ویندوز - ترفندها, مقالات

ترفند های ویندوز10(قسمت دوم)

خاموش کردن کامپیوتریا لپ تاپ با یک کلیک

در صورتی که بخواهید خاموش کردن کامپیوتر یا لپتاپ با یک کلیک ساده را یاد بگیرید، مطالعه‌ی این متن را به شما پیشنهاد میکنیم:

برای این کار ابتدا روی یک قسمت خالی در Desk top راست کلیک کرده و روی گزینه‌ی New و سپس Short cut کلیک کنید.در پنجره ای که برای شما باز میشود به جای مسیر، عبارت Shut down.exe -s -t 00 را تایپ کنید.به روی گزینه‌ی next و در آخر finish کلیک کنید.

مشاهده میکنید که آیکونی مانند تصویر برای شما به روی صفحه‌ی Desk top ایجاد میشود.

از این به بعد هرگاه خواستید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به سرعت و با روشی متفاوت خاموش کنید، روی این آیکون دوبار کلیک کنید.

همچنین در عبارتی که تایپ میکنید، میتوانید به جای 00هر عدد دیگری مثلا 20 را تایپ کنید. در اینصورت کامپیوتر شما پس از 20 ثانیه از زمان کلیک، خاموش میشود.

فعال کردن حالت شب و روز

یکی دیگر از ترفند های ویندوز 10 ایجاد حالت شب یا روز است که با اینکار، رنگبندی قسمت های مختلفی مثل تنظیمات، فهرست ها و نوار وظیفه به رنگ تیره، روشن در می آید و یا حتی میتوانید آنها را به رنگ دلخواه در بیاورید.

برای اینکار از قسمت Setting وارد گزینه‌ی Personalization شوید و روی گزینه‌ی Colors کلیک کنید. سپس حالت تیره یا روشن را فعال کنید و یا حتی از جدول رنگ ها میتوانید رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید.

با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *