چاپگر, شارژ کارتریج

نحوه‌ی استفاده و نگهداری از تونر

انتخاب بهترین و مناسب ترین پودر برای شارژ کاتریج،یکی از موضوعات مهمی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن پرینتر و صرفه جویی در هزینه‌های احتمالی بعدی برای تعمیرآن تاثیر دارد.در این مقاله سعی میکنیم تا نکات مهم و کاربردی برای بهترین و مناسب ترین پودر کاتریج که در هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید را به شما آموزش دهیم.

درابتدا به معرفی پودر یا همان تونر میپردازیم.تونر نوعی پودر خشک دارای بار منفی است که توسط گرما و حرارت تولید شده توسط چاپگر ،ذوب میشودو فرآیند چاپ انجام می‌گردد.بطور کلی اندازه‌ی ذرات پودر نشانگر کیفیت آن است.هر چه این ذرات ریز تر باشند،پودر با کیفیت تر است.

اصولا بعد از هر بار تمام شدن پودر در کاتریج،باید اقدام به تعویض آن و خرید کاتریج جدید کرد،اما در برخی مواقع بعلت صرفه جویی در هزینه‌ها میتوان به جای اینکار اقدام به شارژ تونر کرد.

در صورتی که قصد شارژ پودر کاتریج را دارید میتوانید با خرید آنها در بسته بندی های 45 گرمی تا 10 کیلوگر‌می از بهترین برند‌ها،به شکل قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کرد.

خریدو استفاده از نوع مرغوب و با کیفیت تونر میتواند تاثیر زیادی در عمر دستگاه و همچنین در کیفیت صفحات پرینت شده داشته باشد.بعضی مواقع نفوذ آب و رطوبت به داخل بسته بندی،موجب سفت و نامرغوب شدن تونر میگردد.لازم است که هر بار قبل از استفاده از پودر،بسته بندی آنرا تکان دهید تا ذرات آن بهتر و روان تر حرکت کنند.شارژ کاتریج فقط تخلیه‌ی پودر های سوخته شده که در مخزن ضایعات آن قرار داردو دوباره پرر کردن با پودر جدید نیست.بلکه در هر بار شارژ،قطعات مصرفی کاتریج نیز باید بطور جداگانه تمیز و در صورت نیاز تعویض شوند و به درستی در جای خود قرار گیرند.در نتیجه حتما برای شارژ یا تعویض کاتریج پرینتر از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید.در هر بار خرید پودر برای شارژ حتما به عواملی مثل تاریخ تولید و انقضا توجه کنید و نیزز به تعدادد صفحات برگه هایی که این مقدار تونر، توانایی چاپ آنها را دارد،توجه کنید.

امید‌وار‌یم که با مطالعه‌ی این مقاله نکات مهم و کلیدی در‌باره‌ی خرید تونر برای کاتریج را آموخته باشید .با ما در مقاله های بعدی شرکت پانته‌آ همراه باشید.PANTEACO.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *