مقالات, کنسول بازی

کنسول‌های بازی قابل حمل یا دستی به همراه معرفی

کنسول‌های بازی قابل حمل یا دستی به همراه معرفی

در این مقاله توضیحات مختصری راجب کنسول های قابل حمل و معرفی برخی مدلهای آن می‌پردازیم.

کسنول های قابل حمل(portable)  یا دستی(Handheld) کنسولهایی کوچک و سبک برای اجرای بازیهای ویدیوئی است. احتمالا شما هم در در سالهای نه چندان دور نام PSP به گوشتان خورده باشد. PSP یا (PlayStarion Portable) یکی از این کنسول های دستی یا قابل حمل است.

این دستگاه توسط شرکت سونی در سال 2004 عرضه شد.

کنسول قابل حملPSP 3000

 ویا حتی مدل های قدیمی تر مدلهایی مانند عکس زیر

این دستگاه ها که در کشور ما معمولا به نام آتاری دستی شناخته می‌شود نیز نوعی کنسول قابل حمل است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کنسول های دستی نیز پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده‌اند. در ادامه چندین مدل کنسول دستی را معرفی می‌کنیم.

کنسول دستی Nintendo switch

کنسول های دستی نینتندو سوئیچ جزو بهترین کنسولهای دستی است. طراحی خوش دست این دستگاه باعث خسته شدن دست در مدت زمان طولانی هم نمی‌شود.

کنترلرهای این دستگاه قابل شدا شدن هستند و شما می‌توانید با اتصال این کنسول به تلویزیون با کیفیت بالاتری از بازیها لذت ببرید. میزان شارژدهی این کنسول دستی 9 ساعت است که رقم بسیار خوبی است. این کنسول جزو بهترین هاست و بازی های جذاب و پرطرفداری همچون

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Super Mario Odyssey

Splatoon 2

در دسترس هستند.

کنسول بازی Steam Deck

این کنسول نیز انتخاب بسیار خوبی برای بازی است. شما می‌توانید بازی های استیم را برروی این کنسول بازی کنید. البته باید خاطرنشان کرد که همه‌ی بازیهای استیم برروی این کنسول قابل اجرا نیست و شرکت valve با ارائه بروزرسانی های متعدد لیست بازی ها را بروز می‌کند.

این کنسول بسیار خوش دست است، صفحه نمایش با کیفیت 7 اینچی دارد و اکثر بازیهای را پشتیبانی می‌کند. وهمچنین می‌توانید بازیهای استیم را بصورت آنلاین تجربه کنید.

تنها نکته‌ی منفی که این کنسول دارد میزان شارژدهی بسیار پایین است. این کنسول با یکبار شارژ تنها 4 ساعت استفاده دارد و برای یک کنسول دستی بسیار عدد پایینی است.

کنسول دستی Asus ROG Ally

این کنسول ساخت شرکت ایسوس رقیب اصلی کنسول Steam Deck است.

این کنسول دارای صفحه نمایش 7 اینچی فول اچ دی با نرخ بروز رسانی 120 هرتز است که کیفیت بسیار بالایی دارد. طراحی ارگونومیک بسیار مناسبی دارد و بسیار خوش دست است.

از لحاظ ظاهری نیز بسیار کنسول زیبایی است.

این کنسول مبتنی بر ویندوز 11 است و قابلیت اجرای بازیهایی همچون Spider-Man ، Cyberpunk2077 و همچنین بازیهای استیم، Xbox Game Pass و EA Origin را دارد.

از جمله ایراداتی که به این کنسول می‌توان گرفت عملکرد ضعیف باتری و داغ شدن بیش از حد در بازیها است. میزان شارژ دهی این کنسول 5 ساعت و 50 دقیقه است که رقم پایینی است.

همچنین در حین بازی دما تا 100 درجه نیز می‌رسد و کمی آزاردهنده و نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *