مقالات, اخبار تکنولوژی

آشنایی با دستگاه اسکنر و انواع آن

اسکنر دستگاهی است برای انتقال عکس ها ، سند ها و برگه های مورد نیاز که میخواهیم عکس یا یک کپی از آن را روی سیستم خود داشته باشیم. این دستگاه یکی از دستگاه های بسیار پر استفاده در امور اداری و ثبتی است ( مانند دفاتر ثبت اسناد برای گرفتن گواهی امضا ) . اصولا بیشتر سازمان ها برای انجامامور داخلی خود نیاز به این دستگاه دارند. بیشتر مردم نیز برای بیشتر شدن سرعت در انجام کارهای خود نیز از این دستگاه برای کار های شخصی خود در منازل استفاده میکنند.

 توضیح مختصری در باره ی قطعات داخلی اسکنر ها :

وقتی از شیشه ی اسکنر به داخل دستگاه نگاه میکنید یک میله را میبیند . به نظر شما این میله چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

تمامی قطعات متحرک در اسکنر (هد) که وظیفه ی ثبت سند یا عکس را بر عهده دارند ، بر روی این میله سوار شده اند و این میله وظیفه دارد که هد را در مسیر موازی با شیشه اسکنر قرار دهد و از لغزش آن نیز جلوگیری کند تا ثبت عکس یا سند ما به بهترین نحوه انجام گردد.

 بعد از باز کردن درب اسکنر ، در زیر درب آن یه صفحه پوشیده شده با کاور سفید رنگ میبینید. این صفحه چه تاثیری در اسکن دارد؟

این صفحه سفید رنگ کمک میکند مرز های رنگی سند یا عکس خود را جدا نماییم و رنگ کاملا یکدستی را نیز در پس زمینه عکس یا سند ما ایجاد میکند تا مرزبندی عکس یا اسناد ما راحت تر باشد.

هر چقدر کیفیت قطعات داخلی اسکنر ما بهتر باشد ، مانند ( لامپ ، موتور ، لنز ها و…) نتیجه اسکن ما بهتر خواهد بود.

 در زیر ما به انواع اسکنر و کاربرد آن میپردازیم :

1 اسکنر های تخت یا رومیزی

این نوع اسکنر ها اغلب در اندازه های کوچک برای اسکن به طول حداکثر یک برگه A4 ، برای مصارف عمومی و خانگی میباشند و در همه ی فروشگاه های سطح شهر با قیمت پایین در دسترس میباشند.

2 اسکنر های شیت فد

این نوع اسکنر ها از اسکنر های تخت کوچک ترند. شما در اسکنر های بالا عکس یا اسناد خود را در زیر اسکنر قرار میدهید و قطعات داخلی دستگاه حرکت، و اسکن را شروع میکنند ولی در این نوع اسکنر شما کاغذ را در ورودی اسکنر گذاشته ، و عکس شما حرکت میکند.

در واقع قطعات متحرک داخلی یا هد در بالا در مورد آن توضیح دادیم ثابت هستند و دیگر متحرک نیستند.

3 اسکنر های اسناد

این نوع اسکنر ها برای مکانها یا سازمانهایی که استفاده ی زیادی دارند ساخته شده اند که دارای سیستم auto data feeder هستند . این سیستم به این معنی است که شما همانند پرینتر ها کاغذ را روی اسکنر قرار داده ، و دستگاه توسط موتور و غلطک ها برگه را به داخل کشیده و عمل اسکن را انجام میدهد. نکته دیگر این است که در بیشتر این نوع مدل ها اسکن به روش تخت نیز ( همانند اسکنر های رومیزی ) وجود دارد.

4 اسکنر های پلاتر

این نوع اسکنر ها در اندازه های بزرگ ، برای اسکن های بزرگ به عرض برگه a3 و طول نا محدود هستند . برای کار های نقشه کشی و طراحی های مهندسی استفاده میشوند . طرز کار این نوع دستگاه به این صورت است که شما برگه مورد نظر در محل ورودی دستگاه قرار داده و دستگاه مانند اسکنر اسناد کاغذ را به داخل کشیده و از هد عبور میدهد و در نتیجه تصویر را ضبط میکند.ِ

5 اسکنر های فیلم و اسلاید

این نوع اسکنرها دیگر توان اسکن کردن اسناد کاغذی شما را ندارند. این نوع اسکنر نوار های فیلم و اسلاید، نوار های فیلم رادیولوژی را اسکن و در مانیتور خود پخش میکند و مخصوص استفاده خانگی نیست.

6 اسکنر های دستی

اسکنر های دستی نیز در دو نوع هستند که، نوع اول در سوپر مارکت ها برای اسکن بارکد اجناس و نوع دوم برای اسکن نوشته های کتاب در سایز بسیار کوچک ( حدودا اندازه ی یک خودکار ) میباشند.

آیا به تعمیرات اسکنر در اصفهان نیاز دارید؟

آیا اسکنر شما فقط خراب شد؟

 همانطور که میدانید به دلیل قیمت بالای اسکنرها نمیتوان دو یا چند اسکنر برای سازمان یا شرکت خود خریداری کنید.شما به یک اسکنر کاربردی نیاز دارید که فعالیت های تجاری شما را مختل نکند.  وهنگام خرابی بتوانید به سرعت آن را تعمیر کنید. و از آن جایی که وزن و حساسیت دستگاه های اسکنر زیاد است بهتر است  در محل شما تعمیر شود. چون ممکن است درمسیر جا به جایی به مرکزتعمیرات قطعات داخلی آسیب دیده وتنظیمات آن به هم بخورد. تعمیرات اسکنر در محل بخشی از راه حل های مدیریت دفتر شما است و اطمینان حاصل می کند که فعالیت های شما به اندازه کافی خوب برای رسیدن به اهداف تجاری شما انجام می شود.

مزایای تعمیرات در محل

_ تعمیر سریع دستگاه

_ عدم نیاز به حمل دستگاه تا مرکز تعمیر

_ تامین کلیه قطعات برای تامیر دستگاه

_ عیب یابی دستگاه در محل و برطرف کردن عیوب و سرویس دستگاه

_ تست دستگاه پس از تعمیر توسط متخصص

_ اعلام هزینه تعمیرات و تعمیر در صورت رضایت مشتری

_ ارائه مشاوره کامل به مشتری در مورد چگونگی استفاده و نحوه ی نگهداری دستگاه

چه خدماتی هنگام تعمیر اسکنر در محل شما انجام میشود ؟

1 نصب و راه اندازی اسکنر

2 عیب یابی و برطرف نمودن عیب

3 قرار دادن اسکنر در شبکه

5 تعمیر و تعویض قطعات اسکنر در صورت خرابی

چرا اسکنر نیاز به جنرال سرویس دارد ؟

اسکنر وسیله ی ضروری در سازمان ها و شرکت هاست . و در صورت مختل شدن دستگاه ، کل کار های مربوط به اسکنر مختل خواهد شد. شما با سرویس جنرال میتوانید تا حد ممکن خرابی دستگاه خود را کاهش دهید. دستگاه هایی که سرویس نشده اند احتمال خرابی قطعات اصلی آنها نیز زیاد است. شما سرویس های دوره ای جنرال که مختص به شرکت پانته آ میباشد میتوانید از هزینه های اضافی و خرابی دستگاه خود جلوگیری کنید. ما این خدمت را به شما در محل شما نیز انجام میدهیم.

در این نوع سرویس اقداماتی از قبیل :

1 تمیز کردن قطعات داخلی و محوطه دستگاه ، کارشناسی و رفع عیوب جزئی دستگاه و بروز رسانی درایور های دستگاه (بروز رسانی نرم افزاری دستگاه)

چه زمانی نیاز به سرویس جنرال وجود دارد؟

1 در شرایط عادی سالیانه یکبار و در موارد پرکار بودن دستگاه 6 ماه یکبار

2 در صورت کثیف بودن داخل و قطعات داخلی دستگاه

3 گرمای زیاد جمع شده در یک نقطه از دستگاه

4 صدای اضافی در دستگاه

5 مشکل در اسکن کردن

ما تعمیرات اسکنر را برای کلیه مارک ها و اقلام موجود در اصفهان  و مناطق اطراف آن ارائه می دهیم. بدون محدودیت جغرافیایی. ما می دانیم که خدمات معتبر و سریع برای اسکنرهای شما مهم هستند. چه نیاز به رفع اسکنر با فرمت بزرگ داشته باشید و چه سرویس تعمیر و نگهداری اسکنر ، راه حل های تعمیر ما ، توسط تکنسین های واجد شرایط ارائه شده ، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

مركز تعمیرات بعد از پر کردن فرم سفارش به سرعت با شما تماس میگیرند و از قطعات اصلی و خاص  برای ترمیم دستگاه شما استفاده می كند. تیم باتجربه ما به طور مرتب تحت آموزش اسکنر قرار می گیرد تا با جدیدترین پیشرفت های فناوری به روز باشد. ما همچنین در مورد تعمیرات اسکنر که توسط تکنسین های ما انجام می شود ، ضمانت 3 ماهه ارائه می دهیم.

قطعاتی که توسط ما استفاده میشود

شرکت ما از قطعات مختص به خود دستگاه و اصلی استفاده میکند. چون قطعات غیر اصلی و قطعاتی که به دستگاه شما اختصاص ندارند در مدت کمی خراب ، و به دستگاه شما آسیب میزنند. شرکت ما نیز تعمیرات خود را گارانتی میکند و در صورتی که ما از این نوع قطعات استفاده کنیم به خود ضرر رسانده و خدمات خود را بدنام می کنیم. به این دلیل این شرکت به شما اطمینان درجه 1 بودن تمامی قطعات را میدهد.

گارانتی خدمات شرکت پانته آ

تمامی خدمات تعمیر و تعویض قطعات ما تا 3 ماه گارانتی میگردد. در صورتی که دستگاه شما به علت جدیدی خراب نشده ، و خرابی جدیدی در دستگاه نباشد ما دستگاه شما را تعمیر و در صورت نیاز قطعه مورد نیاز تعویض میگرد.

آیا محدودیتی در خدمات تعمیر در محل شرکت پانته آ وجود دارد ؟

این شرکت با داشتن تکنسین های خبره و داشتن ابزار آلات حرفه ای و بروز خود ، و نیز با داشتن قطعات درجه 1 مختص ه دستگاه شما هیچ گونه محدودیتی را در این باره باقی نمیگذارد.

در صورتی که تعمیردستگاه شما به زمان زیادی احتیاج داشته باشد ، دستگاه با هماهنگی شما به مرکز تعمیرات ما آورده شده و تعمیر میگردد و در اصرع وقت با شما تماس حاصل میگردد

کدام برند ها شامل تعمیرات در محل میشوند؟

اسکنر های اچ پی HP

اسکنر های کنون CANON

اسکنر های اپسون EPSON

اسکنر های برادر BROTHER

اسکنر های ریکو RICHO

اسکنر های سامسونگ SAMSUNG

چرا باید به کارشناس شرکت پانته آ اعتماد کنم؟

همه کارشناسان این شرکت با کارت شناسایی ثبت شده و معتبر در محل شما حاضر میشوند.

این کارشناسان نیز قبل از استخدام باید امتحان های تخصصی مرتبط گذرانده و آزمون روانشاسی بدهند.

این کارشناسان نیز دوره های تخصصی ارتباط با مشتری را گذرانده و در صورت داشتن مهارت مورد نیاز استخدام میگردند.

بعد از استخدام نیز بعد از حداقل دو سال کار در شرکت پانته آ با دریافت کارت احراز هویت اجازه تعمیرات در محل را میگیرند.

اگر کارشناس ما در محل شما عیب یابی را انجام داده ، و شما تمایلی به تعمیر نداشته باشید ، فقط هزینه کارشناسی دریافت شده و به این هزینه نیز هزینه ایاب و ذهاب نسبت به فاصله ی مکانی از مرکز شهر اضافه میگردد.

این مزایا ما را به مرکز برتر خدمات تعمیر اسکنر در منطقه اصفهان تبدیل کرده است. به عنوان ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد شما ، ما اطمینان حاصل می کنیم که ماشین های کسب و کار شما با ارائه پشتیبانی نامحدود ، حتی پس از تعمیرات ، بدون هیچ مشکلی کار می کنند.

خدمات تعمیرات در محل شرکت ما به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسید. اگر در اصفهان و مناطق اطراف آن هستید ، می توانید از تخصص های ما در موارد زیر استفاده کنید :

– از مختل شدن کار خود به دلیل خرابی دستگاه جلوگیری کنید.

– عقب ماندگی ناشی از تعمیر را کاهش دهید و به سرعت دستگاه خود را تعمیر کنید.

– دیگر نیازی به هزینه های اضافی از جمله هزینه حمل و نقل تا مرکز تعمیرات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *