چاپگر, شارژ کارتریج

عمرمفید هر کاتریج چقدر است؟

عمر مفید هر کاتریج

برای اینکه بدانید که کاتریجی که خریداری کرده اید تا چند بار قابلیت شارژ دارد، یا اصطلاحا عمر مفید هر کاتریج چقدر است ؟ به نکات زیر توجه کنید:

در قدم اول به این نکته توجه کنید که کاتریج جدید از چه نوعی است.(کاتریج اصل فابریک و یا کاتریج طرح چینی)

مشخصات کاتریج اصل فابریک:

دارای تنوع زیاد، کیفیت چاپ بالا، قیمت بالا، توانایی تعداد برگه‌ی بیشتر

مشخصات کاتریج طرح چینی:

دارای کیفیت چاپ پایین، تنوع کم، قیمت پایین، توانایی چاپ تعداد برگه های کمتر

عوامل موثر بر طول عمر کاتریج:

همیشه کاتریج های جدید دارای یک تعداد برگه‎‌ی استاندارد برای چاپ زدن هستند. بطور مثال هر کاتریج معمولا دارای ظرفیت چاپ 2500 برگه است. چنانچه شما این تعداد چاپ را در طی مثلا یک هفته انجام شود، کاتریج بسیار زودتر نیاز به شارژ مجدد پیدا میکند و نیز زودتر فرسوده میگردد – در اثر اصطکاک زیادتر قطعات- تا زمانی که همین تعداد چاپ را در عرض یک ماه انجام دهید.

مورد بعدی که در میزان سلامت و طول عمر کاتریج و تعداد دفعات قابل شارژ آن تاثیر میگذارد، کاغذ و تونر مصرفی است. در صورتی که برای چاپ از کاغذ نامرغوب یا تاشده و یا کاغذ هایی که دارای منگنه یا سوزن هستند، استفاده کنید، طبیعتا عمر کاتریج بسیار کوتاهتر خواهد بود.همچنین استفاده از تونر یا جوهر استاندارد و مرغوب تاثیر زیادی در سلامت کاتریج و وطول عمر آن خواهد داشت.

در شرایط استاندارد هر کاتریج تا 3بار قابلیت شارژ شدن دارد، ولی گاهی اوقات به دفعات بیشتری نیز میتوان اینکار را انجام داد و همانگونه که اشاره شد این تعداد بستگی به عوامل مختلفی دارد.

نکته‌ی مهم: توجه داشته باشید که پس از هر بار شارژ کیفیت چاپ تا 20% پایین می آید.

نکات مهم در شارژ کاتریج:

توجه کنید که شارژ کاتریج یک کار تخصصی است و حتما باید توسط تعمیر کاران حرفه ای و در محیط تعمیرگاه انجام شود. هر کاتریج دارای قسمت های زیادی است که با پین ها و پیچ های بسیار ریز بهم متصل شده اند. در هر بار شارژ تمامی این قسمت ها از همدیگر جدا شده و تمیز میشوند و سپس با دقت متصل می شوند.بیشترین آسیب را در کاتریج درام می بیند زیرا حداکثر فشار در طی چاپ به این قسمت وارد می شود.پیشنهاد می شود که در هر بار شارژ کاتریج ، درام را تعویض کنید . در غیر اینصورت چاپ شما کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.

همیشه برای شارژ کاتریج یا برای تهیه‌ی کاتریج نو به مراکز معتبر مراجعه کنید. چون چنانچه در تعمیرگاه یا مرکزی اینکار با قیمت پایین برای شما انجام شود، مطمئنا استاتدارد های لازم برای اینکار وجود ندارد و در آینده شما باید هزینه‌ی بیشتری را بپردازید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *