مقالات, لپ تاپ - PC

نکات مهم شارژ لپ تاپ

برای افرادی که به تازگی اقدام به خرید لپ تاپ کرده اند،یکی از دغدغه های مهم این است که چه موقع و به چه اندازه آن را شارژکنند.در این مقاله سعی میکنیم که شما را با نکات مهم در این مورد آشنا کنیم:

شارژ اولیه:

همیشه در یک لپ تاپ نو،باتری ها نیاز به شارژ اولیه ندارند.یعنی وقتی آن را تهیه میکنید،معمولا بین 40 تا 60 درصد شارژ اولیه در در خود ذخیره دارند،چون همیشه قبل از خرید لپ تاپ،این دستگاهها در انبار نگهداری می شوند و در این حالت بلا استفاده هستند،شرکت های سازنده مقدار شارژ را بین 40 تا 60 درصد تنظیم میکنند .

در مورد لپ تاپ،تبلت و حتی گوشی موبایل های جدید، ویژگی اثر حافظه ای -مثل قبل-وجود نداردو بعد از خرید و برای اولین بار میتوانید به هر مقدار اقدام به شارژ آن کنید.سوال مهم این است که مقدار شارژ لپ تاپ تا چه حدی که رسید،اقدام به شارژ مجدد کنیم و به اندازه ای که رسید از شارژر جدا کنیم؟

بطور ساده و خلاصه بهترین حالت این است که وقتی میزان شارژ لپ تاپ شما به 15 تا 20 درصد رسید آن را شارژ و وقتی به 80 تا 90 درصد رسید،از شارژر جدا کنید.چون در مقدار بالاتر و یا پایینتر از این مقدار فشار زیادی به آن وارد میگردد.

در حالت کلی وقتی شما در حال استفاده از لپ تاپ هستید،بدترین موقع برای شارژ کردن آن است .چون دستگاه شما از یک طرف در حال دریافت انرژی و از طرف دیگر در حال مصرف انرژی است. همچنین بهترین موقع برای شارژ لپ تابپ وقتی است که خاموش است چون قسمت های داخلی دستگاه در حال استراحت هستند و کل شارژ دریافتی به باتری منتقل می گردد.ولی اگر به هر دلیلی نتئوانستید آن را خاموش کنید ،بهتر است که نور نمایشگر را به حداقل ممکن کاهش دهید ، چون بیشترین مصرف شارژ باتری در صفحه نمایش است.

همچنین بهتر است صدای آنرا در صورتی که نیازی به آن ندارید به حداقل ممکن کاهش دهید و از بلوتوث یا وای فای استفاده نکنید.بطور کلی در هنگام بازی کردن یا انجام کارهای گرافیکی بیشترین مصرف باتری انجام میشود و بدترین زمان برای شارژ لپتاپ است.

اقدام به شارژ لپتاپ از شب تا صبح نیز کار درستی نیستچون با توجه به اینکه وقتی میزان شارژ به 100 میرسد عملیات شارژ قطع میگردد ولی در این حالت مدت زمان طولانی باتری در نقطه‌ی فشار قرار میگیرد و اینکار به مرور زمان سبب آسیب به دستگاه میگردد.

نکات مهم :

در هنگام شارژ لپ تاپ آن را در محلی قرار دهید که تهویه‌ی هوا به درستی در اطراف آن انجام گردد.

پساز استفاده‌ی طولانی مدت از لپ تاپ و در نتیجه افزایش دمای دستگاه ،اقدام به شارژ دستگاه نکنید چون باعث القای دمای بیشتری به دستگاه میگردد.

بهترین حالت این است که از یک هارد SSD در لپ تاپ استفاده کنید چون این مدل هارد تماما الکترونیکی بوده و مصرف برق کمتری دارند.

همیشه روی جعبه‌ی لپ تاپ مدت زمانی را بعنوان عمر مفید باتری درج کرده اند.بطور کلی عمر واقعی باتری شما،کمتر از این مقدار است چون مدت زمان ذکر شده در صورت رعایت کلیه‌ی استاندارد ها است.مثلا این عدد وقتی شما بطور همزمان در حال دیدن فیلم هستید و هم از وای فای یا بلوتوث استفاده میکنید-در طولانی مدت-به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مطلب نکات مهم و ابتدائی در مورد نحوه‌ی صحیح شارژ لپ تاپ را یاد گرفته باشید.با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *