چاپگر, مقالات

آشنایی با عملکرد چیست در کاتریج

چیست در کاتریج از مهم ترین قسمت ها است و آشنایی با عملکرد آن مزایای زیادی دارد.

چیست کاتریج چیست؟

چیست کاتریج یک تراشه‌ی بسیار ظریف و حساس از جنس سیلیکون است که آن را به اختصار چیپ می نامند. در این تراشه اجزای الکترونیکی مثل خازن، مقاومت و ترانزیستور وجود دارد که مهمترین آنها ترانزیستور است. همچنین این قطعه دارای ابعاد یک سانتی متر تا یک اینچ است و محتوی هزاران عنصر الکترونیکی می باشد. به بیان دیگر چیپ، مغز کاتریج است.

وظیفه‌ی چیست در کاتریج:

این قطعه در کاتریج، وظیفه‌ی شمارش تعداد صفحات چاپ شده تاکنون را دارد و علاوه بر شمارش صفحات، تست سلامت کاتریج را نیز بر عهده دارد. در صورتی که کاتریج در حال اتمام تونر یا جوهر باشد و یا اینکه به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، چیپ پیام خطا به سیستم ارسال می کند.

انواع مختلف چیست کاتریج:

چیست ها با توجه به کاربردی که دارند به انواع مختلفی دسته بندی می شوند:

-چیپ کاتریج رنگی -چیپ کاتریج سیاه و سفید -چیپ کاتریج جوهری -چیپ نیم کاست درام

چیت های رنگی در کاتریج های رنگی و جوهر افشان لیزری مورد استفاده قرار می گیرد و در رنگهای مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارند. چیت های سیاه و سفید برای کاتریج های سیاه موجود هستند. چیت های درام نیز برای کاتریج های درام و بصورت تک رنگ وجود دارند. برند هایی مثل HP ،Samsung و Toshibaاقدام به تولید چیست میکنند.

برخی از انواع چیست ها قابلیت ریست شدن دارند. بنابراین شما در هنگام شارژ کاتریج، بدون نیاز به تعویض چیست کافیست آن را ریست کنید.

نکته‌ی مهم: برای ریست کردن چیت ها حتما از افراد با تجربه و دوره دیده کمک بگیرید، چون اینکار در برند های مختلف یکسان نیست.

مشکلات رایج در چیست کاتریج:

از مهمترین مشکلاتی که در مورد استفاده از چیست با آن روبرو می شویم، پیغام خالی بودن پودر یا تونر یا جوهر است. این پیام در صورتی که در هر بار شارژ کاتریج، چیپ تعویض نشود، به وجود می آید. در صورتی که در شارژ کاتریج، چیست تعویض شده است و باز هم این پیام نمایش داده می شود، باید نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید: -حتما در هنگام تعمیر پرینتر و یا تعویض کاتریج، چاپگر را خاموش کنید. همچنین نصب نادرست کاتریج می تواند موجب بروز این پیام می گردد.

در این مقاله اطلاعات کلی در مورد چیست کاتریج به شما داده شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *