شارژ کارتریج, مقالات

بهترین تونر مناسب برای شارژ کاتریج

برای افرادی که از پرینتر های لیزری استفاده میکنند و همچنین تعمیرکاران پرینتر همیشه این دغدغه وجود دارد که از چه نوع پودرر یا تونری برای شارژ کاتریج پرینتر خود استفاده کنند.در این مقاله سعی میکنیم نکات مهم و کاربردی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

انواع تونر:

تونر ها در دو نوع رنگی-در چهاررنگ آبی.قرمز.مشکی و زرد- برای پرینتر های رنگی و نوع مشکی برای پرینتر های لیزری تک کاتریج که چاپ سیاه و سفید میزنند،وجود دارند.

مقایسه‌ی تونر استاندارد و غیر استاندارد:

در هر کاتریج معمولا دو قسمت مخزن ضایعات یا پودر های سوخته و مخزن پودر وجود دارد.در هر بار شارژ، مخزن ضایعات تخلیه و مخزن پودر پر میگردد.طبیعتا هرچه پودر استفاده شده با کیفیت تر باشد،در مخزن ضایعات پودر سوخته‌ی کمتری وجود دارد.

با کیفیت بودن پودر بسیار با اهمیت است.زیرا علاوه بر آنکه بر کیفیت چاپ تاثیر میگذارد،بر سلامت و طول عمر پرینتر شما نیز اثر گذار است.

نکته‌ی دیگر آن است که کیفیت تونر های رنگی بالاتر و بهتر از نوع مشکی است.یعنی نمیتوان پودر معمولی مشکی که در پرینتر های لیزری سیاه و سفید استفاده می شود را در کاتریج مشکی پرینتر های رنگی بکار برد.

بطور معمول هر برند از کاتریج مثل (Brother-Samsung-Canon وHp) به تونر مخصوص خود نیاز دارند.و نمیتوان هر پودری برای هر کدام استفاده کرد.همیشه بهترین و با کیفیت ترین پودر برای هر کاتریج همان پودری است که برای اولین بار در کالتریج نو وجود دارد.

ولی با توجه به اینکه این نوع در بازار بصورت جداگانه وجود نداردو در صورت وجود نیاز تهیه‌ی آن اصلا مقرون به صرفه نیست،پس مجبور به خرید پودر بصورت جداگانه هستید.

چند نمونه از برند هایی که پودر مرغوب تولید میکنند ،عبارت اند از: Kasun-Vista-Miva-Corona

علاوه بر انتخاب بهترین برند برای تهیه‌ی تونر عوامل مهم دیگری وجود دارندکه بر سلامت و طول عمر کاتریج و پرینتر شما و همچنین بر کیفیت چاپ شما تاثیر می گذارند.مثلا اینکه در هربار شارژ فقط نباید مخزن ضایعات را تخلیه و پر کرد،بلکه باید قطعات داخل کاتریج(فوم.مگنت.درام بلید)به خوبی تمیز گردند و به درستی در جای خود قرار داده شوند.همچنین در صورتی که هر کدام معیوب هستند،باید توسط تعمیر کاران حرفه‌ای تعمیر یا تعویض گردند.

امیدوارم که با مطالعه‌ی این مقاله نکات مهم در باره‌ی انتخاب تونر برای کاتریج پرینتر را آموخته باشید.با ما در مقاله های بعدی پانته آ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *