چاپگر, شارژ کارتریج

مشکلات رایج در پرینتر های لیزری سیاه و سفید . کاتریج 3.

در ادامه‌ی مبحث قبلی شارژ کاتریج ،این سوال پیش می‌آید که چه زمانی باید کاتریج را شارژ و یا تعویض کرد؟

در چند حالت میتوان اقدام به اینکار کرد:

1-اولین و ساده ترین حالت اینکه دستگاه نسبت به قبل کم رنگ تر چاپ میکند که این خود می تواند نشانه‌ی تمام شدن تونر داخل کاتریج باشد.

نکته:البته همیشه کم رنگ بودن چاپ نشانه‌ی کم یا تمام شدن پودر داخل کاتریج نیست وهمانگونه که در مقاله های قبلی بیان کردیم این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا میتواند مربوط به قطعه ای بنام درام در داخل کاتریج باشد . از لحاظ ظاهری کم رنگ بودن بدنه‌ی درام و یا وجود خط خش در سطح آن، نشانه‌ی فرسوده بودن این قطعه است . ولی در بعضی موارد از لحاظ ظاهری هیچ نشانه ای در درام وجود ندارد، ولی ممکن است در صورتی که به مدت طولانی در معرض نور قرار گرفته باشد ، در عملکرد آن اشکال بوجود آید.

2-روش دیگری که میتوان به کمک آن از اتمام پودر در کاتریج مطلع شد، داشتن کنتور قبل از تعویض کاتریج و مطابقت دادن آن با شماره‌ی کنتور فعلی است.در صورتی که تعداد چاپ ماندد دفعات قبلی یا استاندارد دستگاه باشد، از اتمام تونر مطلع می شویم.

3-روش بعدی که به کمک آن میتوان به زمان تعویض یا شارژ کاتریج پی برد، ای است که کاغذ چاپ شده ظاهرا پر رنگ است ولی یک یا دو طرف صفحه دارای خطوط سیاه رنگ است و یا اینکه در عین حال که چاپ پررنگ است ولی کثیف چاپ شده است. این به دلیل پر بودن مخزن ضایعات کاتریج و سر ریز شدن آن است . وقتی این اتفاق بیوفتد پودر های سوخته به خارج نشت میکنند و این پودر ها برای دستگاه بسیار مضر هستند .در این هنگام به هیچ عنوان عمل چاپ را ادامه ندهید و در اولین فرصت اقدام به شارژ یا تعویض کاتریج نمایید.

4-گاهی اوقات از نظر ظاهری مشکلی در چاپ وجود ندارد، ولی صدای زیادی از دستگاه به گوش ما میرسد که این صدا با تعویض کاتریج رفع میگردد و علت آن درگیر بودن قسمت گیریبکس کاتریج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *