اخبار تکنولوژی, چاپگر, مقالات

پرینتر سه بعدی وچاپ سه بعدی

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

پرینترهای سه بعدی نسل جدیدی از پرینتر هستند که قادر به ساخت انواع اشیا هستند.از گلدان ،اسباب بازی و توپ گرفته تا هر طرحی که قابل ترسیم باشد .برای مثال شما طرح یک گلدان را در ذهن دارید،برای ساخت این گلدان شما باید ابتدا طرح اولیه را بروی کاغذ بیاورید ،سپس طرح را نشان قالب ساز داده تا او قالب اولیه‌ای را برای شما تهیه کند.این پروسه بسیار زمان بر و وقت گیر است .پرینترهای سه بعدی اینکار را بسیار راحت کرده اند.شما میتوانید با آماده سازی طرح خود در نرم افزار های طراحی سه بعدی ،مدل اولیه را در مدت زمان کوتاهی آماده کنیدو سپس آن را برای عملیات نهایی تولید بفرستید.

نحوه‌ی کار این پرینتر به این صورت است که فایل سه بعدی پس از پردازش در دستگاه و بار گذاری مواد مصرفی ،دستگاه شروع به کار میکند و هد یا نازل دستگاه در سه محور x,y,zحرکت کرده و طرح را بصورت لایه لایه پرینت میکند.مواد سپس از آن خارج شده و بصورت لایه لایه روی هم قرار میگیرند تا طرح اصلی ساخته شود.

فیلامنت ها در قطرهای 75/1 ،3و6میلیمتر هستند که پرکاربرد ترین آنها 75/1mm است.آنها در رنگهای مختلفی وجود دارند و حتی قابلیت رنگ پذیری دارند .

مصرفی این پرینتر ها فیلامنت نام دارند.آنها مانند سیم های مفتولی یا رشته های ماکارونی هستند که وارد دستگاه میشوند و ذوب میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *