لپ تاپ - PC, مقالات

کانفیگ لپ تاپ چیست؟

کلمه‌ی کانفیگ مخفف کلمه‌ی Laptop configuration است و به معنای مشخصات کامل است و در مورد لپ تاپ یعنی مشخصات کلی آن.

وقتی میبینیم یا میشنویم که مثلا این لپ تاپ کانفیگ خوبی را دارا است، یعنی قطعات سخت افزاری مثل سی پی یو، گرافیک، رم ، هارد و … در این لپ تاپ قوی و قدرتمند هستند.حالا باید بدانیم که چگونه به این مشخصات دست پیدا کنیم؟

اولین راه برای آگاهی از این اطلاعات، بررسی مشخصات یا کانفیگ محصول مورد نظر در اینترنت است.یا اینکه میتوانید پس از خرید به روی کارتن یا بسته بندی آن توجه کنید و مشخصات آنرا ببینید.

در این قسمت معمولا ویژگی هایی چون:ابعاد،وزن،سری،مدل و سازنده‌ی پردازنده و یا محدوده‌ی سرعت پردازنده ذکر می شود.

علاوه بر این دو روش میتوانید از طریق وارد شدن در محیط لپ تاپ نیز به این مشخصات دسترسی پیدا کنید.برای اینکار وارد My computer شوید و در یک جای خالی راست کلیک کرده وارد Properties شوید.در این قسمت پردازنده و حافظه‌ی رم مشخص می شود.

در صورتی که قصد دارید بطور کامل تر و دقیق تربه ویژگی های لپ تاپ خود دسترسی پیدا کنید از روش زیر استفاده کنید:

برای اینکار ابتدا منوی Start را باز کنید و کلمه‌ی System information را سرچ کنید ویا کلید های Windows و R را همزمان فشار دهید و در کادر پیش رو عبارت msinfo32 را بنویسید . در این قسمت در هر یک از دسته بندی ها دو یا چند قسمت سخت افزاری را معرفی میکند.مثلا برای دیدن مشخصات پردازنده های گرافیکی لپ تاپ ، وارد گزینه‌ی Componentsو سپس Display شوید.میبینید که هر دو پردازنده‌ی انویدیا و اینتل را به شما نشان میدهد. بطور کلی شما با بررسی گرافیک، هارد و حافظه‌ی رم میتوانید اصلی ترین مشخصات را در لپ تاپ ببینید.

امیدواریم که با مطالعه‌این مقاله اطلاعات ابتدائی در مورد مشخصات و ویژگی های کلی لپ تاپ را یاد بگیرید.با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *