چاپگر, مقالات

تفاوت بین لیبل پرینتر و فیش پرینتر(پرینتر حرارتی)

تفاوت بین لیبل پرینتر و فیش پرینتر

این دو نوع پرینتر(از لحاظ ظاهری) شاید بسیار شبیه به هم به نظر بیایند و در نگاه اول تفاوت چندانی نداشته باشند، ولی عملکرد آنها بسیار متفاوت است.در این مقاله سعی میکنیم تا توضیحات کاملی در مورد تفاوت بین لیبل پرینتروفیش پرینتر(پرینتر حرارتی) و عملکرد و جایگاه استفاده‌ی هر کدام، برای شما بیان میکنیم:

فیش پرینتر(پرینتر حرارتی) چیست و عملکرد آن چگونه است؟

فیش پرینترها نسل جدیدی از چاپگرها هستند که اکثرا برای چاپ فیش در رستورانها، فروشگاهها، فست فودها، داروخانه ها و بیمارستانها طراحی شده اند. آنها برای چاپ نیازی به کاتریج و جوهر یا ریبون ندارند. کاغذ استفاده شده درفیش پرینتر ها از نوع حرارتی است و طی عمل چاپ تحت فشار و حرارت قرار میگیرد و فیش صادر می گردد.

مزایای استفاده از فیش پرینتر:

– کم سر و صدا بودن – بدون نیاز به کاتریج و جوهر -سرعت بالای چاپ – طول عمر بالا – صرفه جویی در هزینه های جانبی – داشتن ابعاد کوچک

لیبل پرینتر چیست و عملکرد آن چگونه است؟

نوع دیگری از چاپگر ها هستند که برای چاپ بارکد و یا چاپ اطلاعات کالا به روی لیبل طراحی شده اند. با استفاده از این نوع چاپگر میتوان لیبل ها را در ابعاد و سایز های مختلف طراحی و چاپ کرد تا فروشنده و یا مصرف کننده به راحتی بتوانند به اطلاعات آن محصول دسترسی پیدا کنند. همچنین به کمک آن میتوان اطلاعاتی مثل تاریخ ورود یا خروج محصول یا اطلاعات تولید کننده یا وارد کننده ‌ی آن را به دست آورد. این پرینتر ها در ابعاد و سایز های مختلف و با برند های متفاوت در بازار وجود دارند و بنابر حجم کاری شما در انواع صنعتی، نیمه صنعتی و رومیزی طبقه بندی می شوند.

مزایای استفاده از لیبل پرینتر:

– سرعت و کیفیت بالا در چاپ – قیمت مناسب – چاپ انواع بارکد های رنگی – قابل استفاده در همه‌ ی محیط ها – سهولت در انبار گردانی – استفاده از دستگاه بدون نیاز به آموزش و یا داشتن مهارت خاص

تفاوت بین لیبل پرینتر و فیش پرینتر:

همانگونه که در بالا گفته شد این دو نوع پرینت شاید از نظر ظاهری شبیه هم باشند، ولی در موارد زیر باهم متفاوت اند:

-مواد مصرفی – کاربرد استفاده – پورت های اتصال – مکانیسم چاپ

در این مقاله سعی کردیم به معرفی پرینتر های حرارتی و فیش پرینتر ها و عملکرد هر کدام و همچنین بررسی تفاوت بین این دو نوع چاپگر بپردازیم. همکاران ما در شرکت پانته‌آ آماده‌ی پاسخگویی به شما در زمینه‌ی خرید یا تعمیر انواع پرینتر و ماشین های اداری هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *