مقالات, چاپگر

معرفی دستگاه کپی

این دستگاه یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های اداری است که برای تهیه رونوشت مشابه با اصلی بکار میرود. تقریبا برای تمام مراحل اداری نیاز به کپی از سند یا شناسنامه و … است. مختل شدن این دستگاه هم برای ادارات هم برای مشتریان و مراحل اداری میتواند باعث وقفه جدی شود.

تاریخچه ی دستگاه کپی :

تاریخچه ای دستگاه به زمانی بر میگردد که شخصی به نام کارلسون میبایست هر روز تعداد بسیار زیادی رونوشت از اسناد و مدارکی که به او میدادند تهیه کند. با تداوم این کار در طی زمان او به درد آرتروز مبتلا شد.همین باعث شد او به فکر راه چاره بیوفتد که کار خودش را آسان کند . رویای او در آن زمان این بود که ای کاش یک جعبه جادوی بود که به آسانی میتوانستیم از یک سند اصلی ده ها رو نوشت تهیه کنیم.

نخستین دستگاه کپی که زیراکسی هستند در سال 1959 عرضه شدند. اولین دستگاه کپی نیز توسط جیمز وات در سال 1779 ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. نحوه ی کارکرد این دستگاه به این صورت بود که ، میران مشخص و انداه گیری شده از جوهر به صورت محاسبه شده با فرمول های ریاضی از اسناد روی کاغذ خام ریخنه و رونوشت تهیه شود. این مکانیزم حدود 95 سال مورد استفاده قرار گرفت.

دستگاه های کپی با تکنولوژی نور و ضد نور توسط جورجی نادجاکوف در سال 1937 ابداع شد و در سال 1938 کارلسون از حق امتیازش برای تولید و عرضه این دستگاه ها به جهان استفاده کرد.

امروزه دستگاه های کپی جزو پر استفاده ترین ماشین های اداری اند که تمامی سازمان‌ها به نحوی به آن وابسته‌اند. شاید شما قصد خرید یک دستگاه کپی خانگی یا اداری را داشته باشید . این دستگاه ها در سایز و اندازه های مختلف از بزرگ تا کوچک عرضه شدند که در دو نوع رنگی و سیاه و سفید موجود هستند.خرید این دستگاه مرحله اول فرایند کپی است ولی نکته مهم آن است که چگونه میبایست از این دستگاه نگهداری کنیم و اینکه اگر این دستگاه به نحوی خراب شود ، آیا جایی برای تعمیر هست ؟ و اگر هست آیا برای تعمیرات دستگاه ما جای مطمعنی است؟ نمایندگی این دستگاه ها کجاست؟ آیا اصلا این دستگاه ها نمایندگی دارند؟

بهترین راه برای نگهداری این دستگاه ها سرویس های دوره ای است. سرویس های دوره ای باعث میشوند شما از هزینه تعمیر دستگاه ، چه عیوب جزئی و خرابی قطعات و هزینه تعویض قطعات معیوب معاف شوید.

شما باید این سرویس ها را برای دستگاه خود طی مدت زمان پیشنهاد شده جدی بگیرید.

پیشنهاد میشود این نوع سرویس ها در صورت پر کار بودن دستگاه هر شش ماه یکبار و در صورت کم کار بودن هر یکسال یکبار انجام شود.

شرکت پانته آ ارائه دهنده خدمات در مورد تعمیرات و فروش انواع ماشین های اداری از جمله اسکنر و پرینتر و پلاتر و مهم تر از همه دستگاه های کپی در خدمت شما عزیزان میباشد. از تعمیرات نرم افزاری که شامل بروز رسانی و نصب نرم افزار های مورد نیاز دستگاه شماست تا تعمیر و تعویض و سرویس قطعات تمامی ماشین های اداری شما.

این شرکت سرویس ویژه ی مختص به خود به نام جنرال سرویس را داراست که همان سرویس های دوره ای هستند که توسط مهندسان مجرب و با تجربه انجام میشود. در زیر ادامه مطلب توضیحات راجع به جنرال سرویس شرکت پانته آ ذکر شده است.

ابتدا میخواهیم شرح مختصری در رابطه با اجزای دستگاه فوتوکپی برای شما دهیم.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اجزای دستگاه فتو کپی :

1 سرپوش اسناد : این سرپوش همانند سرپوش اسکنر‌هاست و برای تهیه رونوشت بهتر میبایست این در پوش را ببندیم. ابتدا درپوش باز شده اسناد مورد نظر در زیر آن قرار گرفته ودر پوش را میبندیم. البته با نبستن درپوش هم میتوتن عمل کپی را انجام داد ولی بهتر است برای تهیه کیفیت بیشتر درپوش را ببندید.

2 میز اسناد :

همان صفحه ی شیشه ای است که محل قرار دادن اسنادی است که از آنها رونوشت میخواهید. در سمت چپ این شیشه درجه های متناسب با کاغذ شما قرار دارد که میDبایست کاغذ خود را به نسبت اندازه با آن تنظیم کنید.

3  سینی تغذیه دستی یا Manual feed tray

وقتی میخواهیم یک برگ کپی بگیریم روی این محفظه یک کاغذ قرار داده و دستگاه کاغذ ر به داخل کشیده وعمل کپی را انجام میدهد. زمانی که میخواهید روی این سینی کاغذ بگذارید باید شما محفظه یا راهنمای تنظیم کاغذ را به نسبت کاغذ مورد نظر تنظیم نمایید . همانند تنظیم کاغذ در پرینتر ها.

4 سینی کاغذ اصلی یا paper tray

زمانی که میخواهید به تعداد زیاد کپی بگیرید تعداد برگه خام مورد نظر را در داخل این سینی قرار میدهید.

5 در پوش جلو یا front cover

برای دسترسی به کاغذ گیر کرده داخل دستگاه و دسترسی به قطعات داخلی دستگاه و فعالیت مورد نظر این درپوش را باز میکنیم . این درپوش را هنگام کپی گرفتن نباید باز کرد زیرا دستگاه خاموش میشود و همواره ممکن است کاغذ درون دستگاه گیر کند زیرا در حین کار بطور ناگهانی دستگاه خاموش میشود.

6 درام دستگاه کپی

یک میله استوانه ای شکل است به رنگ زرشکی یا آبی ( همانند درام پرینتر ) که تصویر کپی در اولین مرحله روی آن تشکیل میشود. وظیفه اصلی درام نیز انقال تصویر بر روی کاغذ است.

7 تونر دستگاه کپی

پودری که داخل دستگاه برای نوشتن بر روی کاغد توسط دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد تونر نام دارد در دو نوع سیاه و سفید و رنگی میباشد.

تعمیر دستگاه کپی در محل

اصولا این دستگاه ها از وزن بالایی برخوردارند و حمل و نقل آنها به دلیل وزن زیاد کاری مشکل میباشد. تهیه دستگاه پشتیبان نیز به دلیل قیمت بالا نیز برای بسیاری از کاربران این دستگاه وجود ندارد. راه حل بهتر برای برگرداندن این دستگاه به چرخه کار تعمیر سریع آن در محل است که شرکت پانته آ برای اولین بار این کار را انجام میدهد.در صورتی که تعمیر دستگاه در محل مقدور نباشد با هماهنگی مشتری دستگاه به مرکز تعمیرات برده شده و تعمیر میشود. این شرکت با داشتن کارشناسان زبده در تعمیرات انواع ماشینهای اداری در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

 گارانتی خدمات ارائه شده

تمامی خدمات ارائه شده توسط این شرکت (تعمیر) بر روی انواع ماشین های اداری از جمله دستگاه کپی و … تا سه ماه گارانتی میشود . چنانچه مشکل جدیدی در دستگاه نباشد و قبل از سه ماه مشکلی پس از تعمیرات ما پیش بیاید حتی خرابی قطعه ، ما آن را تعویض و تعمیر میکنیم.

کیفیت قطعات استفاده شده

به دلیل اینکه ما خدمات خود را گارانتی میکنیم سعی میکنیم از بهترین قطعات ممکن برای تعمیر دستگاه شما استفاده کنیم. چون خرابی دوباره دستگاه شما بعد از تعمیر ما باعث ضرر به ما در زمان گارانتی میشود و بعد از زمان گارانتی نیز باعث بد نامی شرکت نیز میشود . به این دلیل شرکت پانته آ تضمین کیفیت درجه 1 قطعات و اصل بودن قطعات استفاده شده را میده.

جنرال سرویس دستگاه

یکی از خدماتی که مختص به شرکت پانته آ است ، جنرال سرویس است. جنرال سرویس اعم از خدماتی از جمله نظافت داخل دستگاه ، تنظیم قطعات داخلی ، شارژ دستگاه در صورت لزوم ، روغن کاری و گریس کاری دستگاه و رفع مشکلات جزئی دستگاه بصورت حرفه ای میباید. این نوع سرویس میبایست به صورت دوره ای حتما انجام گردد . زیرا از خرابی قطعات و مشکلات احتمالی برای دستگاه جلوگیری کرده و باعث روان تر شدن دستگاه شما میشود .در صورت پر کار بودن دستگاه هر 1 سال یک بار و کارکرد عمومی دستگاه هر 6 ماه یکبار این سرویس را انجام دهید . این سرویس با هزینه بسیار مناسب برای شما انجام میگردد که مطمعنا از هزینه تعمیرات که به دلیل سرویس نشدن دستگاه برای شما ایجاد میشود کمتر میباشد.

 در چه صورتی پرینتر باید تعمیر یا جنرال سرویس کنیم؟

روشن نشدن دستگاه

مشکلات کپی از جمله سیاه زدن یا کم رنگ زدن دستگاه

گرمای اضافی در هر نقطه از دستگاه

صدای اضافه در دستگاه

گیر کردن دستگاه و مشکلات نرم افزاری ( ارور های دستگاه )

خدماتی که هنگام تعمیر در محل ارائه میشود

کارشناسی دستگاه و پیدا کردن تمامی عیوب دستگاه

رفع عیوب کلی و جزئی دستگاه

شارژ تونر دستگاه

جنرال سرویس دستگاه

تعویض قطعات دستگاه در صورت معیوب بودن

لیست تعرفه ها و قیمت های تعمیرات دستگاه کپی

این شرکت یکی از اولین شرکت هایی است که خدمات تعمیر در محل را انجام میدهد و در دست داشتن کارشناسان زبده میتواند خدمات تعمیرات شما را انجام دهد. شما نیز میتوانید قبل از تعمیر قیمت را از کارشناسان پرسیده و در صورت تمایل تعمیرات را انجام دهید. مشاوره در زمینه تعمیرات نیز رایگان میباشد. این شرکت در تمامی برند های دستگاه های کپی ، خدمات مورد نیاز را ارائه میدهد.

اگر تکنسین در محل شما کارشناسی را انجام دهد و شما تمایلی به تعمیر نداشته باشید فقط هزینه کارشناسی دریافت میگردد.

برای استفاده از این خدمات از دو راه میتوانید اقدام کنید:

1 تماس با ما

2 پر کردن فرم سفارش موجود درسایت

کارشناسان ما پس از پر کردن فرم شما به سرعت با شما تماس میگیرند و مشاوره رایگان به شما میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *