مقالات, لپ تاپ - PC

اسکرین شات گرفتن در ویندوز

قطعا در کار با کامپیوتر برای شما پیش می آید که بخواهید از قسمتی از اطلاعات روی مانیتور یا از تمام صفحه عکس بگیرید. شاید بسیاری از کاربران با این روشها آشنایی داشته باشند، ولی امیدواریم برای آن دسته از کاربرانی که تازه کار هستند، مفید باشد. در این مقاله سعی میکنیم راحت ترین راههایی که وجود دارند تا بتوانید اینکار را انجام دهید، را به شما آموزش دهیم.

1-عکس گرفتن از تمام صفحه‌ی مانیتور

ساده ترین و ابتدائی ترین روش،استفاده از کلید Print screen+ctrl است.که معمولا در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلید قرار دارد.سپس به برنامه‌ی Paint وارد میشویم و بوسیله‌ی کلید های ctrl وv عکس مورد نظر را ویرایش یا ذخیره میکنیم.

2-عکس گرفتن از یک قسمت یا پنجره در ویندوز

گاهی اوقات شما میخواهید از یک پنجره یا قسمت خاص در محیط ویندوز عکس بگیرید و نیازی به عکس از کل صفحه ندارید.برای اینکار به روش زیر عمل کنید:

روی پنجره‌ی مورد نظر یکبار کلیک کنید،بعد کلید های Alt +Print Screen را بصورت همزمان فشار دهید.به محیط Paint وارد شوید و دوباره کلید های ctrl+vرا همزمان فشار دهید تا عکس پنجره‌ی مورد نظر برای شما وارد شود و سپس آنرا ذخیره یا ویرایش کنید.

3- گرفتن اسکرین شات در ویندوز به کمک برنامه های جانبی:

گرچه برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز نیازی به نصب برنامه های جانبی نیست ولی باز هم چند برنامه‎ی ساده را برای اینکار به شما معرفی میکنیم، چون دارای امکانات ساده ای هستند که اینکار را برای شما راحت تر میکنند:

 Snipping Tool.برنامه کراپر Cropper. برنامه‌ی 7capture.برنامه‌ی duck capture.برنامه‌ی Snap draw. برنامه‌ی light screen .و …

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله کاربران تازه وارد در دنیای کامپیوتر بتوانند براحتی از تمام صفحه یا قسمتی از صفحه‌ی کامپیوتر براحتی عکس بگیرند و از آن استفاده کنند.با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *