چاپگر, مقالات

عوامل موثر بر میزان عمر کاتریج و تونر آن

در این مقاله سعی میکنیم که شما را با عوامل موثر بر میزان عمر کاتریج و تونر آن اشنا کنیم.بطور متوسط و در حالت عادی ،هر کاتریج اورجینال و اصل 2تا 3بار قابلیت شارژ شدن داردو بعد از آن باید بطور کلی تعویض گردد.البته به دفعات بیشتر نیز میتوان آن را شارژ کرد ولی قطعا با هر بار شارژبیشتر، کیفیت چاپ تا حدودی کاهش پیدا میکند.

عواملی که موجب پایین آمدن عمر کاتریج می شود:

-زمانی که پرینتر شما کارکرد بالایی دارد و از آن بطور روزانه یا ماهیانه زیاد استفاده میگردد.

-هنگامی که درچاپ از کاغذ های نامرغوب و غیر استاندارد استفاده می شود.

-در صورتی که در سند یا تصویر مورد نظر شما، پوشش جوهر یا تونر زیاد باشدو در اصطلاح متن یا عکس شما شلوغ باشد.

البته در صورت رعایت نکردن این موارد، علاوه بر پایین آمدن عمر کاتریج، بعد از هر بار شارژ، قطعات مصرفی داخل آن هم باید تعویض گردند.

شارژکاتریج:

بطور کلی به پر کردن جوهر یا تونر داخل کاتریج، شارژ کاتریج میگویند. با توجه به بالا بودن قیمت کاتریج اورجینال، بعد از هر بارخالی شدن پودر یا جوهر، تعویض آن به صرفه نیست وکاربران مجبور به شارژ مجدد هستند. در صورتی که شما از نظر هزینه محدودیت داریدو نیز خواهان کیفیت عالی در حد 100%نیستید، شارژ کاتریج بهترین گزینه است.

البته باید خاطر نشان کرد که شارژیا تعویض قطعات مصرفی کاتریج در مراکز معتبر، تاثیر زیادی در بالا رفتن عمر آن دارد.

بعلت بالا بودن هزینه‌ی نوع اورجینال، کاربران اقدام به تهیه‌ی کاتریج طرح میکنند. کیفیت چاپ در هر دو نوع تقریبا یکسان است ولی تعداد دفعات قابل شارژدر نوع اصل تا 8 بار و درنوع طرح 2 تا 3 بار است.

بسیاری از فروشندگان معتقدند که حتی کاتریج های اورجینال هم بعد از شارژمجدد، کیفیت چاپ شان پایین می آید و به این دلیل است که پودر یا جوهر اولیه که برند اصلی استفاده میکند، بسیار با کیفیت تر از پودرهایی است که که در شارژهای بعدی استفاده میشود.

چه زمانی باید اقدام به شارژمجدد کاتریج کرد؟

در بعضی از دستگاههای جدید پیامی مبنی بر تمام یا کم شدن جوهر یا پودر کاتریج برای کاربر نمایش داده میشود، ولی در انواع قدیمی تر، پایین آمدن میزان جوهر یا پودر، با علامت هایی مثل کمرنگ شدن چاپ و عدم یکنواختی در رنگ تصویرنشان داده می‌شود.

تعویض جوهر در کاتریج در پرینتر های جوهر افشان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این چاپگرها هر کاتریج حدود 150 برگه را چاپ می‌کند.هزینه ای که شما بابت هر بار شارژپرداخت میکنید، حدودا یک سوم قیمت کاتریج اورجینال می‌باشد. از این رو باتوجه به هزینه های بالای تعمیر و تعویض قطعات پرینترهای جوهر افشان نسبت به انواع لیزری، بهتر و باصرفه تر است که بعد از تمام شدن جوهر، کاتریج جدید استفاده گردد.

امیدوارم که با مطالعه‌ی این مقاله توانسته باشیم نکات مفیدی به شما آموزش دهیم.با ما در سایت شرکت پانته‌آ (Panteaco.ir) همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *