چاپگر, مقالات

مشکلات  و ایرادات برای لیبل پرینتر:

در این مقاله تلاش میکنیم تا به بررسی مهمترین مشکلات و ایرادات لیبل پرینتر ها بپردازیم

1- یک سری ازخطوط را چاپ نمیکند

2- لیبل را شناسایی نمی کند

3- ارور ریبون میدهند

4- برد اسیب میبیند ومیسوزد

1-هر لیبل پرینتر از پیکسل های متفاوتی برای چاپ استفاده می کند. اگر بخشی از خطوط چاپ نشود باید فک دستگاه باز شود و هر دستگاه تمیز شود اگر مشکل بر طرف نشد بدون اینکه اقدام به باز کردن هد کنید انرا به مراکز تعمیرات ارجاع دهید .

2- اگر سنسور لیبل را شناسایی نکند متن را بین دو لیبل چاپ میکند در این صورت باید دستگاه کالیبره شود که با توجه به برند هر دستگاه کالیبره کردن آنها متفاوت است. اگر مشکل لیبل زدن با کالیبره شدن حل نشد برای تعمیر سنسور پرینتر لیبل زن به مراکز تعمیرات مراجعه کنید.

3- مشکل بعدی که برای لیبل پرینتر پیش می آید عدم شناسایی ریبون است. اگر سنسور ریبون یا موتور ریبون جمع کن کار نکند، لیبل جمع نمیشود و لیبل از دهانه دستگاه خارج می شود. این مشکل ممکن است با کالیبره کردن دستگاه حل شود ودر غیر اینصورت باید به تعمیر گاه مراجعه شود.

4- برد دستگاه از CPU  ، ای سی های درایور ، ای سی هد و ای سی های USB تشکیل میشود.

اگر ایراد از ای سی های درایور یا فلش ها باشد قابل تعمیر است ولی اگر به ای سی هد آسیب برسد دستگاه غیر قابل تعمیر است و بردباید تعویض شود.

مشکل دیگری که ممکن است پیش بیاید به هم خوردن تنظیمات نرم افزاری دستگاه است به طور مثال اگر یکی از لیبل ها را رد میکند و بعدی را پرینتر میکند این مشکل نرم افزاری است که مربوط به طراحی هم میتواند باشد.

راه اندازی لیبل پرینتر :

لیبل پرینترها هم درایور دارند و هم نرم افزار چاپ بارکد – نصب درایور به این صورت است که CD درایور را داخل دستگاه قرار داده واجرا میکنید. در قسمت نصب درایور پورت مورد نظر که لیبل پرینتر به ان وصل است و مدل دستگاه را انتخاب میکنید و راحل نصب را ادامه میدهید. دستگاه به لیست چاپگر ها در قسمت Device and printer  اضافه میشود.

بعد از این مراحل با ید نرم افزار ویژه هر دستگاه نصب شود و پس از آن تنظیمات انجام شود که این تنظیمات عبارت هستند از طول و عرض لیبل و گپ عمودی و افقی که فاصله عمودی و افقی بین لیبل ها هستند – معمولا چون پرینتر ها سنسور تشخیص لیبل دارند فقط گپ افقی تنظیم میشود.

لیبل ها میتوانند تک ستونه یا دو ستونه با شند و همچنین سه ستونه و چهار ستون که باید در طراحی ان را مشخص کنید ، پس از این مرحله وارد طراحی اصلی لیبل پرینتر میشوید که محیطی شبیه مایکروسافت ورد دارد.

در نوار ابزار نرم افزار می توانید متن اضافه کنید ویک قسمت برای بارکد ابزار(این برای ایجاد خط و کادر و یک ابزار به نام picture برای درج لوگو، یا عکس روی لیبل است.

کیفیت چاپ در قسمت     properties درایور از طریق سه گزینه   darkness یا density تنظیم می شود ، و از قسمت speed  سرعت را کنترل کنید تا کیفیت مورد نظر خود را دریافت کنید.

لیبل ها و ریبون ها

ریبون ها از سه جنس وکس ، وکس رزین ، رزین هستند و لیبل ها هم  از سه جنس کاغذی ، PVC   ، و متال هستند.

یک سری لیبل های خاص مثل شبرنگ ، scratch خورد شونده هم وجود دارند.

ریبون ها در سایز های مختلف  110mmx300m   و80mmx300m و 60mmx 300m موجود است.

یک سر های  75 متری نیاز دارند که در سه سایز 80mm ، 110mm، 60mm وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *