چاپگر, مقالات

مشکلات رایج پرینتر های لیزری سیاه و سفید . کاتریج1 .

در ادامه‌ی بحث مشکلات رایج پرینتر ها به مشکلات ناشی از کاتریج که ساده ترین و در عین حال مهمترین بخش است، اشاره می کنیم.

تا زمانی که شما از کاتریج نو و اورجینال استفاده می کنید، مشکلی وجود ندارد. ولی به دلایل مختلف مثل گران بودنن کاتریج اصلی و مقرون به صرفه نبودن آن، اکثر کاربران اقدام به شارژ مجدد کاتریج های قبلی می کنند.در صورتی که شارژ کاتریج بطور استاندارد صورت نگیرد، میتواند مشکلات زیادی را برای خود کاتریج و حتی پرینتر شما ایجاد نماید.

1-استفاده از تونر(پودر) غیر استاندارد و نامناسب با کاتریج و دستگاه پرینتر: با توجه به اینکه پودر مصرفی در کاتریج دارای بار الکتریکی و درصدی از براده‌ی آهن میباشد و این درصد از دستگاهی و کاتریجی به مدل دیگر متفاوت است، بنابراین نمیتوان از یک پودر برای همه‌ی کاتریج ها استفاده کرد-کاری که بسیاری از تعمیرکاران ناوارد و یا سودجو انجام میدهند-

2-عدم سرویس کامل کاتریج در حین شارژ باعث میگردد که قسمت های معیوب و خراب کاتریج شناسایی نشوند و تعمیر یا تعویض نگردند.بنابراین فشار زیادی به کاتریج و دستگاه وارد میگردد.

3-عدم تخلیه‌ی پودرهای باقیمانده در مخزن کاتریج که این نیز به دلیل اینکه پودر استفاده شده جدید با قبلی از لحاظ برند به احتمال زیاد متفاوت است، باعث عدم سازگاری بین آنها شده و موجب باکیفیت نبودن سند چاپ شده میشود. همچنین خالی نکردن مخزن ضایعات موجب میشود که پودرهای سوخته به داخل دستگاه نفوذ کنند و وارد قسمت هایی مثل فیوزینگ،لیزر وحتی گیریبکس شوند و باعث مشکلات و خسارات بسیار زیادی گردند.

4- استفاده از قطعات نامناسب در تعمیر و شارژ کاتریج مثل درام، بلید، دکتر بلید، مگنت و …که اینکار علاوه بر افت کیفیت چاپ باعث افزایش فشار به بخش های مکانیکی وو الکتریکی دستگاه میگردد و حتی باعث بالاتر رفتن مصرف پودر میشود.

5- استفاده از کاتریج های نامرغوب و غیر استاندارد که میتواند کلیه‌ی موارد بالا را یکجا برای ما به ارمغان بیاورد.

در پایان به این نکته‌ی مهم توجه نمایید که شارژ و سرویس استاندارد کاتریج در ضمن اینکه کیفیت چاپ را بالا میبرد،باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه میگردد.

با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته آ همراه باشید.panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *