چاپگر, مقالات

مشکلات رایج در پرینتر.عدم شناسایی توسط کامپیوتر. بخش 2

 ادامه‌ی مطلب قبلی در مورد مشکلات رایج در پرینتر :

1.print a test page

همان طور که از اسمش پیداست یک نمونه چاپ به ما می‌دهد. با مشاهده نمونه چاپ می‌توانید به نوعی پرینتر را عیبب یابی کنید. به طور مثال اگر چاپ کمرنگ باشد احتمالا کارتریج نیاز به شارژ یا تعویض قطعه دارد.

اگر متوجه خطوط یا نقاطی برروی کاغذ شدید احتمالا یکی از قطعات کارتریج شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

اگر برروی نوشته ها دست بکشید و نوشته ها پاک شود، ایراد از فیوزینگ پرینتر است و سریعا آنرا به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.

درصورتی که برروی print a test page کلیک کردید و پرینتر شما هیچ واکنشی نشان نداد راهکار های زیر را امتحان کنید:

  1. از روشن بودن پرینتر اطمینان حاصل کنید.
  2. از اتصال کابل USB اطمینان حاصل کنید، اگر کابل دیگری دارید با کابل دیگری تست کنید و مجدد اقدام به چاپ کنید.
  3. جای پورت USB را عوض کنید. ممکن است پورت های USB لپتاپ یا کامپیوتر شما خراب شده باشد.
  4. اطمینان حاصل کنید که درایور پرینتر به درستی نصب شده باشد، و نسخه نصب شده مطابق مدل پرینتر خودتان باشد.
  5. یکبار درایور پرینتر را پاک کنید و فایل نصبی را از سایت اصلی سازنده پرینتر دانلود و نصب کنید.

ممکن است به طور تصادفی Pause printing را فعال کرده باشید. برای غیرفعال کردن این حالت در همان قسمت manage پرینتر برروی open print queue بزنید، حالا از گوشه سمت چپ برروی printer بزنید و با یک بار کلیک تیک گزینه Pause printing را بردارید. توجه کنید اگر تیک کنار Pause printing فعال باشد پرینتر دستورات شما را چاپ نمی‌کند. و باید مطابق عکس زیر باشد.

  1. گیر کردن کاغذ داخل پرینتر.

2.عدم وجود کاغذ در سینی کاغذ.

3.کارتریج را تعویض کنید. برخی مدلها تعداد معینی چاپ می‌زنند و پس از مدتی باید حتما کارتریج عوض شود تا دستگاه دوباره شروع به کار کند.

اگر تمامی موارد بالا را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید ممکن است ایراد از برد فرمتر پرینتر باشد.

نتیجه گیری:

معمولا 90 درصد مشکلات عدم چاپ ها مربوط به ویندوز یا طریقه‌ی اشتباه نصب درایور یا تمام شدن کارتریج یا دیگر موارد است و خرابی برد معمولا بسیار کم اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *