اخبار تکنولوژی, مقالات

کاربرد اسکنرهای دستی در دنیای امروز

حتما برای شما پیش آمده است که بخواهید بصورت فوری یک متن یا سند یا تصویر را اسکن کنید.با اینکه این کار توسط گوشی تلفن همراه شما امکان پذیر است، اما باز هم اپلیکیشن ها در تلفن همراه نمیتوانند نیاز شما را به یک دستگاه اسکنر برطرف کنند.زیرا گاهی اوقات شما به موبایل خود دسترسی ندارید و یا اینکه تعداد صفحات مورد نظر شما برای اسکن کردن زیاد است و با گوشی تلفن همراه امکان پذیر نیست.

اخیرا در دنیای تکنولوژی، دستگاههای اسکنر دستی قابل حمل و سبک وارد بازار شده اند. اگرچه این اسکنر های دستی از لحاظ کیفیت تصویر مانند انواع رومیزی نیستند، ولی قابل حمل بودن و ابعاد کوچک، ویژگی منحصر به فردی در آنهاست. کیفیت اسناد یا تصاویری که با این دستگاهها اسکن می شوند زیاد بالا نیست، چون بیشتر در فرمت های محدودی این عمل را انجام می دهند.ولی باز هم تاکید میکنیم به علت در دسترس بودن و سرعت بالا، از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردارند.

اسکنر های دستی توسط شارژر یا باتری تغدیه می شوند و اطلاعات را روی کارت حافظه‌ی SSD ذخیره میکنند.و همچنین دارای تنظیماتی مثل چگونگی اسکن کردن و …هستند.

بر خلاف انواع تخت که در آنها عمل اسکن کردن توسط هد یا تسمه انجام میگیرد، در این اسکنر ها این عمل با تکیه بر حرکت دست کاربر انجام میشود. نکته‌ی مهم این است که برای اینکه متن یا تصویر اسکن شده با کیفیت تر و دقیق تر باشد، حتما باید حرکت دست آرام و دقیق از یک طرف کاغذ به طرف دیگر انجام شود.

در برخی از انواع جدید تر این اسکنرها، عملیاتی چون ترجمه یا خواندن متن با صدای بلند افزوده شده است. برخی از کاربران که در هر زمان و مکان به عملیات اسکن کردن نیاز پیدا میکنند، مثل خبرنگاران، دانشجویان و وکلا نیاز به این نوع اسکن بیشتر است.

توجه داشته باشید که حتما برای انتخاب مدل و نوع مناسب و نیز برای خرید یا حتی تعمیر این نوع اسکنر، از فروشگاه یا تعمیر کاران معتبر و حرفه ای کمک بگیرید. همکاران ما در شرکت پانته آ آماده‌ی کمک کردن به شما در این زمینه هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *