آن دفرمه شدن کاست کاتریج است که این امر در اثر تابش مستقیم نور خورشید و یا حرارت مستقیم به کاتریج اتفاق می افتدو در این حالت قطعات در ارتباط مناسب با یکدیگر قرار نمیگیرند.

3- یک طرفه بودن چاپ ممکن است به این دلیل باشد که در هنگام شارژ کاتریج، قطعات به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند و با یکدیگر اتصال کافی برقرار نکرده باشند.

نکته‌ی مهم:لازم به ذکر است که برای اینکه هر یک از مشکلات بالا بوجود نیاید، عمل شارژ کاتریج همیشه باید با اصول استاندارد و توسط تعمیرکاران با تجربه و ماهر انجام گیرد.و دیگر اینه در انتخاب کاتریج از نظر کیفیت، باید بسیار دقت کرد و آن را از فروشگاهها و مراکز معتبر خریداری نمود.

با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *