مقالات, چاپگر

مشکلات رایج در پرینترهای لیزری سیاه و سفید -بخش دوم –

4)یونیت دنده:

شنیدن صدای غیر عادی در هنگام روشن کردن دستگاه یا در حین کار با آن مربوط به قسمت چرخ دنده های دستگاه است.و میتواند در اثر آسیب رسیدن به این قسمت باشد، مثلا احتمال دارد یک یا چند چرخ دنده تیز یا ساییده شده باشندو یا در اثر وجود گرد وغبارو یا رسیدن پودر ضایعات کاتریج به این قسمتت و ترکیب شدن با گریس بین آنها،در کار چرخ دنده ها اختلال ایجاد شده باشد.در صورت سرویس نکردن این قسمت و یا تعویض قطعه،احنمالا آسیب بیشتری به دستگاه وارد می گردد.بطور مثال ممکن است به موتور دستگاه فشار زیاد وارد شود و در نهایت موجب سوختن موتور میگردد.

5)لیزر دستگاه:

الیزر در پرینتر های لیزری یکی از مهمترین و حساس ترین قسمت ها است و در هنگام سرویس آن باید نهایت دقت را کرد.در اثر اشکال در کار لیزر،ممکن است چاپ کمرنگ باشد و هرچه کاتریج را شارژ،سرویس و یا حتی تعویض کنیم،این مشکل برطرف نمیشود.و باز هم این اشکال در اثر ورود گرد وغبار و یا پودر به این قسمت میباشد. این آلودگی ها میتواند موجب جرم گرفتن آیینه های بخش لیزرو در نهایت کم رنگ بودن چاپ شود.

نکته‌ی مهم این است که سرویس و بررسی مشکلات لیزر حتما باید توسط تعمیرکاران ماهر و حرفه‌ای انجام گردد ،در غیر اینصورت یک اشتباه کوچک در حین سرویس لیزر موجب بهم ریختن کالیبره‌ی آیینه های این بخش شده و در این حالت برگرداندن به حالت اول ،بسیار مشکل است .

6)فر‌متر دستگاه:

وظیفه‌ی برد فرمتر دستگاه، شناسایی دستگاه پرینتر توسط کامپیوتر بوسیله‌ی کابل Usb ویا کابل Lan شبکه و درحالت بی سیم یا باسیم است.زمانی که کامپیوتر قادر به شناسایی دستگاه پرینتر نباشد،در صورتی که نصب پرینتر به درستی انجام شده باشد و یا ویندوز مشکل خاصی نداشته باشد،احتمالا مربوط به این قسمت است.

7)پاور پرینتر:

وظیفه‌ی پاور دستگاه پرینتر،برق رسانی با ولتاژ مناسب به دستگاه است که جریان برق را به قسمت های مختلف دستگاه می رساند.ایراد و اشکال در این بخش میتواند موجب روشن نشدن دستگاه گردد. لازم به ذکر است که این قسمت پرینتر نیز باید حتما بوسیله‌ی تعمیرکاران حرفه‌ای سرویس شود چون در غیر اینصورت علاوه بر آسیب دیدن دستگاه،خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد.

در قسمت های بعدی این مقاله بخش های دیگری از پرینتر که ممکن است دچار اشکال شوند را مورد بررسی قرار میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *