شارژ کارتریج, چاپگر

مشکلات رایج در پرینتر . نحوه‌ی نگهداری کاتریج های لیزری .

در ادامه‌‌ی مبحث مربوط به کاتریج ها، در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد نگهداری کاتریج می پردازیم.

در بسیاری موارد کاربرانی که بطور مداوم از دستگاه پرینتر استفاده می کنند، یک یا دو کاتریج اضافی دارند و در زمانهایی که پودرکاتریج اصلی دستگاه تمام شده و یا مشکل چاپ پیدا می کند، اقدام به استفاده از کاتریج های یدک می نمایند.گاهی اوقات در زمان استفاده از این کاتریج ها مشاهده می کنند که علی رغم اینکه کاتریج سالم بوده است و استفاده نشده، بازهم متن چاپ شده دارای کیفیت مطلوب نیست. این مسئله علت های زیادی میتواند داشته باشد:

-در متن چاپ شده ممکن است کثیفی هایی به شکل دانه های مشکی ظاهر شود و یا اینکه حین چاپ، صدای اضافه مثل اینکه در قسمت چرخ دنده ها درگیری وجود دارد، شنیده میشود. این اشکالات میتواند بدلیل تغییر شکل دادن تونر های داخل مخزن کاتریج و گلوله گلوله شدن آن باشد که دلیل آن وجود رطوبت زیاد در محل نگهداری کاتریج است. مثلا در آن مکان، سماور یا دستگاه بخور قرار داشته است و یا کاتریج در معرض مستقیم باد کولر آبی بوده است. این رطوبت به مرور زمان وارد کاتریج شده و باعث چسبندگی پودر می شود.برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید محل نگهداری کاتریج ها، حتما خشک و خنک باشد.

-در مواردی هم کاتریج جدید دچار نشتی پودر بوده که این نیز میتواند بعلت دفرمه شدن و قرار گرفتن در معرض گرما و حرارت باشد. و یا زمانی که مثلا کاتریج پشت ماشین بوده و در معرض نور و گرمای زیاد بوده باشد.

-گاهی اوقات با توجه به اینکه تست اولیه‌ی کاتریج کیفیت خوبی داشته است، ولی بعد از مدتی که بلا استفاده بوده، اکنون که از آن استفاده میکنیم، کیفیت چاپ پایین آمده و یا کم رنگ چاپ میکند.این حالت ممکن است در اثر قرار گرفتن قطعه ای به نام درام در کاتریج با نور باشد.برای جلوگیری از بروز این مشکل، لازم است که در جابجایی کاتریج حتما این قطعه درون پوشش تیره رنگ یا داخل جعبه قرار گیرد تا از رسیدن نور به آن و یا از ضربه در امان باشد.

با رعایت موارد بالا و با توجه به اینکه در هربار شارژ کاتریج، باید مخزن ضایعات آن کامل تخلیه و تمیز گردد و نیز باقیمانده‌ی پودر در مخزن اصلی نیز خالی شود-چون ممکن است مقداری پودر سوخته به این مخزن نفوذ کرده باشد- و دیگر اینکه نوع پودری که استفاده میشود باید حتما استاندارد و متناسب با چاپگر ما باشد، و نیز اینکار توسط تعمیر کاران حرفه‌ای انجام گیرد، عمر کاتریج افزایش یافته و کیفیت چاپ بسیار بالاتر خواهد بود.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *