شارژ کارتریج, چاپگر

روش های موثر برای صرفه جویی در تونر یا جوهرکاتریج

حتما برای شما پیش آمده که در اوج ترافیک کاری و شلوغی دفتر کار یا اداره،متوجه این شده باشید که جوهر یا تونر پرینتر شما تمام شود.

در این مقاله سعی می کنیم نکات مهم و کاربردی که با رعایت کردن آنها کمتر با این مشکل مواجهه خواهید شد را به شما بیاموزیم.

1*یکی از کارهایی که برای صرفه جویی در مصرف تونر یا جوهر پرینتر خود انجام دهید،استفاده از فونت های کوچکتر است.فونت های بزرگتر و پرحجم تر قطعا میزان بیشتری جوهر یا تونر استفاده میکنند.علاوه بر این بعضی فونت ها در مقایسه با بقیه حتی در اندازه‌ی یکسان هم،مصرف بالاتری دارند.پس هم اندازه‌ی فونت و هم نوع آن در میزان مصرف جوهر یا پودر تاثیر دارد.

2*بعضی تنظیمات در پرینتر میتواند تا حدودی از میزان مصرف پودر یا جوهردر دستگاه شما می کاهد.در کامپیوتر و لپتاپ های ویندوزی تنظیمات Printer preference را تغییر دهید.گزینه‌ی Print quality را به Draft وگزینه‌ی Color را به Crayscaleو گزینه‌ی Document options را به Print multiple page per sheet تغییر دهید.

3*همیشه قبل از پرینت گرفتن ،نوشته ها و اسناد خود را ویرایش و غلط گیری کنید. میتوانید عکس یا تصاویر تبلیغاتی را حذف کنید.

4*وقتی چراغ هشدار دهنده روی نمایشگر پرینتر شما روشن می‌شود و به شما اخطار تمام شدن تونر را میدهد،حدودا45%از جوهر یا تونر هنوز در مخزن باقیمانده است.بنابراین میتوانید تا مدتی به پرینت گرفتن ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *