چاپگر, مقالات

نکات مهم در انتخاب فیش پرینتر

در صورتی که قصد خرید پرینتر حرارتی برای استفاده در فروشگاه، رستوران و یا آزمایشگاه و حتی در مشاغل آزاد را دارید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم:

پرینتر حرارتی یا فیش پرینتر چیست؟

این نوع پرینتر برای چاپ رسید یا فیش در دستگاههای خود پردازبانک ها، رستورانها، فروشگاهها و …استفاده می شود و در دونوع حرارتی و سوزنی طبقه بندی می شوند.

پرینتر سوزنی:

در این نوع پرینتر عملیات چاپ به وسیله‌ی سوزن ها در دستگاه انجام میگردد. عملکرد دستگاه به این صورت است که با ضربه‌ی سوزن ها به ریبون، اطلاعات به روی کاغذ چاپ می شود.

پرینتر های حرارتی:

کارکرد این دستگاه به کمک حرارت است، یعنی به جای استفاده از جوهر، تونر یا ریبون، هد دستگاه تحت فشار قرار می گیرد و با اعمال حرارت به روی کاغذ مخصوص، عمل چاپ انجام میشود. البته کاغذ مورد استفاده در پرینتر های حرارتی از نوع معمولی نیستند و از جنس مخصوصی هستند که در برابر حرارت واکنش نشان می دهند و از ترکیبات شیمیایی خاصی تشکیل شده اند. به همین دلیل برای اینکه عمل چاپ انجام شود، باید تحت فشار و گرما قرار بگیرند.

نکات مهمی که درهنگام خرید فیش پرینتر باید به آن توجه کرد:

حجم چاپ: در هنگام خرید شما باید حجم کاری خود را مشخص کنید، چراکه توان چاپ در مدل های مختلف، متفاوت است.به این نکته توجه کنید که دستگاه شما باید پاسخگوی نیاز شما در هر شرایطی باشد، یعنی در صورتی که بعد از مدتی، حجم کاری شما بیشتر شود و مشتریان شما افزایش یابند، پرینتر باید توان حجم کار بالاتر را داشته باشد.

سرعت چاپ: همانطور که می دانید سرعت بالای چاپ به دو عامل سرعت بالای اپراتورو نیز سرعت بالای ابزار چاپ بستگی دارد. بنابراین در صورتی که از دستگاه برای ساعت های طولانی استفاده میکنید، حتما در هنگام خرید به این نکته توجه نمایید.

کیفیت چاپ: کیفیت چاپ با واحدی به نام DPI اندازه گیری می شود. بطور کلی DPI به معنای تعداد پیکسل در یک اینچ است. هر چه این تعداد بالاتر باشد، کیفیت متن یا تصویر چاپ شده بالاتر است. در صورتی که از پرینتر برای کار در مراکز درمانی یا داروخانه استفاده میکنید، باید کیفیت چاپ دا در نظر بگیرید.

طول عمر هد و کاتر: در صورتی که از پرینتر برای حجم کار بالا استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که دارای طول عمر بالاتری باشد، در ضمن استفاده از کاغذ نامرغوب در طول عمر دستگاه شما تاثیر گذار است.

نرم افزار های پرینتر: از موارد مهمی که در انتخاب پرینتر های حرارتی باید مورد توجه قرار گیرد، درایور ها و نرم افزار های آن است. یعنی باید دستگاهی که انتخاب میکنید توانایی هماهنگی با انواع سیستم عامل ها را داشته باشد.

درگاههای اتصال: به طور معمول فیش پرینترها دارای درگاههای اتصال متفاوتی هستند. با توجه به دستگاههایی که قصد اتصال آن را به فیش پرینتر دارید، باید مورد مناسب را انتخاب کنید.

شرایط محیطی: داشتن دوام و استحکام بالا در انتخاب پرینتر بسیار مهم است. در صورتی که قصد استفاده از این دستگاه را در محیط هایی با آلودگی زیاد، گرد و غبار و یا رطوبت بالا دارید، انواع با کیفیت و بادوام بالاتر را انتخاب کنید.

برش خودکار: در صورتی که پرینتر شما دارای قابلیت برش خودکار باشد، فیش چاپ شده بصورت خودکار برش می خورد و نیازی به جدا کردن بصورت دستی نیست. داشتن این قابلیت در دستگاه باعث افزایش سرعت کار شما میگردد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نکات مهم در انتخاب فیش پرینتر ها آشنا کنیم. همکاران ما در شرکت پانته‌آ آماده‎‌ی هر گونه راهنمایی در زمینه‌ی خرید یا تعمیر این دستگاهها هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *