چاپگر, شارژ کارتریج

مشکلات رایج در پرینتر. پیغام عدم شناسایی کاتریج .

بعضی مواقع در هنگام کار با پرینتر، دستگاه اقدام به اعلام وضعیت Low toner یا پیغام های مشابه به معنای پایین بودن تونر کاتریج میدهد.

این پیامها میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

1)پیغام پایین بودن تونرممکن است وقتی در دستگاه نمایش داده شود که کاتریج در مرحله‌ی آخر پودر قرار دارد.بعضی اوقات با اینکه کاتریج ما تازه شارژ شده استویا حتی در حال استفاده از کاتریج جدید هستیم، این پیغام نمایش داده میشود.و این بدلیل این است که ارتباط الکترونیکی کاتریج با دستگاه برقرار نشده است یعنی چیپ متصل به کاتریج دچار مشکل شده است یا اصطلاحا کنتور آن تمام شده است.در این حالت در بیشتر موارد باید مراجعه به تعمیر کار و تعویض یا نصب چیپ روی کاتریج کرد.

2)در مواردی با توجه به این که از سلامت چیپ کاتریج اطمینان داریم، باز هم دستگاه، کاتریج را شناسایی نمیکندکه این میتواند بدلیل عدم اتصال فیزیکی مناسب بین چیپ کاتریج و برد داخلی دستگاه و عدم ارتباط الکترونیکی بین این دو قسمت باشد. این عدم اتصال دلایل مختلفی دارد.مثلا پروگرام دستگاه دچار مشکل شده باشد که در برخی از دستگاههای جدید و بعضی برند ها مشاهده میگردد و رفع این اشکال توسط تعمیر کار حرفه‌ای امکان پذیر است. یا اینکه ممکن است در موقع تعویض کاتریج و یا نصب مجدد آن در دستگاه، دقت لازم صورت نگرفته و با فشار مازاد وارد شدهو در حین نصب چیپ کاتریج آسیب دیده است و ارتباط الکترونیکی این قطعه با برد دستگاه برقرار نمیگردد.این ایراد دنیز توسط سرویس کاران حرفه ای قابل رفع است.

3)گاهی اوقات ایراد از چیپ دستگاه نیست بلکه مربوط به کنتور (شمارنده) داخل دستگاه است که باید خود دستگاه پروگرام مجدد گردد.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *