چاپگر, مقالات

پرینتر جوهر جامد چیست و عملکرد آن چگونه است؟

پرینتر جوهر جامد چیست؟ شاید به نظر بیاید که بین پرینتر ها، چاپگر های جوهر جامد کاربرد و استفاده‌ی کمتری نسبت به انواع لیزری و جوهر افشان دارند، ولی واقعیت این است که به میزان زیادی از این نوع پرینتر در جهان استفاده می شود.

عملکرد پرینتر های جوهر جامد چگونه است؟

برخلاف انواع دیگر پرینتر که از جوهر مایع یا پودر و تونر برای چاپ استفاده میکنند، این نوع پرینتر ها برای عملیات چاپ از جوهری از جنس موم و به شکل جامد بهره می برند. در حین چاپ این جوهر موم مانند تا رسیدن به نقطه‌ی ذوب گرم می شود و سپس برای تولید عکس به روی کاغذ منتقل می گردد و به همین دلیل است که تصویر یا عکس چاپ شده توسط این نوع پرینتر بافتی موم مانند دارد.

بررسی معایب و مزایای پرینتر جوهر جامد:

معایب:

-همانگونه که گفته شد جوهر استفاده شده در این نوع پرینتر از جنس موم است و برای چاپ تصویر و انتقال به روی کاغذ باید تا دمای ذوب گرم شود. بنابراین وقتی که حجم کاری بالایی دارید و یا هنگامی وقت کمی دارید، استفاده از این نوع پرینتر برای چاپ کاری وقت گیر است.

-این نوع پرینتر نسبت به انواع دیگر دارای قیمت بالاتری هستند و خرید آنها به صرفه نیست.

-برای چاپ تصویر یا عکس با این نوع پرینتر نیاز به نوع خاصی از کاغذ است و عمل چاپ به روی کاغذ های معمولی امکان پذیر نیست.

مزایا:

-تصاویر چاپ شده توسط این نوع پرینتر از لحاظ شفافیت رنگ و کیفیت تصویر بسیار بالاتر از تصاویر چاپ شده توسط پرینتر های جوهر افشان و لیزری رنگی هستند و این به علت وجود موم در ترکیب جوهر آن است.

-در این نوع پرینتر کاتریج های باز یافتی وجود نداردو به این صورت زباله‌ی کمتری تولید می گردد.

-در صورت استفاده نکردن به مدت طولانی ازاین نوع پرینتر ها، جوهر جامد خشک استفاده شده خشک نمیشود و به مدت زیادی قابل استفاده است.(بر خلاف پرینتر های جوهر افشان)

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *