مقالات, چاپگر

مشکلات رایج پرینترهای لیزری سیاه و سفید – بخش اول –

  1. کاتریج :
  2. اولین علت اختلال در کار پرینتر مربوط به کاتریج است. اشکالاتی مثل کم رنگ بودن چاپ، کثیف بودن یک قسمت یا کل صفحه‌ی چاپ شده و یا اینکه متن یا تصویر چاپ شده است. همگی این موارد ناشی از مشکل در قطعات کاتریج یا تمام شدن شارژ آن ویا پر و سرریز شدن مخزن ضایعات آن و در نهایت کثیفی کاغذ میباشد و نحوه‌ی تست آن استفاده از یک کاتریج سالم دیگر است که اگر با کاتریج دوم مشکل برطرف شد، ایراد 100% مربوط به کاتریج است.

2)پیکاپ یا کاغذ کش:

کاغذ کش قطعه‌ای لاستیک شکل استکه وظیفه‌ی آن کشیدن کاغذ به درون دستگاه است.زمانی که برجستگی های آن در اثر مرور زمان و اصطکاک صاف شود،کار خود را به درستی انجام نمیدهد یعنی کاغذ را به داخل دستگاه نمیکشد یا چند تایی می کشد و یا بصورت نا متقارن میکشد.در این صورت ابتدا میتوانین آن را از قسمت خود در پرینتر خارج کرده با دستمال تمیز و الکل پاک کنیم تا گرد و خاک یا لکه‌های چربی روی آن از بین برود و دوباره تست بگیریم .اگر با اینکار مشکل آن برطرف نشد،باید اقدام به تعویض آن کنیم.

3)فیوزینگ دستگاه:

کار فیوزینگ به اصطلاح پختن نوشته های چاپ شده و در نهایت تثبیت آن روی کاغذ استو به همین دلیل کاغذ بعد چاپ که از دستگاه بیرون می آید گرم است.در صورت ایراد در این قسمت از پرینتر کاغذ چاپ شده وقتی از پرینتر خارج میشود دارای ثبات رنگ نیست یعنی وقتی به روی نوشته ها دست میکشیم پاک می شوندو نیز ممکن است تصویر در قسمت های مختلف صفحه تکرار شود و این مربوط به قطعه‌ای به نام فیلم فیوزینگ است که به مرور زمان حالت اصلی خود را از دست میدهد و تونر نمیتواند به آن بچسبد و تصویر در بخش های مختلف کاغذ تکرار میگردد.و یا حتی ممکن است فیلم فیوزینگ دچار پارگی گردد که در اثر ورود شی تیز مثل منگنه همراه با کاغذ به دستگاه است.دیگر آن که ممکن است فیوزینگ حرارت غیر نرمال و بیش از اندازه به کاغذ اعمال کند که در این صورت از دستگاه بخار بلند میشود و بوی سوختگب میدهد.همچنین از دیگر اشکالات در بخش فیوزینگ ،شنیدن صدای غیر عادی از دستگاه است که شاید مربوط به غلطک داخل فیوزینگ باشد.

ادامه‌ی این مطلب دا در مقاله‌ی بعدی ما دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *