چاپگر, شارژ کارتریج

راههای شناسایی کاتریج اصل از غیر اصلی

شناسایی کاتریج اصلی و غیر اصلی

بسیاری از کسانی که با پرینتر کار میکنند در هنگام تهیه‌ی کاتریج نو، سعی میکنند که نوع اصلی آن را خریداری کنند، زیرا که استفاده از انواع تقلبی کاتریج موجب آسیب های زیادی به دستگاه پرینتر شما می گردد. از آسیب های وارده به دستگاه می توان به گرفتگی نازل های پرینتر در چاپگر های جوهر افشان و بالا رفتن دمای داخلی دستگاه می شود. همچنین باعث آسیب دیدن اجزای داخلی پرینتر مثل لیزر، فیوزینگ، گیربکس و… می شود.

مشخصات کاتریج اصل فابریک: دارای تنوع زیاد، کیفیت چاپ بالا، قیمت بالا، توانایی تعداد برگه‌ی بیشتر

مشخصات کاتریج طرح چینی: دارای کیفیت چاپ پایین، تنوع کم، قیمت پایین، توانایی چاپ تعداد برگه های کمتر

گرچه در ابتدا شاید کاربران عادی نتوانند کاتریج اصلی را از نوع غیر اصلی تشخیص دهند و این به دلیل آن است که تولید کنندگان کاتریج های تقلبی بسیار ماهرانه آن را بسته بندی و شبیه نوع اصلی عرضه می کنند تا کمترین تفاوت را با نوع اصلی آن نداشته باشد.

در این مقاله سعی میکنیم تا به شما راههای تشخیص کاتریج های اصلی از انواع غیر اصل را آموزش دهیم:

تفاوت های کاتریج اصلی و غیر اصلی:

1- اولین قدم برای اینکه مطمئن شوید که کاتریج خریداری شده از نوع اصل یا غیر اصلی است، خرید از فروشگاههای معتبر و مجاز است. زیرا تقریبا غیر ممکن است که فروشگاههای با سابقه و دارای تخصص، کاتریج های غیراستاندارد را به بازار عرضه کنند.

2-نکته‌ی دیگری که به کمک آن می توانید غیر اصلی بودن کاتریج را تشخیص دهید، قیمت آن است. قبل از خرید حتما از حدود قیمت کاتریج مطلع شوید و برای اینکار از چند مرکز خرید قیمت بگیرید. در صورتی که فروشگاهی کاتریج را به قیمت پایین تر از عرف بازار عرضه می کند و مدعی میشود که اصل است حتما در صحت گفتار آن شک کنید.

3- کمتر بودن ظرفیت کاتریج های تقلبی نسبت به نوع اصل، از دیگر نشانه های تشخیص است. در صورتی که بدانید کاتریج اصلی قبلی بطور میانگین چه تعداد برگه را چاپ کرده است، کتوجه می شوید که کاتریج در حال استفاده از نوع اصل یا غیر اصل است.

4- تفاوت ظاهری دیگری که بین کاتریج های اصلی و تقلبی وجود دارد این است که مدل و سریال کاتریج به روی نوع غیر اصلی بصورت برچسب می باشد در صورتی که در انواع اصلی، این نوشته ها بصورت حک شده به روی بدنه‎‌ی آن است.

5-در کاتریج های رنگی تولید نوع غیر استاندارد کاری سخت است.شما با مشاهده‌ی کیفیت و شفافیت اولین برگه‌ی چاپ شده میتوانید به اصل یا غیر اصلی بودن کاتریج پی ببرید.

6- این نکته را بخاطر داشته باشید که تقریبا غیر ممکن است که تولید کنندگان، کاتریج های غیر استاندارد را در بسته بندی بی کیفیت وارد بازار کنند. همیشه در هنگام خرید به هولوگرام یا لوگوهای بسته بندی محصول دقت نمایید.

7- در صورتی که از اصل بودن کاتریج خریداری شده مطمئن نیستید، از نظر ظاهری آن را بررسی نمایید علائمی چون برجستگی یا فرورفتگی در بدنه‌ی آن دلیل بر غیر استاندارد بودن کاتریج است. همچنین میتوانید کاتریج جدید را با قبلی -در صورتی که از اصل بودن کاتریج قبل مطمئن هستید- مقایسه نمایید.

در این مقاله سعی کردیم تا راههای تشخیص کاتریج اصلی و تقلبی را به شما آموزش دهیم. شما میتوانید برای تهیه‌ ی کاتریج اصلی و با کیفیت و یا شارژ آن با همکاران ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *