شارژ کارتریج, چاپگر

پودر ریزی در کاتریج

دلایل پودر ریزی در کاتریج

حتما همه‌ی کسانی که با پرینتر کار می کنند حداقل یکبار با مشکل کاتریجی که دچار پودر ریزی شده است، مواجه شده اند.ریختن پودر در داخل کاتریج میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.این مشکل در اکثر موارد میتواند به دلیل صحیح شارژ نکردن کاتریج باشد.ولی با این حال علت های دیگری نیز میتواند باعث بروز آن گردد.

دلایل نشت پودر یا تونر در کاتریج

  • یکی از علت های مهم پودر ریزی در کاتریج، ضربه خوردن آن است.حتما در هنگام جابجایی کاتریج از پوشش مخصوص تیره رنگ و ضد ضربه استفاده کنید.چون کاتریج و همه‌ی قسمت های داخلی آن بسیار حساس هستند و در اثر کوچکترین ضربه‌ای ممکن است دچار مشکل شوند. در صورت وارد آمدن هر گونه ضربه، باید کاتریج یا قسمت آسیب دیده تعویض گردند.
  • خراب بودن دکتر بلید از دیگر دلایل پودر ریزی در کاتریج است. این قطعه دارای پوشش پلاستیکی و تیغه‌ی بسیار نازک است.و خاصیت مغناطیسی دارد.در صورتی که هر قسمت دچار آسیب شود، پودر های داخل کاتریج به خارج از آن نشت میکنند. راه حل این مشکل تعمیر یا تعویض این قطعه است.
  • پر شدن مخزن ضایعات از دلایل مهم نشت پودر های سوخته به بیرون کاتریج است که این مشکل در اثر درست و اصولی سرویس نکردن کاتریج توسط تعمیر کاران غیر وارد می باشد.
  • استفاده از پودرهای نامرغوب و ناسازگار با کاتریج نیز سبب پودر ریزی در آن میشود.و کیفیت چاپ نیز پایین می آید.بنابراین بهتر است که همیشه سرویس و شارژ کاتریج بوسیله‌ی تعمیرکار حرفه‌ای صورت گیرد تا پودر مناسب برای اینکار استفاده گردد.
  •  

در صورت استفاده‌ی مداوم از پرینتر، بصورت دوره ای اقدام به سرویس آن نمایید تا از بوجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری شود.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *