ویندوز - ترفندها, مقالات

ترفند های ویندوز10 (قسمت اول)

حتما کاربران حرفه‌ای و با سابقه‌ی کامپیوتر با ترفند های ویندوز آشنایی دارند.در این مقاله سعی میکنیم تا برای آن دسته افرادی که تازه به دنیای کامپیوتر و ویندوز وارد شده اند،مهم ترین این ترفند ها را آموزش دهیم تا با سرعت بیشتری بتوانند با کامپیوتر خود کار کنند:

تبدیل فایل صوتی به متن در ویندوز 10

حتما برای شما پیش آمده که از تایپ کردن دستی خسته شده باشید یا به هر دلیلی نتوانید متن مورد نظر را با استفاده از صفحه کلید کامپیوتر تایپ کنید. یکی از امکانات ویندوز 10 این است که متن مورد نظر را با استفاده از میکروفن متصل به سیستم میخوانید و بصورت خودکار آن متن برای شما تایپ میشود. برای اینکار کافیست دکمه‌ی ویندوز و H را بصورت همزمان نگه دارید. سپس صفحه ای برای شما باز میشود که وقتی شما متن مورد نظر را در میکروفن متصل به کامپیوتر می خوانید، آن را تایپ میکند.

اسکرین شات گرفتن درویندوز 10

در ویندوز های قبل از 10، برای اینکار از دکمه‌ی Print Screen و برنامه‌ی Paint استفاده میشد. ولی در ویندوز 10 اینکار خیلی راحت تر انجام میشود. بدین صورت که شما میتوانید دکمه های Shift+Windows+s را همزمان فشار دهید و سپس در پنجره‌ی بالایی، قسمت مورد نظر برای عکس گرفتن را مشخص میکنید و بدین ترتیب عکس گرفته میشود.

بستن خود کار بروز رسانی ویندوز 10

بروز رسانی در هر نرم افزاری میتواند امکانات جدید و تازه ای برای شما ایجاد کند، ولی گاهی اوقات میتواند درد سر ساز باشد. مثلا وقتی شما در حال انجام کار مهمی با کامپیوتر هستید، چون عمل بروز رسانی مدت زمان زیادی طول میکشد، میتواند باعث درد سر برای شما گردد. در ویندوز 10 شما میتوانید این بروز رسانی خودکار را غیر فعال کنید و در صورت نیاز آن را فعال نمایید.

برای اینکاروارد تنظیمات ویندوز شوید و روی گزینه‌ی Update and security کلیک کنید و گزینه‌ی Pause را فعال نمایید. با اینکار قابلیت بروز رسانی خودکار در ویندوز برای شما غیر فعال میگردد.

استفاده از نماد ها و ایموجی های جدید در ویندوز

در ویندوز 10 این امکان برای کاربران وجود دارد که از نمادها و ایموجی های جدید بتوانند استفاده کنند. برای اینکار دکمه‌ی ویندوز و نقطه را بطور همزمان نگه دارید. میبینید که فهرستی از آنها برای شما نشان داده میشوند. پس میتوانید براحتی از هر کدام استفاده کنید.

استفاده از دستیار در ویندوز 10(Cortana)

فعال کردن این ویژگی در ویندوز 10 میتواند تا به شما کمک کند تا از یک دستیار کمک بگیرید. کورتانا میتواند با دسترسی به تقویم کامپیوتر شما، اعلانات ضروری و کارهایی که به طور مداوم انجام میدهید را به شما یادآوری کند. اگر قبلا این ویژگی در سیستم شما غیر فعال بوده، میتوانید از این پس آن را فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *