چاپگر, مقالات

دلایل روشن نشدن پرینتر

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که پرینتر شما ناگهان خاموش شود و یا اینکه بی دلیل روشن نشود. روشن نشدن دستگاه ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. مثلا امکان دارد قطعات داخلی آن از کار افتاده باشند ویا اینکه روشن نشدن در اثر یک ایراد جزیی و پیش پا افتاده رخ دهد.

در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با دلایل مختلف روشن نشدن دستگاه پرینتر آشنا کنیم. در صورتی که نیاز به دریافت خدمات تخصصی و یا تعمیر یا تعویض قطعات پرینتر، یا هر ماشین اداری دیگری را دارید، با همکاران ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

دلایل روشن نشدن پرینتر: گاهی اوقات ممکن است به دلایل بسیار ساده این اتفاق بیفتد. مثلا ممکن است کابل برق دارای مشکل باشد و یا اینکه مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد. اما این احتمال نیز وجود دارد که روشن نشدن پرینتر در اثر خرابی قطعات سخت افزاری مثل برد پاور یا برد تغذیه باشد.

خرابی برد پاور: برد پاور یا همان منبع تغذیه که وظیفه‌ برق رسانی به پرینتر را دارد. برد پاور، برق 220 ولت شهری(AC) را دریافت و آن را به برق110ولت مورد نیاز اجزا پرینتر(ِDC) تبدیل می کند. در صورت هر گونه نوسان برق، پرینتر خاموش ودر صورت تکرار این موضوع، موجب آسیب دیدن این قطعه می شود.

خرابی مین برد: مین برد یکی از مهمترین قسمت های پرینتر است که کار هماهنگی بین قطعات دستگاه وتعیین وظیفه‌ی هر قسمت را به عهده دارد. بنابراین هرگونه اشکال در این قسمت، موجب روشن نشدن پرینتر می شود، چون که در این صورت ارتباط بین همه‌ی قسمت ها قطع می گردد.

نکته‌ی مهم: بیشترین دلیل خرابی مین برد، نوسانات برق است.برای جلوگیری از این مشکل حتما پرینتر خود را توسط محافظ برق به پریز متصل کنید.

اقدامات لازم پس از روشن شدن پرینتر:

1- اولین اقدام این است که پریز برقی که پرینتر به آن متصل است را بررسی کنید. در صورتی که پریز سالم است، ممکن است ایراد از محافظ دستگاه باشد. بهتر است آنرا بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

2- در گام بعدی لازم است کابل برق پرینتر را چک کنید. ممکن است در اثر قطعی یا پیچ خوردگی، کابل دچار مشکل شده باشد. در این صورت حتما یک کابل جدید جایگزین کنید.

3- اگر با اقدامات ذکر شده مشکل خاموش بودن پرینتر حل نشد، احتمالا مشکل از برد پاور یا مین برد دستگاه است و بررسی بیشتر در این دو قسمت حتما باید توسط تعمیر کاران حرفه‌ای صورت بگیرد.

نکته‌ی پایانی: در صورتی که در کار با پرینتر یا دیگر ماشین های اداری مثل اسکنر، دستگاه کپی یا فکس، حتی کامپیوتر و لپ تاپ، دچار مشکل شدید، باتعمیرکاران حرفه‌ای ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید. در این صورت، در مرحله‌ی اول عیب یابی دستگاه صورت میگیرد، سپس هزینه‌ی خدمات ارزیابی شده و به اطلاع مشتری میرسد ودر صورت تایید ، خدمات لازم انجام میگردد. در مرحله‌ی آخر عمل تست و بررسی نهایی در حضور مشتری انجام و دستگاه تحویل ایشان میگردد.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *