اخبار تکنولوژی

مایکروسافت اشکال ویندوز 10 در بخاطر سپردن رمزهای عبور را حل کرد

مایکروسافت سرانجام اشکال آزار دهنده ویندوز 10 در بخاطر سپردن رمزهای عبور را حل کرد. مانند هر سیستم عامل دیگر ، ویندوز 10 کاملاً بی عیب نیست و مایکروسافت همیشه در تلاش است تا آن را بهتر کند. در حال حاضر، ویندوز 10 با مشکلات زیادی روبرو شده است و گرچه ممکن است بسیاری از این موارد مورد توجه مایکروسافت قرار نگرفته باشد ، غول Redmond یکی از آزار دهنده ترین اشکالات را در سیستم عامل دسک تاپ خود برطرف کرده است.
کاربران ویندوز10  از یک اشکال بسیار ناامید کننده مطلع شده اند که رمزهای عبور ذخیره شده در Google Chrome و Microsoft Edge را حذف می‌کند. اما خوشبختانه، مایکروسافت در حال حاضر این مشکل را رفع کرده است.
از بین همه کارهای آزار دهنده ای که یک اشکال نرم افزاری می تواند انجام دهد، حذف کلمه عبورهایی که در سیستم خود ذخیره کرده اید و مدتهاست که آنها را فراموش کرده اید. متأسفانه، این دقیقاً همان اتفاقی است که برای تعدادی از کاربران ویندوز 10 رخ داده است.
کاربران ویندوز 10 برای اولین بار در اوایل سال جاری با یک مشکل آزار دهنده مواجه شدند که این امر بر مرورگر Microsoft Edge و همچنین برنامه هایی مانند OneDrive تأثیر می گذارد. کاربران ویندوز 10 گزارش کرده اند که این اشکال بر طیف گسترده ای از برنامه ها تأثیر می گذارد . علاوه بر کروم ، Edge و OneDrive همچنین ممکن است برنامه هایی مانند Outlook و Adobe CC را تحت تأثیر قرار دهد.
گزارش شده است که این اشکال هنگامی رخ می دهد که کاربران تحت تأثیر Windows 10 سعی در ورود به سیستم حساب Google یا Microsoft به صورت آنلاین داشته باشند. مایکروسافت گفته است که این مسئله فقط تعداد کمی از کاربران ویندوز 10 را تحت تأثیر قرار داده است ، این مشکل توسط کسانی که در برنامه Windows 10 Insider هستند آزمایش شده است.
اریک لارنس ، مدیر برنامه مایکروسافت اج ، به صورت آنلاین نوشت: “این مسئله در ویندوز فقط تعداد کمی از کاربران که دارای  S4U هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مایکروسافت این مسئله را تأیید کرد، که باعث می شود برنامه های موجود در دستگاه های ویندوز 10 اطلاعات کاربری را که در هارد دیسک ذخیره شده اند فراموش کنند. با بروز این مشکل، کاربران مجبور می شوند نام کاربری و رمزهای ورود را وارد کنند، انگار برای اولین بار است که وارد حساب می شوند. در بهترین حالت، این یک دردسر است  و در بدترین حالت ، اگر مدارک خود را فراموش کرده باشید، باید برای تنظیم مجدد رمزهای عبور و موارد مشابه وقت تلف کنید تا دوباره به یک حساب کاربری وارد شوید که معمولاً به طور پیش فرض وارد سیستم می شوید.
گزارش های منتشر شده از این اشکال آزار دهنده ویندوز 10 ، تقریباً به ماه آوریل برمی گردد ، طبق پستی که توسط ویندوز جدید منتشر شده است. بنابراین ، این چیزی است که کاربران ویندوز را برای مدت زمان قابل توجهی آزار داده است.
بخشی از دلیل اینکه مایکروسافت مدت زیادی طول کشید تا این مسئله را قبول کند این است که به نظر می رسد روی برنامه های مختلف کاربران تأثیر  متفاوت می گذارد.
پس از ماه ها تحمل این اشکال توسط کاربران، مشکل ویندوز 10 در آخرین به روزرسانی تجمعی که در آینده ارائه می شود برطرف شده است. این خبر خوب است.
گزارشات مربوط به عدم به خاطر سپردن اعتبار ورود به سیستم برای برنامه هایی مانند OneDrive ، Outlook ، Microsoft Edge ، حساب Microsoft ، حساب Google ، Chrome ، Adobe CC و غیره ویندوز 10 ، اولین بار در ماه آوریل منتشر شد. اما شرکت تقریباً شش ماه طول کشید تا موضوع را بپذیرد. و اکنون ، یک ماه بعد ، شرکت سرانجام راهی برای حل دائمی آن پیدا کرده است. این اصلاح در حال حاضر در دسترس Windows Insiders است و باید در به روزرسانی اختیاری بعدی در دسترس عموم قرار گیرد.
اشکال فراموش شدن رمز عبور ویندوز 10 تنها مسئله ای نیست که اخیراً کاربران محبوب ترین سیستم عامل دسک تاپ جهان را تحت تأثیر قرار داده است. در اوایل این ماه ، Express.co.uk گزارش داد كه آپدیتی که  برای رفع مشكل صفحه آبی مرگ که مدتهاست گریبانگیر کاربران ویندوز 10 شده بود، باعث ایجاد مشكلات دیگری شد و در حالی که این پچ این مشکل را برطرف کرده است، در نهایت باعث اثر ناگهانی در ایجاد مشکلات دیگر شده است. ظاهراً عملکرد CPU و GPU متوقف شده است و به روزرسانی باعث ایجاد تأخیر در هنگام تلاش کاربران برای باز یا بسته کردن برنامه ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *