مقالات, چاپگر

انواع ماشین های اداری

همیشه برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق، در قدم اول باید افراد ماهر و حرفه‌ای در رابطه با آن شغل را بکار گرفت.علاوه بر نیروی انسانی وارد و کارآمدباید تجهیزات و لوازم مورد نیاز با آن شغل را نیز فراهم کرد. در مورد کارهای اداری، دفتری، بانک ها و…مهمترین لوازم و تجهیزاتی که بدون آنها انجام این شغل ها تقریبا غیر ممکن است،استفاده از ماشین های اداری است.

در این مقاله سعی می‌کنیم که به بررسی انواع این ماشین ها و مشکلات و راه حل آنها و بهترین برندد های تولید کننده‌ی آنها بپردازیم.

انواع مختلف ماشین های اداری

*پرینتر: اولین و پرکاربرد ترین ماشین های اداری چاپگرها یا پرینتر ها هستند که حتی در منازل نیز پاسخگوی نیاز شما میباشند.این دستگاهها در انواع لیزری و جوهر افشان و رنگی و سیاه و سفید وجود دارند.

از مشکلاتی که شما در کار با پرینتر ها روبرو می‌شوید میتوان به بالا بودن هزینه‌ی خرید و نیز هزینه‌ی نگهداری و شارژ پرینترهای جوهر  افشان اشاره کرد.

*پلاتر: این دستگاه ها مثل پرینتر ها برای چاپ اسناد و تصاویر بکار میروند،با این تفاوت که پلاتر ها برای چاپ نقشه ها و اسناد و تصاویر در سایز های بزرگتر مثلا برای چاپ بنرهای تبلیغاتی و …کاربرد دارند. بیشترین استفاده از پلاتر ها در چاپخانه ها،شرکت های نقشه کشی و آتلیه ها است. پلاتر ها نیز بر اساس نوع کارکرد ،اندازه،جوهر مصرفی و …به دسته های مختلفی مانند پلاترهای  جوهر افشان،قلمی، حرارتی و …تقسیم می شوند.

از مشکلات پلاتر ها میتوان به خشک شدن جوهر،خرابی هد و خشک شدن نازل چک کاتریج اشاره کرد.

*کپی: یکی دیگر از دستگاههای پر کاربرد در ادارات و بانک ها،مدارس،دانشگاهها،کافی نت ها و …دستگاههای کپی هستند که برای زیراکس کردن اسناد، مدارک، عکس ها و تصاویراستفاده می شوند. این دستگاهها نیز به انواع مختلفی بر اساس نوع کارکرد،رنگی یا سیاه و سفید بودن،تک کاره یا چند کاره بودن،ایستاده یا رومیزی بودن،دیجیتال یا آنالوگ تقسیم میشوند.

*فکس: از مهمترین تجهیزات واحدهای اداری دستگاه فکس است که با استفاده از آن میتوان نامه های اداری  را با خطوط تلفن برای دیگر شرکت ها و اداره ها ارسال کرد.انتخاب مدل دستگاه فکس به عواملی چون میزان استفاده‌ی شما از این دستگاه بستگی دارد و میتواند  به شما  در انتخاب انواع مختلف آن کمک کند.

از مشکلات دستگاه فکس می توان به کثیف بودن یا ناخوانا بودن فکس های دریافتی ،ارسال یا دریافت نشدن نامه های مورد نظر و … اشاره کرد.

چرا از ماشینهای اداری استفاده می‌کنیم؟

اولین دلیل برای استفاده از ماشین های اداری،صرفه جویی در نیروی انسانی است.به این معنی که کاری که در مدت زمان نسبتا طولانی توسط یک شخص انجام می‌شود،میتواند بوسیله‌ی ماشین اداری در طی چند دقیقه انجام شود.در نتیجه میتوانید با استخدام یک نیروی ماهر و خرید ماشین اداری مرتبط با کار و شغل خود، بهترین بازدهی را در مدت زمان کوتاه داشته باشید.

دلیل دوم برای استفاده از ماشین های اداری دقت بالا است. بعنوان مثال به جای نوشتن فاکتورها، نامه ها و اسناد بصورت دستی،میتوانید آنها را در کمترین زمان بوسیله‌ی این ماشین ها تایپ و چاپ کنید.

برند های معروف در ماشین های اداری

Hp-Canon-Panasonic-Samsung-Sharp-Toshiba

در این مقاله سعی کردیم تا به شما برای انتخاب بهتر و مناسب تر در مورد ماشین های اداری کمک کنیم.اولین قدم در  این راه انتخاب یک شرکت معتبر برای خرید است.در شرکت پانته آ به کمک مشاوران و متخصصین با تجربه ،می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با ما همراه باشیدPanteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *